KM-teller slaat op hol

• John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
18-12-2010 18:50 #1084388 door John Haazen
KM-teller slaat op hol is gemaakt door John Haazen
En ik maar denken dat storingen niet leuk kunnen zijn. De storing die ik net ondervond deed me wel even lachen. Nu ik uitgelachen ben wil ik er echter zo snel mogelijk weer van af.Oké hier komt ie; Sta ik bij de verkerslichten te wachten, zie ik dat mijn snelheidsmeter tussen de 140 en 180 km/u schommeld. Mijn km-teller inclusief dagteller doen vrolijk mee. Ik heb om me heen gekeken en weet zeker dat ik stilstond. Ook was in nergens van onder de invloed en de geest van de toekomst is ook niet verschenen.Dit overkwam mij in mijn 780 met handgeschakelde bak. Wie het weet mag het zeggen.John

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2010 19:12 #1298284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Trappelen van ongeduld
Ik denk dat jouw 780 gewoon stond te trappelen van ongeduld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2010 19:50 #1298290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bekend probleem
Althans; mijn 944 ging ooit van 0-180 km/u en terug naar 0, binnen een seconde (eat your heart out Bugatti Veyron!) Er was iets mis met de printplaat. Of iets dergelijks. Ik heb er geen verstand van maar weet dat dat vaker voorkomt. Ik heb een goed adresje, waar ik toendertijd de mijne heb laten repareren. Dan behoud je de originele klokkenwinkel. Dat vond ik persoonlijk veel fijner dan een nieuwe danwel een tweedehands exemplaar erin. Ik bedoel ik heb toch niet voor niets die 400.000 kilometers gespaard?! :-)
Hierbij een link naar zijn marktplaats advertentie. Ik heb verder geen connectie's met de man in kwestie, dus word er zelf niet beter van dat ik deze ad plaats.
diensten.marktplaats.nl/auto-monteurs-en...s-ecu-reparatie.html
Succes!

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2010 00:38 #1298308 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic ÉÉN op weinig
Snap je nu die verhalen van die zuinige grote Volvo, de dagteller draait gewoon mee...

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2010 00:44 #1298309 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Rimpels
Simpel gezegt; uit je achteras komen "pulsen" (wel + 12 Volt/ niet + 12 Volt), uit het tempo waarop de pulsen uit je achteras komen bepaald je KM-teller hoe snel je rijdt.
Als er een "vreemde" puls/rimpel op de "lijn" komt leest je KM-teller dit als een snelheids signaal.
Dat is de oorzaak.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC