Zekeringgroep valt uit (opgelost)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 19:53 #1082030 door V700 register
Zekeringgroep valt uit (opgelost) is gemaakt door V700 register
Tja, die Volvo valt me toch een beetje tegen. Nu dit weer: De zekering en de behuizing waar je hem insteekt van de airco was helemaal gesmolten maar niet geknapt. Later zag ik dat de zekering van de fan ook niet helemaal fris was. Dus heb ik de draden erafgehaald en ze op 2 nieuwe losse zekeringhouders geplaatst. Echter, nu doen alle dingen die op de zekering spiegels, radio en achterruitewisser het ook niet en de wissers voor ook niet. Had ik nu die draden er niet af mogen halen - ze zijn toch van een heel andere groep - of zit er misschien ergens een stekker ver onder het dashboard? Want ik heb die hele kast er wel een paar keer helemaal uit de houder gehaald; de kabelboom is hier lang genoeg voor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 20:22 #1282898 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic 14
misschien zekering 14/15 ook door? of de draden daaronder losgetrokken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 21:00 #1282902 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uiteraard was dat het eerste
Uiteraard was dat het eerste waar ik naar keek.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 21:30 #1282904 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic tweede
en dan naar de massapunten gekeken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 22:04 #1282907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat je daar schrijft is
Wat je daar schrijft is waar.
Is het een dikke zwarte draad? Deze zorgt ook voor de stroom van die dingen die je omschrijft.
Je zult het dus anders moeten aanpakken.Bekijk de zekeringskast eens goed aan de achterkant dan zul je zien dat er koperen stipjes zitten die de verschillende groepen met elkaar verbinden de zwarte draad die voor de "hoofdspanning" zorgt zul je weer terug moeten plaatsen.volgens mij moet er in die groep nog een plekje vrij zijn voo reen 30A zekering van de aircomotor.
Even de boel goed bekijken en dan opnieuw aansluiten.
Suc(V)'6.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 22:39 #1282911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit lijkt me een antwoord
Dit lijkt me een antwoord waar ik iets mee kan. Het is inderdaad een dikke zwarte. Die leek me ook dik te moeten zijn, omdat de airco veel gebruikt. Ik was ook van plan om ze weer terug te zetten om zo te kijken of de boel het weer doet. Dus de groepen zitten dus inderdaad met elkaar verbonden?
Er is geen andere zekering vrij. Dus als ik die dikke zwarte weer terug plaats, hoe ga ik dan toch een externe zekering voor airco en kachelventilator maken. Er zit namelijk ook nog een zwarte dunnere draad. Dat zijn dus 2 draden en ik heb er ook 2 nodig voor een zekering. Of knip ik die dunner door het midden en zet ik daar een zekering tussen? Ik weet ook niet of ik die dikke draad weer op precies dezelfde plek terug krijg, omdat de boel daar niet fris meer is.
Overigens zijn er op die aircozekering nog wel een paar aansluitingen over. Dus misschien kan ik daar een zekering op aansluiten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 10:16 #1282935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alternatief
Alternatief is een nieuwe (gebruikte) relaistray plaatsen. Wel wat werk om alles om te steken (opletten dat je geen draadjes verwisselt) maar dan heb je alles wel weer zoals het hoort. Mocht je later weer problemen krijgen dan kun je de standaard schema's volgen. Hoe meer je er aan aanpast hoe onduidelijker en storingsgevoeliger het wordt.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2010 19:34 #1282982 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic mijn idee
Dat zou ik ook doen, kost wat tijd maar dan heb je het wel weer normaal/origineel. Anders blijf je ermee klooien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 00:00 #1283042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verwissel zekeringkast

henk 940LPT schreef : Alternatief is een nieuwe (gebruikte) relaistray plaatsen. Wel wat werk om alles om te steken (opletten dat je geen draadjes verwisselt) maar dan heb je alles wel weer zoals het hoort. Mocht je later weer problemen krijgen dan kun je de standaard schema's volgen. Hoe meer je er aan aanpast hoe onduidelijker en storingsgevoeliger het wordt.

Was ik ook al van plan. Ik kan hem uit mijn sloper halen. Echter heeft die precies dezelfde zekering ook iets vervormd, maar dan in mindere mate. Dus het zal wel een kwaaltje zijn. Aan de onderkant staan alle kleuren duidelijk aangegeven, dus het moet te doen zijn. 1 op 1 verwisselen is denk ik niet mogelijk,omdat de draden te kort zijn. Dus eerst alles eraf en dan weer op die andere erop.

Blijft natuurloijk de vraag waarom de aircozekering zo heet wordt. Hoe ziet dat er bij jullie uit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-07-2010 06:44 #1283053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Teveel stroom

willemvAnbenthem schreef : Blijft natuurloijk de vraag waarom de aircozekering zo heet wordt. Hoe ziet dat er bij jullie uit?

Omdat er teveel stroomt doorheen loopt. Misschien een beetje flauw, maar je moet op zoek naar de oorzaak daarvan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC