(Opgelost) 3e remlicht
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2010 21:27 #1081724
door V700 register
(Opgelost) 3e remlicht is gemaakt door V700 register
Tijd terug in een ander topic hier al e.e.a. over gevraagd, maar voor het overzicht even een aparte gestart.
Heb in mijn 740 GL een 3e remlicht ingebouwd. Voeding loopt via de rechter-achterlichtunit. Massa was aangesloten op de schroef uiterst rechtsboven, als het ware net boven het knipperlicht. Draad was vastgemaakt aan de schroef hier aan de binnenkant (Hopelijk duidelijk genoeg).
Echter nu: remlicht werkt niet meer. Nu heeft dit vaker aan het massa-deel gelegen, beetje friemelen en hij deed het weer. Dat is echter geen oplossing meer. Voeding lijkt prima te zitten, dus ik gok er nog op dat de massa niet goed zit. Verder geen uitval van verlichting oid, dus in de zekeringwereld zoek ik het ook niet.
Ik ben links en heb dus ook 2 bijzonder linker handen, maar deze uitdaging wil ik wel aangaan. Hoe kan ik het beste deze massa gaan maken? het massakabeltje is vrij lang dus kan er vrij ver mee reiken. Zijn er andere vaste massapunten in de auto te vinden? Heb als een leek al een brandblusser tegen het rempedaal gezet en gaan foerageren naar een massapunt, maar tot op heden krijg ik nog geen leven uit het 3e remlicht. Heb het massakabeltje een cm of 2 gestript.
Tips, anybody?
Heb in mijn 740 GL een 3e remlicht ingebouwd. Voeding loopt via de rechter-achterlichtunit. Massa was aangesloten op de schroef uiterst rechtsboven, als het ware net boven het knipperlicht. Draad was vastgemaakt aan de schroef hier aan de binnenkant (Hopelijk duidelijk genoeg).
Echter nu: remlicht werkt niet meer. Nu heeft dit vaker aan het massa-deel gelegen, beetje friemelen en hij deed het weer. Dat is echter geen oplossing meer. Voeding lijkt prima te zitten, dus ik gok er nog op dat de massa niet goed zit. Verder geen uitval van verlichting oid, dus in de zekeringwereld zoek ik het ook niet.
Ik ben links en heb dus ook 2 bijzonder linker handen, maar deze uitdaging wil ik wel aangaan. Hoe kan ik het beste deze massa gaan maken? het massakabeltje is vrij lang dus kan er vrij ver mee reiken. Zijn er andere vaste massapunten in de auto te vinden? Heb als een leek al een brandblusser tegen het rempedaal gezet en gaan foerageren naar een massapunt, maar tot op heden krijg ik nog geen leven uit het 3e remlicht. Heb het massakabeltje een cm of 2 gestript.
Tips, anybody?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2010 22:47 #1281397
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic lampje
Is het lampje nog wel goed?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2010 13:48 #1281464
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het zijn 4 lampjes, en
het zijn 4 lampjes, en vorige keer was alles nog goed, kan me niet voorstellen dat ze alle 4 kapot zijn. Met het stukje massakabel tegen een massapunt aanhouden moet al resulteren in een werkende verlichting, neem ik aan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2010 19:25 #1281483
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een vraagje erbij, na
Nog een vraagje erbij, na vanmiddag nog eens in de kofferbak gehangen te hebben: als ik nu het massagedeelte in de verlichtingsunit wil ontwijken, waar kan ik dan nog meer massapunten zoeken in deze hoek? (is 0,5 cm bloot-massa-snoer teveel of mag dat niet uitmaken?)
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2010 19:26 #1281484
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic 4?
is dat zo'n universeel iets?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2010 19:31 #1281485
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is achteraf ingebouwd,
het is achteraf ingebouwd, dat is wel duidelijk, gezien de houders van de lampunit bij de achterruit (dubbelzijdig plakband is zichtbaar). Er zitten 4 lampjes in. Tijden terug was wel 1 lampje in het midden kapot gegaan, maar de andere 3 werkten toen nog prima. Nu dus niks meer.... en heb dus al eens massa-probleempjes gehad, alleen toen ging het friemelen weer goed. En nu niet meer, dus wil nu graag een definitieve oplossing

- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2010 19:49 #1281486
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic origineel
Pak dan een originele van de sloop of ebay, dat smoelt 10x beter, die universele dingen zijn vaak van slechte kwaliteit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2010 08:13 #1281536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zal de overweging meenemen
zal de overweging meenemen
.
Neemt niet weg dat deze het, vanuit niets, helemaal niet meer doet. En dat accepteer ik niet
. Nog massa-suggesties?

Neemt niet weg dat deze het, vanuit niets, helemaal niet meer doet. En dat accepteer ik niet

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2010 13:44 #1281554
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Los
Haal hem is weg bij je achterraam en sluit de kabels is ff aan bij je accu.
Ligt die dan op?
Of als je een extra accu of geschikte batterijpack hebt, laat je 3eremlicht dan zitten en sluit de kabels is ff aan op die accu/batterij.[lazy man's way]
Ligt die dan op?
Voorderest zijn er achter meer dan zat massapunten, elke schroef of bout die je ziet heeft infeite massa.
even tegen aan tikken zou al geflikker op moeten leveren.
Groeten,Gerben
Ligt die dan op?
Of als je een extra accu of geschikte batterijpack hebt, laat je 3eremlicht dan zitten en sluit de kabels is ff aan op die accu/batterij.[lazy man's way]
Ligt die dan op?
Voorderest zijn er achter meer dan zat massapunten, elke schroef of bout die je ziet heeft infeite massa.
even tegen aan tikken zou al geflikker op moeten leveren.
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2010 13:52 #1281555
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Serie/Parallel
Trouwens...
Als die 4 lampjes in SERIE staan, en er ploft eentje, dan doen de andere 3 het automatisch ook niet meer.Net als met van die kerstlampies.
Groeten,Gerben
Als die 4 lampjes in SERIE staan, en er ploft eentje, dan doen de andere 3 het automatisch ook niet meer.Net als met van die kerstlampies.
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam