Zekeringgroep valt uit (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is het een dikke zwarte draad? Deze zorgt ook voor de stroom van die dingen die je omschrijft.
Je zult het dus anders moeten aanpakken.Bekijk de zekeringskast eens goed aan de achterkant dan zul je zien dat er koperen stipjes zitten die de verschillende groepen met elkaar verbinden de zwarte draad die voor de "hoofdspanning" zorgt zul je weer terug moeten plaatsen.volgens mij moet er in die groep nog een plekje vrij zijn voo reen 30A zekering van de aircomotor.
Even de boel goed bekijken en dan opnieuw aansluiten.
Suc(V)'6.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er is geen andere zekering vrij. Dus als ik die dikke zwarte weer terug plaats, hoe ga ik dan toch een externe zekering voor airco en kachelventilator maken. Er zit namelijk ook nog een zwarte dunnere draad. Dat zijn dus 2 draden en ik heb er ook 2 nodig voor een zekering. Of knip ik die dunner door het midden en zet ik daar een zekering tussen? Ik weet ook niet of ik die dikke draad weer op precies dezelfde plek terug krijg, omdat de boel daar niet fris meer is.
Overigens zijn er op die aircozekering nog wel een paar aansluitingen over. Dus misschien kan ik daar een zekering op aansluiten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Was ik ook al van plan. Ik kan hem uit mijn sloper halen. Echter heeft die precies dezelfde zekering ook iets vervormd, maar dan in mindere mate. Dus het zal wel een kwaaltje zijn. Aan de onderkant staan alle kleuren duidelijk aangegeven, dus het moet te doen zijn. 1 op 1 verwisselen is denk ik niet mogelijk,omdat de draden te kort zijn. Dus eerst alles eraf en dan weer op die andere erop.henk 940LPT schreef : Alternatief is een nieuwe (gebruikte) relaistray plaatsen. Wel wat werk om alles om te steken (opletten dat je geen draadjes verwisselt) maar dan heb je alles wel weer zoals het hoort. Mocht je later weer problemen krijgen dan kun je de standaard schema's volgen. Hoe meer je er aan aanpast hoe onduidelijker en storingsgevoeliger het wordt.
Blijft natuurloijk de vraag waarom de aircozekering zo heet wordt. Hoe ziet dat er bij jullie uit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat er teveel stroomt doorheen loopt. Misschien een beetje flauw, maar je moet op zoek naar de oorzaak daarvan.willemvAnbenthem schreef : Blijft natuurloijk de vraag waarom de aircozekering zo heet wordt. Hoe ziet dat er bij jullie uit?