ontsteking

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 17:48 #1081401 door V700 register
ontsteking is gemaakt door V700 register
Nu ik een paar dagen met de 960 op pad ben geweest komen er natuurlijk een paar dingen boven water. zo denk ik dat er iets met de ontsteking aan de hand is. als hij stationair draaid slaat hij soms een beetje over . als ik hen dan tot ca 2500 toeren belast dan draaid ie gewoon netjes op 6 cilinders maar als ik hem belast, bijvoorbeeld met optrekken dan is het net of ie op 5 pijpen loopt ? en dat is natuurlijk niet goed want zo krijg je onverbrande benzine in de kat en dan gaat ie stuk.
heeft iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn. zelf dacht ik aan de bobine's.

grt Ralph

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2010 21:20 #1279082 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Re: ontsteking
Hallo Ralph,
de bobines ( voor elke cilinder 1) kunnen voor dit soort storingen zorgen. En doe in ieder geval even een compressietest. Dan weet je i.i.g. dat het machien gezond is. ( of niet) Ook slechte bougies en bougiekabels en verdelerkap kunnen dit soort storingen veroorzaken. De 6 cilinder is daar best gevoelig voor. Zijn deze zaken in orde dan krijg je een zijdezachte en stationair nauwelijks hoorbare en voelbaar lopende machine daarvoor terug.
Succes met je zoektocht.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2010 20:43 #1280846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3e bobine
vanavond heb ik even een test gedaan bij mijn wagen. Ik heb dus het idee dat hij soms wel soms niet over slaat. Ik heb dus de motor stationair laten draaien en een voor een de contactjes los gehaald van de bobine's. als ik cylinder 1.2.4.5.6 los haalde dan viel hij in toeren omlaag maar bij cylinder 3 gebeurde dat dus niet. conclusie, het zit dus in die hoek. nieuwe bougie's er in gedraaid in alle cylinders maar geen verschil. nogmaals de bobine van cylinder 3 losgemaakt en een oude bougie er in gestopt en stationair draaiend de bougie tegen de cylinderkop gehouden.Die vonkte dus als een bezetene. Dus ik denk dat het niet in de bobine zit maar ergens anders.
Heb ik nu te maken met een defecte verdelerkap of een versleten rotor ? of kan het nog iets anders zijn ? heeft iemand dit ook eens mee gemaakt, en wat is er toen gedaan om het probleem op te lossen.
grt Ralph

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2010 19:46 #1282246 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gister de bobine's
gister de bobine's vervangen. hij loopt nu werkelijk als een raket.
grt Ralph

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC