raamsluitmodule werkt nu WEL
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2010 17:33 #1081521
door V700 register
raamsluitmodule werkt nu WEL is gemaakt door V700 register
Vandaag met mijn schoonvader geprobeerd de raamsluitmodule aan te sluiten. Wij hebben het schema erbij gehad maar het werkt niet.
Waar moeten wij de blauwe draad (acc) op aansluiten? Hebben wij niet aangesloten en het werkt zo ook
De rest hebben wij volgens mij met het schema goed aangesloten. Het bleek dat de 12 volt niet goed was. Wij hadden 12 volt van de binnenverlichting gebruikt
Graag tips en misschien is er iemand die zaterdag in Langezwaag er met mij naar kan kijken. Hoeft dus nu niet meer
Waar moeten wij de blauwe draad (acc) op aansluiten? Hebben wij niet aangesloten en het werkt zo ook
De rest hebben wij volgens mij met het schema goed aangesloten. Het bleek dat de 12 volt niet goed was. Wij hadden 12 volt van de binnenverlichting gebruikt
Graag tips en misschien is er iemand die zaterdag in Langezwaag er met mij naar kan kijken. Hoeft dus nu niet meer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2010 19:41 #1280086
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Standje I
Hallo Bert
Is "acc" niet de accessoiresstand van het contactslot?
groetjes
Mathy
Is "acc" niet de accessoiresstand van het contactslot?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2010 20:04 #1280090
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
volgens ons ook maar misschien is er iemand die dit al heeft aan gesloten en dit kan bevestigen.

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2010 20:14 #1280093
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gorredijk
acc lijkt mij ook accessoirestand stand.
Zit er geen docu bij met alle uitleg?
Ik woon in Gorredijk, dus om de hoek, en wil gerust wel eens kijkje nemen.
Ik ben er ook in Langezwaag, wil dan ook wel een kijkje nemen.
Groeten,Gerben
Zit er geen docu bij met alle uitleg?
Ik woon in Gorredijk, dus om de hoek, en wil gerust wel eens kijkje nemen.
Ik ben er ook in Langezwaag, wil dan ook wel een kijkje nemen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2010 13:48 #1280170
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klaar
Gerben (gerryberrie) is vanmorgen langs geweest en nu werkt alles. Gerben zou nog even uitleggen wat hij heeft gedaan.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2010 15:18 #1280171
door Gerben Mol
Foto's zouden trouwens wel handig zijn
Trouwens, heb je de connector van je radio wel weer verbonden?Iets knaagt aan mij dat ik die vergeten ben...?
Goed, de kabels voor de electrische ramen waren al goed aangesloten, daar kan ik weinig over vertellen, dan dat ze in serie waren aangesloten.Kabels doorgeknipt, en die kabels naar het kastje doorverbonden.
Van alle 4 de electrische ramen.
Verder...,
De ACC is niet verplicht aan te sluiten, die zit erbij, zodat als je contact aan staat het kastje dienst weigert, en je ramen dus niet omhoog gaan mocht je perongeluk al rijend op je AB drukken.
de roze draad [uit het 2e kleinere stekkertje] moet op de kabels van je CV motortje in je bestuurders deur aangesloten worden op de kabel waar + op komt te staan als de CV SLUIT.Doe je het andersom, dan gaan je ramen dicht als je je CV van slot afhaalt...
Het is bij Bert zo aangesloten dat het alleen reageert op de AB en dus niet als je de deur opslot doet met de sleutel.Wil je dat hij het doet op AB EN Sleutel, dan moet je de roze draad op de 3 kabels die de andere deuren schakelen, verbinden op de kabel waar + op komt te staan als de CV SLUIT.Dan gaan de ramen dicht met CV en Sleutel bij op slot doen.
De oranje draad, ook uit het kleinere stekkertje sluit je aan op de andere CV kabel, waar + op komt te staan als de CV OPENT.Dit is zo, dat als je hem slot doet, en dan snel weer open klikt [bv noodgeval ofzo?] dat de ramen onmiddelijk stoppen met omhoog gaan.
De rest van de kabels heb je niet nodig.
Natuurlijk de rode [met zekering] op de constante + [heb ik bij Bert op de constante van de radio aangesloten, dan zit die ook gezekert achter de standaard zekering in de zekeringdoos op die van de radio]De zwarte op de massa.
Verder een leuk apparaatje dat goed zn werk doet, en de ramen elk apart schakelt [dus niet tegelijk]Om zo hoge amperages te voorkomen.
Linksachter is eerst, dan rechtsachter, dan linksvoor, en dan rechtsvoorDit kan je natuurlijk aanpassen door de kabels uit het kastje van de linker met de rechter te vervangen en vice versa.
Veel plezier ermee gewenst Bert en mogelijke andere gebruikers,
Groeten,Gerben
</div>
Beantwoord door Gerben Mol in topic Verhaaltje
<div class="content">Dat zou ik inderdaad doen ja!Bert N schreef : Gerben (gerryberrie) is vanmorgen langs geweest en nu werkt alles. Gerben zou nog even uitleggen wat hij heeft gedaan.
Foto's zouden trouwens wel handig zijn
Trouwens, heb je de connector van je radio wel weer verbonden?Iets knaagt aan mij dat ik die vergeten ben...?
Goed, de kabels voor de electrische ramen waren al goed aangesloten, daar kan ik weinig over vertellen, dan dat ze in serie waren aangesloten.Kabels doorgeknipt, en die kabels naar het kastje doorverbonden.
Van alle 4 de electrische ramen.
Verder...,
De ACC is niet verplicht aan te sluiten, die zit erbij, zodat als je contact aan staat het kastje dienst weigert, en je ramen dus niet omhoog gaan mocht je perongeluk al rijend op je AB drukken.
de roze draad [uit het 2e kleinere stekkertje] moet op de kabels van je CV motortje in je bestuurders deur aangesloten worden op de kabel waar + op komt te staan als de CV SLUIT.Doe je het andersom, dan gaan je ramen dicht als je je CV van slot afhaalt...
Het is bij Bert zo aangesloten dat het alleen reageert op de AB en dus niet als je de deur opslot doet met de sleutel.Wil je dat hij het doet op AB EN Sleutel, dan moet je de roze draad op de 3 kabels die de andere deuren schakelen, verbinden op de kabel waar + op komt te staan als de CV SLUIT.Dan gaan de ramen dicht met CV en Sleutel bij op slot doen.
De oranje draad, ook uit het kleinere stekkertje sluit je aan op de andere CV kabel, waar + op komt te staan als de CV OPENT.Dit is zo, dat als je hem slot doet, en dan snel weer open klikt [bv noodgeval ofzo?] dat de ramen onmiddelijk stoppen met omhoog gaan.
De rest van de kabels heb je niet nodig.
Natuurlijk de rode [met zekering] op de constante + [heb ik bij Bert op de constante van de radio aangesloten, dan zit die ook gezekert achter de standaard zekering in de zekeringdoos op die van de radio]De zwarte op de massa.
Verder een leuk apparaatje dat goed zn werk doet, en de ramen elk apart schakelt [dus niet tegelijk]Om zo hoge amperages te voorkomen.
Linksachter is eerst, dan rechtsachter, dan linksvoor, en dan rechtsvoorDit kan je natuurlijk aanpassen door de kabels uit het kastje van de linker met de rechter te vervangen en vice versa.
Veel plezier ermee gewenst Bert en mogelijke andere gebruikers,
Groeten,Gerben
</div>
Moderators: Jerry Stam