mistlampen doen het niet meer (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 19:19 #1081607
door V700 register
mistlampen doen het niet meer (opgelost) is gemaakt door V700 register
voorop mijn 740 GL (tussenmodel) zitten 2, later ingebouwde, mistlampen.
Tijd terug door een onverlaat (mijzelf, ahum) bij een ietwat ondoordachte invoegpoging de voorbumper losgereden. Deze is weer keurig professioneel vastgezet, echter sinds dat moment functioneert deze mistverlichting niet meer.
De schakelaar op het dashboard licht nog altijd keurig op bij het omzetten; de bedrading achter de mistlampen is ook weer keurig vastgezet. Wat zouden jullie tips zijn om dit falen te gaan opsporen? (is er een zekeringgroep, anders dan achter de asbak, waar hij logischerwijs op aangesloten kan zijn bijvoorbeeld?).
Detail: mistverlichting is het enige wat niet werkt, overige verlichting werkte (ook na aanrijding) en werkt nog altijd prima.
Tijd terug door een onverlaat (mijzelf, ahum) bij een ietwat ondoordachte invoegpoging de voorbumper losgereden. Deze is weer keurig professioneel vastgezet, echter sinds dat moment functioneert deze mistverlichting niet meer.
De schakelaar op het dashboard licht nog altijd keurig op bij het omzetten; de bedrading achter de mistlampen is ook weer keurig vastgezet. Wat zouden jullie tips zijn om dit falen te gaan opsporen? (is er een zekeringgroep, anders dan achter de asbak, waar hij logischerwijs op aangesloten kan zijn bijvoorbeeld?).
Detail: mistverlichting is het enige wat niet werkt, overige verlichting werkte (ook na aanrijding) en werkt nog altijd prima.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 19:40 #1280649
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampen
Zou het kunnen zijn dat de gloeilampjes stuk zijn gegaan door de aanrijding, of heb je dat al gecontroleerd?
Groet, Martijn
Groet, Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 19:42 #1280650
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou in theorie voor de
zou in theorie voor de rechter zo kunnen zijn, deze zat los na de aanrijding. Links zat toen echter nog vast en werkte nog, daar zal dus niks mee zijn maar ook die doet het niet meer...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 19:52 #1280654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadjes
OK, Zitten de draadjes wel weer goed? Plus op plus, Massa op massa? Waar zit het relais? Aangezien het later gemonteerde lampen zijn, zou het relais zomaar achter de bumper ofzo kunnen zitten, en misschien is daar een contactje vanaf geschoven.
Ik gooi maar een balletje op...
Groet, Martijn
Ik gooi maar een balletje op...
Groet, Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 20:24 #1280659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oeh, relais. Zover heb ik
Oeh, relais. Zover heb ik nog nooit naar electronica gekeken. Zal hem morgen wel even op de krik zetten en kijken wat ik kan zien/voelen.(Kwam er vooral op voor de APK van eind juli, anders schroef ik ze er ff uit nml
.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-06-2010 22:56 #1280675
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk anders even of je
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2010 19:55 #1282608
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ga dit weekend de wagen
ik ga dit weekend de wagen 's op de krik te zetten en er wat beter naar kijken. Heb helaas geen assteunen dus moet wel voorzichtig blijven, maar een kleine blik werpen moet mogelijk zijn.
Na de aanrijding destijds deed de linker het nog wel, de rechter niet, deze was losgeschoten. Vreemde is dat links het nu ook niet meer doet. De rechter is weer vastgemaakt, maar kennelijk niet of niet goed genoeg. Zal ze in elk geval even losschroeven van de bumper, kijken hoe het 'achter' het glas precies in elkaar zit. Waar ik nieuwsgierig naar was: de schakelaar voor de mistlampen voor is ingebouwd in het dasboard, naast de zij- en achterruitverwaming. Is het aannemelijk dat een relais (hoe herken ik die
) in het dashboard ziet, of op de plek waar hij daadwerkelijk iets aanstuurt? En, als ik dan toch bezig ben: is er in de motorruimte ergens een plek met zekeringen die wellicht de moeite waard is te bekijken?
wederom bedankt voor de inzet
Na de aanrijding destijds deed de linker het nog wel, de rechter niet, deze was losgeschoten. Vreemde is dat links het nu ook niet meer doet. De rechter is weer vastgemaakt, maar kennelijk niet of niet goed genoeg. Zal ze in elk geval even losschroeven van de bumper, kijken hoe het 'achter' het glas precies in elkaar zit. Waar ik nieuwsgierig naar was: de schakelaar voor de mistlampen voor is ingebouwd in het dasboard, naast de zij- en achterruitverwaming. Is het aannemelijk dat een relais (hoe herken ik die

wederom bedankt voor de inzet

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2010 20:00 #1282609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Origineel
Origineel zitten er geen zekeringen onder de motorkap, die zitten allemaal achter de asbak. Vaak zijn de schakelaars zelf al voorzien van een intern relais. Als het niet achter de schakelaar zit, zit het achter (eigenlijk voor) de zekeringen, achter de asbak. |Is het later op niet-originele wijze toegevoegd dan zou je een zwevende zekering rond de pluspool van de accu verwachten. Aan dat draadje zou dan ook het relais moeten zitten. Maar je weet nooit hoe iets er later aangeknoopt wordt. Kun je er niet gewoon onder schuiven ? Lukt me bij mijn 940 ook, volgens mij zit die voorbumper dichter bij de grond dan die van de 740.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2010 20:27 #1282610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ga ik even proberen. Of ik
ga ik even proberen. Of ik zet hem even asociaal op de stoep en laat hem daar overheen hangen, scheelt me weer 10 cm
.
ik laat wel even weten wat mijn bevindingen waren!

ik laat wel even weten wat mijn bevindingen waren!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2010 16:36 #1282872
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost!
Alles zat goed,
opgelost!
Alles zat goed, enkel de plusdraad vanaf beneden richting het relais (inderdaad bij de accu/pluspool) zat niet vast. Die even opnieuw van beneden naar boven geholpen en hóp, licht!
Alles zat goed, enkel de plusdraad vanaf beneden richting het relais (inderdaad bij de accu/pluspool) zat niet vast. Die even opnieuw van beneden naar boven geholpen en hóp, licht!
Moderators: Jerry Stam