4x verlichte raamschakelaars
- V700 register
- Nieuw lid
-
Net een technisch zinloze maar wel leuke upgrade gedaan: heb nu 4x verlichte raamschakelaars.
Heb 4x elektrisch raam, waarvan in het bestuurdersportier alleen de schakelaars van de voorramen verlicht waren; die van de achterramen hadden in het bestuurdersportier een voelbare ribbel. Vond ik toch eigenlijk wel raar. Lampje bijbouwen die zacht het paneeltje aanschijnt? Eerst maar eens verlichte schakelaars proberen. En dat was dus plug-n-play!
Ongeveer dan, hè. Heb zes schakelaars overgenomen, waarvan er twee het in één keer deden, de andere vier gaven alleen sjoege op het commando 'raam dicht'. Blijkt (lijkt mij) dat die vier origineel achterportierschakelaars zijn, hebben een extra pinnetje. Maar via doormeten blijkt, bij niet aansluiten van dat pinnetje, de schakelaar gewoon te gebruiken in het bestuurdersportier. En zelfs in mijn 1992 940, dus denk in alle series 700 en 900?
Dus wie zoiets ook leuk vind: hier staan de vier schakelaars die ik over heb: Verlichte raamschakelaars 940 en 960 (en 700-serie lijkt me)
Eerst zo;
Nu zo:
En 't pootje meer:
Leuk zaterdagavond-halfuurtje geweest.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De schakelaar in de passagiersdeur en die van de achterdeuren hebben allemaal vijf pennen en zijn voor zover ik weet uitwisselbaar.
Het enige verschil tussen "verlicht" en "onverlicht" is, behalve het kapje op de knop, een LEDje in de schakelaar. De onderdelen zijn dus uitwisselbaar (wel op blijven letten dat je de onderkant hebt met het juiste aantal pennen). In Zweden willen ze het LEDje nog wel eens vervangen voor een LEDje met een andere kleur. In de 850 en de eerste S40/V40 zitten dezelfde schakelaars. Let wel op, dat de pennen van de 850 aan de onderkant versmald (verjongd zegt men ook wel) zijn. Of dat bij de S40/V40 ook zo is weet ik niet. Bij de S40/V40 moet je dan weer wel opletten, dat ze daar deze knoppen ook in het (lichter) grijs geleverd zijn. Zoek je verlichte knoppen met de opdruk "AUTO" erop, dan is dat opschrift bij de 850 vaker wat afgesleten dan bij de 900.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
mooi gedaan, maakt het mooi af....
Vrgr Björn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op mijn 1992 940 deden ze het wel, en die had ook alleen egaal zwarte knoppen. Als de layout van de knoppen klopt, zou ik zeggen: proberen. Voor €0,80 kun je ze altijd nog terugsturen mochten ze het niet doen.BjörnHansen schreef : Bij onze 740's/760's staat er geen plaatje op van een raam (gewoon zwarte knopjes), Zouden de schakelaars van een 900 op een 700 passen ?
Maar ongetwijfeld heeft iemand hier daar serieuze kennis over.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ja die passen. 700, 800, 900 en de S40 en V40 uit Born (i.i.g. de eerste bouwjaren) passen. Bij die laatste zoals al aangegeven oppassen dat ze ook in lichter grijs verschenen zijn. En bij de 800 en misschien de 40 dat de pennen aan de onderkant smaller zijn. Als dat zo is, soldeer je de LED's even om en verwissel je ook de kapjes.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat is nou net weer wat ik voor de 760 zoek. Dus...., wie weet kunnen we "zaken" doen.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me dat ik eerst nog even Björn afwacht, en dan ben jij de eerste! Idee?
Antwoord ik je nu nog even bij je S90 stuur met leer en hout. Prijsje?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik soldeer wel eens, maar Bas heeft meer ervaring.
groetjes
Mathy