kortsluiting
- Mathy van Nisselroy
- Junior lid
-
Minder
Meer
14-10-2010 15:02 #1083275
door Mathy van Nisselroy
kortsluiting is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Beste Volvo collega's
Er is iets vreemds, als ik mijn stadslichten aan heb dan doet het linker achterlicht het niet (zekering 21 is uit het paneel). Doe ik zekering 21 in het paneel en doe ik mijn normale licht aan dan spring deze zekering. Tegelijkertijd springt zekering 25 dan ook. Laat ik alleen zekering 25 zitten dan doen alles het behalve mijn rechter achterlicht.
aCTIE'S ONDERNOMEN:
Gekeken of achter een aarde lek was, niet gevonden, het lampje doet het zo ook knipper, mist en achertruit.
Gekeken of er voor een vorm van kortsluiting was, een open draad ( ruitenwisser reservoirpomp) deze opnieuew af getaped.
Onder het stoppen paneel gekeken of er (in)direct contact was tussen 21 en 25, niet gevonden.
Kan iemand iets met dit verhaal en dan het liefst iets oplossings gericht, ik ben bijna geneigd om de auto naar de garage te brengen ( nog nooit gedaan in de 5 jaar dat ik volvo rijdt)
Groet,
Cees
Er is iets vreemds, als ik mijn stadslichten aan heb dan doet het linker achterlicht het niet (zekering 21 is uit het paneel). Doe ik zekering 21 in het paneel en doe ik mijn normale licht aan dan spring deze zekering. Tegelijkertijd springt zekering 25 dan ook. Laat ik alleen zekering 25 zitten dan doen alles het behalve mijn rechter achterlicht.
aCTIE'S ONDERNOMEN:
Gekeken of achter een aarde lek was, niet gevonden, het lampje doet het zo ook knipper, mist en achertruit.
Gekeken of er voor een vorm van kortsluiting was, een open draad ( ruitenwisser reservoirpomp) deze opnieuew af getaped.
Onder het stoppen paneel gekeken of er (in)direct contact was tussen 21 en 25, niet gevonden.
Kan iemand iets met dit verhaal en dan het liefst iets oplossings gericht, ik ben bijna geneigd om de auto naar de garage te brengen ( nog nooit gedaan in de 5 jaar dat ik volvo rijdt)
Groet,
Cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2010 15:13 #1290723
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kentekenverlichting
Kan deze de oorzaak zijn ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2010 17:04 #1290731
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou kunnen maar dan iets
Zou kunnen maar dan iets specifieker, graag
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2010 17:29 #1290734
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In de knel?
Zit deze zwart/witte draad niet ergens in de knel .?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2010 17:34 #1290736
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vanuit de zekering kast?
Cees
Vanuit de zekering kast?
Cees
Cees
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2010 18:00 #1290739
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lampje
Zekering tijdelijk vervangen door een lampje. Zolang er kortsluiting is, zal het lampje gaan branden en kun je op zoek. Als het lampje dan uitgaat, is de kortsluiting naar de massa (want daarom brandt het lampje) opgeheven en heb je de oorzaak.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2010 12:55 #1290825
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic haal de stekkers van je
haal de stekkers van je gordelverklikker er maar eens af , daar zit een draad in die in de loop vd tijd kapotslijt.. is van de verlichting van de gordelhouder, evt kan je die draad ook laten vervallen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2010 07:48 #1290920
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de suggesties i ga
Dank voor de suggesties i ga er vandaag mee aan de slag!
Ik hou jullie op de hoogte,
Cees
Ik hou jullie op de hoogte,
Cees
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2010 07:56 #1290921
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste wijze mannen in
Beste wijze mannen in 700/900,
Mischien weet iemand bij de volgende omschrijving iets specifieker het probleem blood te leggen.
Dashboard verlichting werkt niet als ik mijn lampen aan doe ( zkering 21 licht er dan uit) als ik mijn binnen lampje aan di\oe geeft het dashboard een fout melding van de ruitensproeiers ( al die tijd doet het achterlicht het nog steeds niet)
IEmand een idee?
Mischien weet iemand bij de volgende omschrijving iets specifieker het probleem blood te leggen.
Dashboard verlichting werkt niet als ik mijn lampen aan doe ( zkering 21 licht er dan uit) als ik mijn binnen lampje aan di\oe geeft het dashboard een fout melding van de ruitensproeiers ( al die tijd doet het achterlicht het nog steeds niet)
IEmand een idee?
16-10-2010 08:11 #1290923
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Slechte massa tellerset?
Bij dit gedrag zou ik de tellerset gaan verdenken. Is er een radio ingebouwd de laatste tijd? (zeg vlak voor de problemen?) Als ik me goed herrinner gaat de dashboardverlichting via de originele kabels naar de radio en moet de 'dubbel' uitgevoerde kabel ook dubbel uitgevoerd blijven. (iets wat vaak niet gebeurt)
Met alle uitdagingen die je nu hebt heb je een aardige klus om dit op te lossen... sterkte. (Is het een idee om het electrische schema erbij te pakken?)
Met alle uitdagingen die je nu hebt heb je een aardige klus om dit op te lossen... sterkte. (Is het een idee om het electrische schema erbij te pakken?)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Moderators: Jerry Stam