benzine meter=LPG meter?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2010 23:21 #1081578
door V700 register
benzine meter=LPG meter? is gemaakt door V700 register
ik heb zoals zovelen een slecht werkende benzinemeter in de 740. Soms staat ie redelijk vast, soms helemaal op leeg en dan zwiept ie weer eens vrolijk heen en weer. Dat is dus als ik op benzine rijdt. Schakel ik over op gas dan zwiept de naald een keer volledig naar rechts om dan voor dood terug te vallen in diepe rust.
Ik heb een vialle AMS LPG systeem en nu vraag ik me af; zit er of eigenlijk, hoort er een LPG meter koppeling op de brandstofmeter te zitten? Oftewel; zou ik op de benzinemeter ook kunnen zien hoeveel LPG ik nog heb (als ik dus op LPG rijdt) Ik heb de meter ooit eens zien uitslaan toen ik op LPG reed maar dat was in de tijd van mijn AMS-computer storingen; niet erg representatief dus
ben benieuwd
Alex
Ik heb een vialle AMS LPG systeem en nu vraag ik me af; zit er of eigenlijk, hoort er een LPG meter koppeling op de brandstofmeter te zitten? Oftewel; zou ik op de benzinemeter ook kunnen zien hoeveel LPG ik nog heb (als ik dus op LPG rijdt) Ik heb de meter ooit eens zien uitslaan toen ik op LPG reed maar dat was in de tijd van mijn AMS-computer storingen; niet erg representatief dus
ben benieuwd
Alex
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2010 23:29 #1280478
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, dat zou goed kunnen. Vialle noemt dat "fueltronic". Overigens zijn de Volvo meters traag, dus meteen na overschakelen op LPG wordt nog niet het juiste LPG niveau aangegeven. Eens proberen bij een volle benzine- en lege LPG tank (of omgekeerd). Dan zou je na een paar km het verschil wel moeten kunnen zien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2010 13:09 #1280509
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar ..
hoe weet ik of mijn auto dat heeft, zit er een draad aan de AMS vast, zit er een draadje aan de meter geknoopt, zit er een draad aan de tank, werkt dit op druk of op vloeistof niveau...?
Meeste brandstof meters zijn traag, anders wordt je helemaal kierewiet als je bijv. in de bergen(hellingen) rijdt of door de stad (bochten) . Ik had ooit een alto en daar zag je de meter dan ook heen en weer gaan als je door een bocht reed
Meeste brandstof meters zijn traag, anders wordt je helemaal kierewiet als je bijv. in de bergen(hellingen) rijdt of door de stad (bochten) . Ik had ooit een alto en daar zag je de meter dan ook heen en weer gaan als je door een bocht reed
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2010 14:11 #1280513
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit
Ik denk dat het orginele draadje tussen benzinetank en meter onderbreken is en nu via de computer van de AMS loopt. Vanaf de LPG tank een draadje naar de AMS computer. Werkt op vloeistofniveau, denk met een vlotter. Druk is geen goede parameter aangezien deze bijv. ook afhangt van de temperatuur. Makkelijkst is, zoals gezegd, met een lege benzine- en volle LPG tank (of omgekeerd) overschakelen en kijken of de meter daar op reageert na een paar km. Daarom moet de ene tank leeg en de andere vol zijn, anders zie je geen verschil op de meter.
Moderators: Jerry Stam