ACCULADER overleden, welke nieuwe aan te raden?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Deze lader kan dit zelf regelen , zelfs een dode accu met 1 volt weer tot leven kunnen wekken met deze lader.
Moet alleen thuis even kijken welk type ik van deze serie heb
Kost rond de 70 euro
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ed
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Ik overweeg er nu een 10 amp zekering in te doen. Of is dat niet slim.
Ook overweeg ik toch een nieuwe te kopen van Ctec. denkdenkdenk
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Die ziet er niet verkeerd uit. Al twijfel ik nog over die klemmen.Piet22 schreef :
Weet iemand meer over (de kwaliteit van) dit ding? En wat ze in de reguliere handel kosten? Volgens Piet's plaatje nog geen 35 euro, maar op internet zag ik ze ook voor net niet het dubbele.
BTW kun je dit ding op iedere acccu gebruiken? Op internet hadden ze het over accu's van over de 100 Ampere. En zo'n zware accu heb ik niet.
groetjes
Mathy (die nog wel eens korte afstanden rijdt)
- André Struis
- Nieuw lid
-
Met een te kleine lader duurt het laden gewoon wat langer.
Een veel te kleine lader zal de accu gewoonweg niet voldoende vol krijgen.
Dus; je kiest zo'n geregelde lader nooit te groot.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou daar in het algemeen voorzichtig mee zijn, zwaardere zekeringen monteren. Bij acculaders misschien nog wat meer aangezien de laadstroom bij 5A al niet goed begrensd wordt. Denk dat dat dan bij een 10A zekering ook niet goed gaat gebeuren en dat je kans hebt op overmatig gassen. Aangezien je er niet de hele dag naast zit om de boel in de gaten te houden (neem ik aan), zou ik dat risico niet willen lopen.Die Ctec's hebben wel een lage laadstroom zag ik, die 4000 levert max 3.6 A ? Ik zou toch voor rond de 10A gaan. Als je een keertje zonder stroom staat kun je een uurtje de acculader aansluiten en daarna toch starten. De tijd die je nodig heb bij zo'n Ctec zal wat langer zijn. Zag overigens bij Victron (die erg mooie laders hebben maar die ook wel weer een stuk duurder zijn) dat ze minimum capaciteiten van accu's opgaven. Bij 10A geloof ik minimaal 36 Ah.Wytze schreef : Er zit een 5 amp zekering in die er niet direct, maar wel na een dag, uit ligt.
Ik overweeg er nu een 10 amp zekering in te doen. Of is dat niet slim.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik heb in m'n werkplaats een Mastervolt 12 Volt 50 Ampère lader, de ene keer staat tie op een 12 Ah motor accu, de volgende keer sta ik er 2 X 230Ah paralel mee te laden.
Probleemloos; maw je kiest je lader niet gauw te groot.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
heb ik er maar effe een meegenomen. De tweede accu die leeg was staat inmiddels te laden nadat de eerste in 15 uur vol was. Van de week nog twee en alles aan staanders is weer vol. Misschien niet de beste maar wel opgelost het probleempje.
Nu nog even gaan kijken naar de oude lader.
Dank voor alle info en tips!