Blower weerstand
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-12-2010 23:57 #1084351
door V700 register
Blower weerstand is gemaakt door V700 register
De blower van mijn 740 heeft het weer eens begeven, wat in dit weer niet van pas komt. Het zal wel weer de weerstand bij de blower zijn. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of weet iemand een alternatief voor deze weerstand?
Pieter
Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 06:52 #1297996
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weerstand
Als de weerstand kapot is (meestal is de thermische veiligheid daarop doorgebrand) dan doet hij het alleen nog op de hoogste stand. Die thermische veiligheid is niet voor niets een veiligheid, maar hij piept eruit doordat de blower te zwaar loopt. Vervangen van de weerstand en motor smeren hoort dan bij elkaar als klusje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 08:05 #1298000
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie opmerking. Hij doet
Goeie opmerking. Hij doet het helemaal niet meer, dus zal ik eerst naar de blower zelf kijken. Misschien toch een aarde probleem (heb ik eerder gehad).
Pieter
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 09:53 #1298012
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie tip...
gekregen van Adrian, geef eens een klapje onder je daschboard, teken van leven? Dan parkertje er uit, de motor met twee handen vastpakken en eruit schroeven, koolborstels gangbaar maken door al het slijpstof er uit te blazen met perslucht (let op bril gebruiken want wervelt terug door de constructie) aan het draadje kun je zien hoever je borstels afgesleten zijn. Die van mij werkt weer perfect,(hij doet het zelfs veel beter dan voorheen) maar de borstels zijn zo kort, dat ik maandag een reserve meeneem als we naar Zweden gaan
Dit is het <a href="/node/35633">draadje</a>....
Dit is het <a href="/node/35633">draadje</a>....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2010 17:30 #1298068
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het een beetje weer is
Als het een beetje weer is zal ik erin duiken. Overigens is de blower ook toegepast in VW/Audi (en dus makkelijk bij de sloop verkrijgbaar).
Pieter
Pieter
Moderators: Jerry Stam