Vreemde storing in ? ct 505 ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had een ct 505 gekocht en die heeft het goed gedaan maar enkel op de 2 voorspeaker in de deurpanelen, er zat toen nog niets anders in...
Na het monteren van achterspeakers en dashboardspeakers en het aanleggen van de benodigde kabels bleek tevens dat zekeringbak ter hoogte van zekering 25 ( mistachterlichten) voor een stukje gesmolten was... Even tijdelijk geen mistachterlicht aanzetten dus...
Maar na het aansluiten van de speakerdraden werkte mijn lichtschakellar niet meer ( uit was alles aan en aan was alles uit)Het bleek dat echt alle verlichting opeens over zekering 25 geschakeld was??? Uiteindelijk bleken er nog enkel draden die richting radiostekker gingen te moeten worden aangesloten en toen functioneerde alles weer normaal. Zekering 25 functioneerde nog enkel voor de mistlampen en de andere normale zekeringen voor de overige verlichting.
Maar nu de andere storing! Alhoewel de radio aanvankelijk goed werkte gaat 1 speaker na circa 3 minuten spelen een soort ritmische kraak geven. Het volume helemaal uitzetten of helemaal open geeft geen vermindering van de intensiteit van de kraak .Ook de fader of balansregeling geven geen verandering van de kraak ( wel van het overige volume natuurlijk! Bij het wisselen van de speakerdraden ging de storing wel naar de andere speaker over, je kunt vermoeden dat het de radio zou zijn maar zeker is dat niet ... Zet ik de radio uit is het lawaai natuurlijk afgelopen zet ik hem vervolgens weer aan na een minuutje dan is de kraak even weg maar komt dan snel terug. Na een uurtje uit kan ik weer rustig 3 tot 10 minuten storingsvrij radio luisteren...
Iemand een idee waar te zoeken? Het gaat om een CT 505. Zoals het zich laat aanzien is het enkel de LA UITGANG die problemen geeft. Verder ben ik geintresseerd in de originele radiokabels voor dit type daar de meegeleverde kabel een zelfmaakkabel van een ?dealer was.
Groeten Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Welke zoek je precies?Ik heb ze volgens mij allemaal, of ik kan ze voor je maken, maar je kunt als het je om de 10 en 14-polige stekker gaat, deze beter uit een sloper knippen, te weten S40/V40, 940, 960, V70 phase I, alle 850's of zelfs enkele mitsubitshi's.Heb je ze denk ik sneller en goedkoper.rudiger schreef : Verder ben ik geintresseerd in de originele radiokabels voor dit type daar de meegeleverde kabel een zelfmaakkabel van een ?dealer was.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ook de massa van je linkerachterlichtunit.
Het gekraak komt denk ik echt van je radio.De speaker die gaat kraken, heeft ook minder volume dan alle andere speakers.
Als je ook de kabels omwisselt bij je radio, gaat de andere speaker kraken.
Ik vermoed dat er iets is doorgebrand in je radio.Ook omdat toen we begonnen, de vorige eigenaar de kabels erg fout had aangesloten, de voor en achter speakers had die samengebonden, wat mogelijk kortsluiting heeft veroorzaakt.
Wel bale.
FF proberen met een andere radio.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die voor de ct 505 , nou die kabels in slopers, dat valt wel tegen. Was mede ook de reden dat ik de cr902 weer verkocht had omdat ik simpelweg de kabel niet kon vinden. Maar ik ga nog eens wat fotos maken van de bekabeling achter de radio want ikheb nog enkel draden die nog niet aangesloten zijn...Baseman schreef :
Welke zoek je precies? maar je kunt als het je om de 10 en 14-polige stekker gaat, deze beter uit een sloper knippen, te weten S40/V40, 940, 960, V70 phase I, alle 850's of zelfs enkele mitsubitshi's.rudiger schreef : Verder ben ik geintresseerd in de originele radiokabels voor dit type daar de meegeleverde kabel een zelfmaakkabel van een ?dealer was.

Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
<strike>Als je dezelfde nodig heb, als je toen nodig had, snap ik het nut van de wissel niet, op de CD-speler na dan. </strike>
Ik had het even opgezocht, die CR-902 heeft dus inderdaad dezelfde stekkers als de CT-505.Misschien een keer een sloop verderop proberen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ow dat had ik nog niet meegekregen... dus de stekker die in de radio zat die klopte dus niet? De vorige eigenaar had die stekker zelfs laten maken bij ? de dealer. De vorige eigenaar heeft echter nooit achterspeakers gehad en heeft indien dat de oorzaak was niets gemekrt... Maar eerst even proberen met die CT van Miquel als ie hem nog heeft (en hopen dat we die niet opblazen omdat de sytoring misschien nog elders ligt), dan weten we meergerryberrie schreef : Een leuk en interresant klusje was het. Ook de massa van je linkerachterlichtunit.
Het gekraak komt denk ik echt van je radio.De speaker die gaat kraken, heeft ook minder volume dan alle andere speakers.Als je ook de kabels omwisselt bij je radio, gaat de andere speaker kraken.Ik vermoed dat er iets is doorgebrand in je radio.Ook omdat toen we begonnen, de vorige eigenaar de kabels erg fout had aangesloten, de voor en achter speakers had die samengebonden, wat mogelijk kortsluiting heeft veroorzaakt.
Wel bale.FF proberen met een andere radio. Groeten,Gerben
gRoet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Algemene verschijnselen van een opgeblazen condensator ? Te herkennen aan een bolle bovenkant ? Of een slechte soldeerverbinding ?Ik had voor 3 euro op koniginnedag een stereo gekocht. Soms viel één speaker uit, alleen bij geluid vanaf mijn PC. Verder ook een vervelende brom (eigenlijk altijd). Opengemaakt en de aansluitingen voor de AUX in opnieuw gesoldeerd. Slechte verbindingen, te herkennen aan dofheid/barst. Verder bleek een zwart draadje dat rondom wat andere kabeltjes was gedraaid ook praktisch los te zitten. Ook die opnieuw gesoldeerd, klinkt nu weer als nieuw.rudiger schreef : Zet ik de radio uit is het lawaai natuurlijk afgelopen zet ik hem vervolgens weer aan na een minuutje dan is de kraak even weg maar komt dan snel terug. Na een uurtje uit kan ik weer rustig 3 tot 10 minuten storingsvrij radio luisteren...