knipperlichten en normaal licht weigeren!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2010 03:08 #1082588 door V700 register
knipperlichten en normaal licht weigeren! is gemaakt door V700 register
Onlangs werd de carport van het huis van mijn ouders geschilderd, de schilder heeft ook mijn auto van bumper tot bumper meegeschilderd. Misschien hebben jullie dit verhaal al meegekregen.
Hoe dan ook. In verband met studieplannen ben ik nu in London om een huis te zoeken en nam mijn vader de auto mee naar het autoschade herstelbedrijf voor een taxatie van de schade.
Hij stuurde me t volgende bericht;
'Op weg weigerden de knipperlichten en ook de gewone verlichting deed het niet. Voor het stoplicht even de sleutel eruit gehaald en weer opnieuw gestart. Toen deed alles het weer gewoon.'
Bovenstaande heb ik nog nooit meegemaakt in 5,5 jaar. De auto zal door mijn ouders maandelijks worden gereden als ik weg ben, dus ik wil wel dat ie goed is!
Wat kan dit zijn geweest?
B.v.d.!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2010 11:03 #1286503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactslot
Dat klinkt als een rottig contactslot. Dat heb ik wel eens vaker gelezen hier.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2010 11:25 #1286506 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of slecht massa,   de massa
of slecht massa,

de massa punten voor de verlichting voor zitten vlak bij de koplampen onder de motor kap zowel links als rechts zit een stripje op de carrosserie met 4a5 stekker punten waar van die sokjes (kan even niet op de goeie naam komen) op kunnen die willen soms wel eens slecht contact maken, waardoor de verlichting weigert.

Contactslot zelf zal het niet zijn dan zou eerder het elektrische deel wat achterop het slot zit slecht functioneren maar dan moet je meer problemen, slecht starten, motor uitval, geen verlichting, geen radio, geen ventilatie,
maar dat is zo te checken afdek plaat weg halen die boven de pedalen zit en dan beetje frummelen en dan kun je het blok zo van het contactslot halen en dan kun je zwel zien
of de punten schoon zijn dus geen zwarte vlekken of puntjes op de goudkleurige pennen, als die schoon zijn zal het daar niet aan liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2010 20:00 #1286603 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic euhm, hu?

TGTF schreef : of slecht massa,
de massa punten voor de verlichting voor zitten vlak bij de koplampen onder de motor kap zowel links als rechts zit een stripje op de carrosserie met 4a5 stekker punten waar van die sokjes (kan even niet op de goeie naam komen) op kunnen die willen soms wel eens slecht contact maken, waardoor de verlichting weigert.
Contactslot zelf zal het niet zijn dan zou eerder het elektrische deel wat achterop het slot zit slecht functioneren maar dan moet je meer problemen, slecht starten, motor uitval, geen verlichting, geen radio, geen ventilatie,
maar dat is zo te checken afdek plaat weg halen die boven de pedalen zit en dan beetje frummelen en dan kun je het blok zo van het contactslot halen en dan kun je zwel zien
of de punten schoon zijn dus geen zwarte vlekken of puntjes op de goudkleurige pennen, als die schoon zijn zal het daar niet aan liggen.

Het deel van motorkap openen snap ik nog, maar waar moet ik ergens bij de koplamp kijken? Aan de kant van de neus of spatbord en hoe ziet het eruit? Ik heb geen idee waar ik naar moet zoeken.
De afdekplaat boven de pedalen kan ik ook vinden en weghalen, maar what's next? Over wat voor soort blok heb je het en zit dit geschroefd of geschoven, geklikt? Het is maar dat ik een handleiding heb als ik in Nederland terug ben om eraan te werken.
Aan het contactslot heb ik niets gemerkt voor wat betreft het slecht starten, motor uitval, geen verlichting, geen radio, geen ventilatie, maar wel blijft af en toe de sleutel hangen in de start-stand van het contactslot. Betekend dit dat ik een nieuw contactslot dien te bestellen?
Alvast bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2010 14:22 #1286663 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het massa stripje zit aan de
het massa stripje zit aan de kant van de spatborden dus als je voor de auto staat bij de linker koplamp gaan staan, dat zit achter de koplamp tegen het zij scherm aan een stripje met 4 kleine stripjes waar je stekkertjes op kan doen, stripje is ongeveer een cm of 4 lang en met de kleine stripjes is hij ongeveer 2 cm hoog,
bij de rechter koplamp(als je voor de auto staat) zit dat stripje ook maar kan wezen dat hij wat lager zit dan zit het stripje tussen het spatbord en het lucht filter,

contact slot: dat wat ik bedoelde zit er op geschoven(soms wil de garage daar nog wel eens wat tape omheen draaien om het beter te laten zitten) als je de plaat weg hebt gehaald kun je met je recht naar boven toe en als je dan richting het contact slot gaat voel je een kabel-boom met een beetje liefde en respect kun je hier aan trekken en dan gaat dat blok er af even kijken of alles schoon is en geen vlekken of punten aan zitten, is dit schoon en netjes dan kun je deze er gewoon weer opschuiven en dan is daar niets mis mee.

dat je sleutel een beetje blijft hangen heb ik ook wel gehad maar gewoon bij de action zon flesje kruip olie halen geel met rood (is van KROON olie ) beetje in het sleutel gat laten lopen en dan met de sleutel er in draaien (is het slimste als je dit doet als dat blok er vanaf is kun je gewoon heen en weer gaan zonder dat er iets kan gebeuren,
heb dit bij onze witte ook gedaan en daarna geen last meer gehad dat de sleutel bleef hangen. 

Suc6 en als je er niet uitkomt ben ik bereid om je te helpen,

Greetings Tom, 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2010 02:02 #1286726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic super
Heel hartelijk bedankt! Hier kan ik wat mee. Super!
Zodra ik terug in NL ben ga ik snel aan de slag. Is WD40 ook te gebruiken voor t contactslot? Of is het beter dat ik daarvoor die speciale kruipolie aanschaf?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2010 13:39 #1286736 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic WD 40 kan ook goed maar ik
WD 40 kan ook goed maar ik heb zelf die kruip olie gebruikt, wd 40 is wat eerder droog dan kruipolie waardoor je sneller weer moet smeren, in je deur sloten en kofferklep slot kun je het ook doen voordat de winter komt en dan gedurende de winter nog n keer doen want dan heb je weinig kans op bevroren sloten, kan namelijk ook knap lullig zijn.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC