knoppen claxon haperen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2010 21:47 #1082000 door V700 register
knoppen claxon haperen is gemaakt door V700 register
Hoi,
De knoppen van de claxon in onze Grijze Walvis haperen, en ik vroeg me af of die makkelijk te repareren of vervangen zijn.
De linkerknop wiegert in 95% van de gevallen te werken, en de rechter doet het alleen als ik hem precies op de juiste manier indruk. Erg onhandig als je in een gevaarlijke situatie snel je claxon wil gebruiken ........ (kwam ik vandaag achter toen ene fietser wel erg ver van het fietspad de weg op kwam omdat hij niet zat op te letten)
Iemand een tip?
gr. Paul

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2010 22:13 #1282766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diagnose
De knoppen zelf gaan niet zo snel stuk, dacht ik . Ik weet ook niet hoe je ze uit elkaar haalt. 
Kijk eerst ook eens hoe de claxons zelf eruit zien. Die hebben n.l. sterk de neiging tot wegrotten, zie o.m. <a href="/node/33311" target="_blank">dit draadje</a>. Ook het sleepcontact aan het stuurwiel wil wel eens voor storingen zorgen i.c.m. het gegeven dat de claxons niet relais-gestuurd zijn en de contacten in het stuur dus alle stroom moeten verwerken.
Ik had hetzelfde verschijnsel als jij, bij mij deed de ene knop het ook beter dan de andere, maar sinds ik de claxons vervangen heb door relais-gestuurde doen ze het weer als nooit te voren - met allebei de knoppen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2010 22:19 #1282770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeps...
Dat klinkt voor mij allemaal erg ingewikkeld. Ik hoopte op een los contactje in de knoppen of zo....
Wellicht iets voor op een sleuteldag? Ben daar nog nooit geweest (pas sinds kort lid), dus ik weet niet of dergelijke klussen daar ook te doen zijn? Of gaat het op sleuteldagen alleen om motorische zaken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2010 22:25 #1282773 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleuteldag
Even aan de linker voorkant onder de auto kijken en zien of de claxons verrot zijn moet toch nog wel lukken? Dan heb je in elk geval een beginnetje...
Op een sleuteldag mag je sleutelen wat en waaraan je maar wilt aan je auto en meestal is er wel iemand in de buurt die je kan helpen.Als je onderdelen nodig hebt, dien je die wel op het sleuteladres aan te schaffen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2010 22:29 #1282775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijken wel
maar dat verhaal over relais en zo gaat boven mijn petje....
morgen als het weer licht is zal ik eens op zoek naar de claxons

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2010 22:08 #1282840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais..
Vraag een ietwat technische vriend/vriendin er even een relais tussen te zetten. Dit werkt absoluut. De contacten in het stuur moeten de volledige (hoge!!) stroom schakelen, daardoor vreten ze weg. Een relais ertussen is de absolute en definitieve oplossing. Werkt bij mij ook perfect!
je kan natuurlijk ook een jong stuurwiel (kassa...!) op de kop proberen te tikken, dan kan je e.e.a. weer een tijdje rekken.
Peter
Lobbes (740 '90 Estate)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC