Mistlampen aansluiten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2010 21:36 #1082303
door V700 register
Mistlampen aansluiten is gemaakt door V700 register
Ik heb nu de originele mistlampen ingebouwd. Er mist wel één lamp. Had eerst een zaagje gekocht om de gaten in de spoiler te maken, maar dat werkte niet. Met een stanleymes ging het goed en heel precies. Toen later het mes steeds beetje verhit met mijn campinggas. Ik heb ze er heel netjes uitgekregen met in de hoeken een mooie ronding.
Maar...nu moet er nog licht gaan schijnen. Dus ik dacht massa op de bumper voor beide lampen en dan een draad naar de stekker van het dimlicht - want ze mogen toch alleen schijnen bij ingeschakeld licht. Daar kan ik dan de stroom vanaf pakken. En die laat ik vervolgens weer over de mistlampschakelaar lopen. Doe ik het zo goed? En hoe zeker ik hem?
Ik heb trouwens nog de originele bedrading tot net in de auto erbij gekregen. Maar dat is me niet helemaal duidelijk meer.
Oh ja... B230F 1988 (hoe krijg ik dat nu standaard eronder?)
Maar...nu moet er nog licht gaan schijnen. Dus ik dacht massa op de bumper voor beide lampen en dan een draad naar de stekker van het dimlicht - want ze mogen toch alleen schijnen bij ingeschakeld licht. Daar kan ik dan de stroom vanaf pakken. En die laat ik vervolgens weer over de mistlampschakelaar lopen. Doe ik het zo goed? En hoe zeker ik hem?
Ik heb trouwens nog de originele bedrading tot net in de auto erbij gekregen. Maar dat is me niet helemaal duidelijk meer.
Oh ja... B230F 1988 (hoe krijg ik dat nu standaard eronder?)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2010 21:41 #1284631
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic kabel
Ligt de kabel er niet al? Je hebt toch een USA model, volgens mij waren die aardig uitgebreid qua kabelbomen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2010 23:23 #1284635
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Mist licht
Mistlampen moeten al kunnen branden bij ingeschakeld <u>stads-licht</u> (parkeer-licht).
Bij extreme mist of sneeuwval zit je met dimlicht in "je eigen licht" te staren, het licht weerkaatst nl in de mist of sneeuw.
Aansluiten; indien mogelijk met de org. bedrading.
Anders altijd met een relais werken en afzonderlijk afzekeren.
Massa; trek een draadje naar de accu, voorkomt storingen op de lange duur.
Bij extreme mist of sneeuwval zit je met dimlicht in "je eigen licht" te staren, het licht weerkaatst nl in de mist of sneeuw.
Aansluiten; indien mogelijk met de org. bedrading.
Anders altijd met een relais werken en afzonderlijk afzekeren.
Massa; trek een draadje naar de accu, voorkomt storingen op de lange duur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2010 20:40 #1284819
door V700 register
Er zitten onder de motorkap wel wat draden, maar niet tot in het dashboard en tot aan de voorspoiler.
Ik denk dat ik ze zelf wel aan elkaar kan pielen, maar of het dan helemaal goed gaat. Ik kan ze ook bij het groot licht aansluiten.
Beantwoord door V700 register in topic mistlampen
arjdutman schreef : Ligt de kabel er niet al? Je hebt toch een USA model, volgens mij waren die aardig uitgebreid qua kabelbomen.
Er zitten onder de motorkap wel wat draden, maar niet tot in het dashboard en tot aan de voorspoiler.
Ik denk dat ik ze zelf wel aan elkaar kan pielen, maar of het dan helemaal goed gaat. Ik kan ze ook bij het groot licht aansluiten.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2010 21:43 #1284831
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic aux light relay
Als er een auxillery light relay in de relaistray zit dan ligt de bekabeling er. Zo niet heb ik nog een nieuwe kabelboom liggen met relaisvoet ed er al aan.
Moderators: Jerry Stam