achteruitrijlichten doen niets....OPGELOST
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2010 17:42 #1082011
door V700 register
achteruitrijlichten doen niets....OPGELOST is gemaakt door V700 register
Hoi,
Ik zag net in een etalageruit dat dat mijn achteruitrijlichten het helemaal niet doen.
Thuis even gecheckt, en er lijkt helemaal geen spanning op te staan. Zit er ergens een schakelaar bij de pook of zo, die het begeven kan hebben?
gr. Paul
Ik zag net in een etalageruit dat dat mijn achteruitrijlichten het helemaal niet doen.
Thuis even gecheckt, en er lijkt helemaal geen spanning op te staan. Zit er ergens een schakelaar bij de pook of zo, die het begeven kan hebben?
gr. Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2010 17:54 #1282826
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het de auto in je
Als het de auto in je onderschrift betreft, dan heb je een M90 en is de kans groot dat je achteruitrijschakelaar stuk is, die blijken het nogal eens te begeven.
De schakelaar is in de loop der tijd vervangen door een nieuwer exemplaar, als dit nog niet gebeurd is bij jou dan is het daar nu tijd voor.
De schakelaar is in de loop der tijd vervangen door een nieuwer exemplaar, als dit nog niet gebeurd is bij jou dan is het daar nu tijd voor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2010 18:01 #1282827
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waar?
Klinkt aannemelijk, maar eh.... waar zit die schakelaar?
alvast bedankt,Paul
alvast bedankt,Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2010 18:25 #1282829
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de bak
Bij de bak, onder de auto. Brug of smeerkuil, of op zn minst assteunen zijn noodzakelijk om erbij te komen. De standaardkrik is niet veilig genoeg om de auto omhoog te brengen en er dan onder te kruipen. Eigenlijk een beetje een sleuteldagklusje

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2010 18:47 #1282831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel zo veilig
Ja, op een brug lijkt me wel zo veilig. Ik wordt een beetje naar bij de gedachte aan een krikje dat het niet meer houdt als ik er onder lig......
Ik zal morgen eens kijken of ik ergens een brug kan vinden, anders moet het maar na de vakantie, en volgende week in Frankrijk maar extra goed opletten met achteruitrijden...Ik vermoed nu dat het mis is gegaan toen nieuwe koppeling een paar weken geleden is vervangen.
Daar had ik trouwens nog een vraagje over. Ik vind het bedienen van het koppelingspedaal (nieuwe koppeling dus), wel wat aan de zware kant, misschien hoort dat zo, of is er wel iets aan te doen. Maar dat moet dan maar weer in een nieuw topic....
Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
Ik zal morgen eens kijken of ik ergens een brug kan vinden, anders moet het maar na de vakantie, en volgende week in Frankrijk maar extra goed opletten met achteruitrijden...Ik vermoed nu dat het mis is gegaan toen nieuwe koppeling een paar weken geleden is vervangen.
Daar had ik trouwens nog een vraagje over. Ik vind het bedienen van het koppelingspedaal (nieuwe koppeling dus), wel wat aan de zware kant, misschien hoort dat zo, of is er wel iets aan te doen. Maar dat moet dan maar weer in een nieuw topic....
Bedankt in ieder geval voor jullie hulp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2010 09:11 #1282853
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stekker
Even naar een garage in de buurt gereden en op de brug gezet. Het bleek de stekker, en niet de schakelaar (gelukkig). Stekker was een beetje "ruim" geworden en trilde er zo waarschijnlijk af. Nieuwe busjes en klaar was-ie.
gr. Paul
gr. Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2010 16:57 #1282876
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je de schakelaar bij de dealer besteld krijg je een zakje met daarin de schakelaar maar ook nieuwe draadjes (en ik dacht ook met stekkertjes) om de boel opnieuw aan te sluiten. Klaarblijkelijk niet voor de eeuwigheid gemaakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2010 17:00 #1282877
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De koppeling
Tsja, wat is zwaar, hij behoort wel iets strakker te zijn, in vergelijking met de oude natuurlijk. De oude was waarschijnlijk niet alleen versleten door het afslijten van het frictiemateriaal, maar ook door verslapping van de veren.Het behoort eigenlijk wel zo te zijn, dat je er door gewenning na een paar dagen er niets meer van behoort te merken. Je zou hem eens kunnen vergelijken met een andere 940.
Het kan allemaal heel subjectief zijn. Vroeger reed ik heel onregelmatig weleens een dagdistributie route met een middelzware bakwagen, gewoon met kale zesbak en een gewone hydr. koppeling en ik kan je verzekeren, dat als je dan 's-avonds in je eigen personenauto stapte, dan was het net of je koppelingspedaal er los onderhing.

Het kan allemaal heel subjectief zijn. Vroeger reed ik heel onregelmatig weleens een dagdistributie route met een middelzware bakwagen, gewoon met kale zesbak en een gewone hydr. koppeling en ik kan je verzekeren, dat als je dan 's-avonds in je eigen personenauto stapte, dan was het net of je koppelingspedaal er los onderhing.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2010 08:24 #1282929
door V700 register
gr. Paul
Beantwoord door V700 register in topic wennen aan de koppeling
Laat ik het er dan maar op houden dat het inderdaad een kwestie van wennen is. Ik ga morgen een week of 2 met de Walvis naar Frankrijk, en neem ook de racefiets mee. Dan maar eens goed veel hellinkjes op zodat de beenspiertjes lachen om zo'n pedaaltje .Pierre van Aert schreef : Het behoort eigenlijk wel zo te zijn, dat je er door gewenning na een paar dagen er niets meer van behoort te merken.
gr. Paul
Moderators: Jerry Stam