Lampen werken niet goed, relais zit vast, help; Opgelost

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2010 00:43 #1298957 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Precies
Dat het stadslicht alleen brandt bij alleen die stand met contact uit, was ook bedoeld als dat is weer normaal. Het kapottelamp lampje brand inderdaad ook, continu want ik mis een achterlicht, dat is dus consistent.
Ik heb inderdaad ook de lampjes gewisseld en dat gaf hetzelfde beeld, lampjes dus goed.
Had ik al gemeld dat mijn dashboard verlichting ook is uitgevallen? Dat is dus het geval. Die signalering doet het wel, kapottelamplampje, srs, handrem enz en ook de knipperlicht signalering werkt.
Dat naakte draad was direct op de stekker, veel lekstroom verwacht ik daar niet van, maar kan natuurlijk altijd.
Met relais doet niets, bedoel ik inderdaad beweging/speling. Er is met de hand, en dan heb ik de hele relais bak naar achteren gehaald, geen beweging in de krijgen. Aan de onderkant heb ik nog niet goed kunnen kijken, morgen proberen.nog niet onder de relais bak gekeken, maar vandaag knipperde het dashboard mee met het rechter knipperlicht.
Toch wel relais verdenken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2010 13:00 #1299112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais doormeten

Petervanluijk_740-1992 schreef : nog niet onder de relais bak gekeken, maar vandaag knipperde het dashboard mee met het rechter knipperlicht. Toch wel relais verdenken?

Lijkt op een slecht "lamp kapot" relais, al dan niet icm een slechte massa. Heb <a href="/node/35996" target="_blank">hier</a> een schema van het relais geplaatst, je zou het relais kunnen loshalen en doormeten.Wie weet is de controle kring in het relais kapot, waardoor die lamp niet brandt (oorzaak-gevolg omgedraaid dus).

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2010 12:53 #1299172 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Dus op zoek naar relais
Morgen moet ik weer dagelijks op pad, zo nodig zet ik hem maar bij de dealer in almere, de storingen worden erger namelijk. Of heeft er iemand toevallig tijd morgenavond om te helpen en een relais om te wisselen op de weg van almere naar leiden.
Vanmiddag mag ook maar ik kan me voorstellen dat weinigen daar vandaag trek in hebben. Ik rijd vanaf uit wageningen naar leiden.
Tel 0641507067

Groet Peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2010 15:14 #1299183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Je hebt zelf geen multimeter in huis om het relais even door te meten ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2010 17:48 #1299188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope.

henk 940LPT schreef : Je hebt zelf geen multimeter in huis om het relais even door te meten ?

Nope, heeft ie niet, dus als verjaardagskado....;-)
Enfin, hij is weer volledig verlicht hier weggegaan, na een half uurtje (of uurtje) slee-en (sorry voor het oponthoud) en het hoe en waarom, kan hij vast zelf wel uitleggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2010 17:50 #1299190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden ?

Baseman schreef : Enfin, hij is weer volledig verlicht hier weggegaan

De oorzaak gevonden ? De meest fantastische  hypotheses verzinnen is leuk, maar horen wat het nu was is minstens zo interessant...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2010 17:57 #1299192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep.

henk 940LPT schreef : .......maar horen wat het nu was is minstens zo interessant...

Ja, dat is het in dit geval zeker.................
(ik heb beloofd mijn mond te houden.......)

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2010 22:18 #1299213 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Hier dan het verhaal.

Baseman schreef :

henk 940LPT schreef : .......maar horen wat het nu was is minstens zo interessant...

Ja, dat is het in dit geval zeker.................
(ik heb beloofd mijn mond te houden.......)

Zoals zo vaak is een lang verhaal uiteindelijk heel kort. Op het leuke en totaal niet hinderlijke sleepartijtje na dan, dat duurde langer dat het oplossen van het euvel.
Na de onderkant van de relaisbak te hebben bekeken en via die weg het relais gelost hebben, bleek die er erg goed uit te zien. Totaal geen smeltsporen oid.
Alle lampjes deden het op zich en waren nog steeds vrij van corrosie of aardeproblemen. Terug naar de zekeringenbak dan maar waar Bas zo twee kapotte zekeringen uit trekt.
Klaarblijkelijk had ik verkeerde zekeringen gecheckt die dan dus ook niet kapot waren.
Binnenkort dus maar eens kijken of ik wel de goede asbaktray heb, met dus mogelijk een foutieve uitleg van de zekeringen....
Beetje schaamrood op de kaken dus bij Bas thuis, wel weer juist en compleet verlicht vertrokken zoals Bas reeds meldde en dus geen gekke dingen.
Groet
Peter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC