code CR 702 kwijt maar nu weer terug!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb Bas een PB gestuurd maar die is offline.
Ik zou graag mijn radio vanavond nog horen spelen.
De volgende 3 Cijferreeksen staan op de radio.
Volvo 1384708
Serial Nr.5113490851
en A1170094B
Wie weet raad ?
Groeten
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus misschien ook te proberen op de cr702 peter
The label on the radio statesC6CBK0094099C70000003214Take the 3214Add 1 to the first digit (1+3) = 4Add 2 to the second digit (2+2) = 4Add 3 to the third digit (3+1) = 4Add 4 to the fourth digit (4+4) = 8As you can only enter numbers 1 to 6 on the radio, for any numbers greater than 6, subtract
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar ik vrees dat ik nu even helemaal geen codes kan invoeren want door het steeds invoeren van foute codes blijft er nu continu drie maal een E op de display staan.Dus EEE.
Probleem nog groter??
Groeten Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hele zin moet dit zijn:
As you can only enter numbers 1 to 6 on the radio, for any numbers greater than 6, subtract 6 therefore the code to enter is 4442.........
Toch eens geprobeerd , vond nog ergens een code kaartje van een cr902 met serie nr op het einde 1024
Toch de peugeot methode geprobeerd dus :
1+1=2
0+2=2
2+3=5
4+4=8-6=2
Zou dan code 2252 moeten zijn , het toeval is wel dat op het code kaartke staat als code voor de cr902 nummer 2522
Klopt dus wel met de cijfers maar niet in juiste volgorde
peugeot methode zegt 2252
Code kaartje zegt 2522
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Peter,peter 54 schreef : ... drie maal een E op de display staan.Dus EEE...
Volgens <a href="/files/Handleiding%20CR-70x_1.pdf" target="_blank">deze handleiding</a> van een CR-70x (LET OP: 8,7MB groot, duurt even) krijg je bij drie verkeerde pogingen EEE en is het apparaat een uur uitgeschakeld, of in ieder geval is een nieuwe code invoeren dan niet mogelijk.
Weet dat Bas bezig was de sleutel van de Volvo-radiocode's te ontcijferen, maar of 'ie daar al uit was... Schijnt (voor geld) ook bij de dealer uitgezocht te kunnen worden.
Misschien goedkoper: de radio uitbouwen en kijken of ergens op de buitenkant de code staat geschreven. Gebeurt volgens mij vaak genoeg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uit dezelfde handleiding (bladzijde 32, pagina 37 PDF):André Swart schreef : ...en is het apparaat een uur uitgeschakeld,..
"Gedurende dit uur moet het apparaat ingeschakeld zijn en aanstaan voordat men drie nieuwe codepogingen kan doen."
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee hoor.peter 54 schreef : Probleem nog groter??
Als je uit gewacht bent en nog niet de juiste code hebt, stuur me dan even een PB.
Als je naar de dealer gaat, kost het grapje inmiddels 20 euro (ik meen zelfs excl.)
( ah, ik zie dat ik al een PB heb, van jou. Uitleg is onderweg retour, straks)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bas bedankt en alle anderen die meegedacht hebben ook natuurlijk.
Na 3 x een foute code ingevoerd te hebben blokkeerde hij.Na een nacht slapen (zonder spanning op de radio ) kon ik opnieuw ,en nu de juiste, de code invoeren.
Groeten
Peter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Fluister: "Dat betekent, Bas, dat het je gelukt is de codering te ontcijferen? Heb het (nog) niet nodig hoor, gewoon benieuwd. Knap staaltje!"peter 54 schreef : ...Dankzij Bas speelt de radio weer...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee hoor, heeft niks met (de-)coderen te maken hoor, gewoon software.De SC-en CT-series, daar ben ik nog naar de truc op zoek.André Swart schreef : Fluister: "Dat betekent, Bas, dat het je gelukt is de codering te ontcijferen? Heb het (nog) niet nodig hoor, gewoon benieuwd. Knap staaltje!"