EVAC Schakelaar, was is dat voor functie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
In mijn Volvo 940 zit een EVAC schakelaar, als ik hem aanzet dan brand het lampje van de schakelaar maar ik heb niet echt door wat dit zou moeten doen. Weet iemand wat het nut is van deze schakelaar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
No shit, echt waar? Dat is een geweldige functie, toch?Een soort On-Star, zoals ze in Amerika hebben, of werkt ie dan alleen als je er zelf op drukt?Michael Oud schreef : Die belt de alarmcentrale voor je.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jammer, maar EVAC en ecavuate lijkt al op mekaar, dus het had gekund.Michael Oud schreef : Ha, nee, ik heb geen idee. Ik zei maar wat.
Ik kon er enkel iets van terugvinden in combinatie met een automaatbak.Wellicht kan de topicstarter even de schakelar uitnemen en het onderdeelnummer posten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Oh! Ik dacht al dat de deuren automatisch geopend werden en men middels schietstoelfunktie schuin omhoog uit de auto geëvacueerd werd.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hé Mathy,Mathy schreef : ...en men middels schietstoelfunktie schuin omhoog uit de auto geëvacueerd werd...
Dat was wel het originele Volvo-ontwerp, maar toen bleek dat niet alle Volvo's werden voorzien van elektrische schuifdaken. En toen zijn ze maar, in samenwerking met vliegtuigbouwer Saab, overgegaan naar de glijbanen. Maar Saab heeft het uiteindelijk alleen toegepast in hun vliegtuigen.
Maar ik ben er ook nog serieus naar aan het zoeken hoor! Heb ze volgens mij wel eens te koop zien staan. Ff verder speuren...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Daarom word je ook schuin omhoog geschoten. Deur open, stoel schuin en poef. Merk je weinig van, tot je airborne bent. Werkt trouwens ook op het "derde" bankje via de achterklep. Maar als die funktie erin zit, heb je een EVAC schakelaar met twee mogelijkheden. Kort indrukken: Alleen het bankje; langer indrukken: Alle zitplaatsen.
Volgens mij had Aston Martin die glijbanen/ski's ook.
Als je ze vindt, regel jij de groupbuy dan?
groetjes
Mathy