Cruise control 760

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 17:07 #1084748 door K. Lelievre
Cruise control 760 is gemaakt door K. Lelievre
Even een vraagje.

Ik probeer al een tijdje de cruise control in men 760 (d24tic van 1990) te herstellen omdat die niet werkt.  Vandaag heb ik ontdekt dat de fiche van de bedieningshendel niet ingeklikt zat.

Ik krijg ze er echter ook niet in.  De fiche van de bedieningshendel is anders dan de fiche die naar de besturing gaat.  De hendel heeft een fiche met 6 pinnetjes (5 + 1 waar niks op zit) en de kabel van de besturing heeft sechts 4 pinnetjes.

Nu heb ik ondertussen al ontdekt dat ik dus een hendel uit een volvo 850 in de auto zitten heb.  Alles doet het prima behalve de cruise control.  Kan ik de cruise toch werkend maken met zo'n hendel?  Of moet ik toch op zoek naar een hendel uit een late 760? Heeft iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt.

Kjell

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 17:14 #1301286 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema?
Ik denk dat je de schema's even moet vergelijken.
Hoewel een originele hendel beter is, lijkt me, moeten de knoppen ban de 850 als het goed is, hetzelfde doen als die van de 760, op wellicht de set- na.
Schema nodig?Mail/PB of reageer maar effe met de bouwjaren, dan stuur ik ze jouw kant op.Zos stekker over-pinnen is niet het meeste werk, toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 17:23 #1301287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cruise control
Een 760 heeft een cruise control gecontroleerd met een los electrisch vacuum pompje.
In 99,9 % van de de probleem gevallen is geen vacuum. controleer alle slangen. Zuig even aan de slang naar de balg en controleer of die werkt. Tenslotte controleer de of de "uit" schakelaar op het rempedaal goed afgesteld en niet verschoven is.
99% kans dat je er bent.
groet
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 18:02 #1301291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ter info

Pirelli schreef : Een 760 heeft een cruise control gecontroleerd met een los electrisch vacuum pompje.

Even ter info, dat hebben alle Volvo die op dit forum besproken worden.Een Volvo cruise kan je met een beetje fantasie zelfs in een kadett A bouwen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 18:08 #1301294 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
een 850 ook, en een x70 classic tm bouwjaar 2000 ongeveer ook.  Daarna is Volvo pas overgestapt naar electronische ECU's cruise controls.

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 18:13 #1301298 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Bedankt voor de info
Bedankt voor de info jongens.  Het schema voor de bedrading van de 850 heb ik al gevonden.  Nu nog het schema voor de 760.

Bas je heb een PB'tje.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 18:34 #1301302 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic en
niet te vergeten de 400 serie, met het paradepaardje de 480 voorop

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2011 20:21 #1301322 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Hij doet het!!!!!!!!   Aan
Hij doet het!!!!!!!!

Aan het vacuum lag het dus niet zoals ik al dacht.  En ook de pedaalsensoren had ik netjes afgesteld.

Ik geef even mee hoe ik de hendel van de 850 aangesloten heb:

850 (hendel)                       Functie                            760 (cruise control)
Wit/Grijs                               12V                               Blauw/Zwart
Blauw/Geel                            On                                Rood/Geel
Blauw                                   Resume                         Wit
Rood/Zwart                           Accelarate                       Blauw
Zwart/Wit                             Deccelarate                      Niet nodig

De zwart/Witte draad zorgt bij een 850 voor het 'verlaag snelheid' signaal.  In de 760 heb je dit niet dus dat draadje is over.

Je kan de pinnetjes uit de stekker klikken door middel van een klein schroevendraaiertje.  En dan gewoon alles verbinden met de originele pinnetjes en netjes aftapen.

Dus als je geen hendel voor je cruise control van een 760 vind koop er gewoon eentje van een 850.  Ziet er hetzelfde uit en werkt!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 00:19 #1301376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou.......

Volvodiesel schreef : De zwart/Witte draad zorgt bij een 850 voor het 'verlaag snelheid' signaal.  In de 760 heb je dit niet dus dat draadje is over.

......als je ook een 850 CC computer hebt...;-)Als je een nummer van dat ding hebt, links langs je linkervoet, maar die had je vast al gevonden, dan wil ik dat wel eens bekijken.Stel voor dat je er enkel een draadje van de hendel naar de computer hoeft te leggen, dat zou toch mooi zijn....;-)

• K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2011 00:32 #1301380 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Dat zou inderdaad wel mooi
Dat zou inderdaad wel mooi zijn.  Morgen even een paneeltje losmaken. :p

Ben al blij dat hij het nu wel weer doet.  Bedankt voor de hulp en info. ;)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC