Guard 1 - nieuw leven ingespoten!? update

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 09:55 #1081234 door V700 register
Guard 1 - nieuw leven ingespoten!? update is gemaakt door V700 register
Zoals velen met mij is de handzender van de guard1 (grijze kastje, rode rand, 4 knoopcellen en 1 LED) aan het einde.
De nieuwe alarminstallatie ligt klaar om (ooit) in te bouwen maar toch baal ik ervan; ik wil de oude houden. 
Daarom: is er iemand die mij aan het schema van deze handzender kan helpen en staat daar ook het type microswitch op? Dat is de meest waarschijnlijke storingsbron en zou (denk ik, die sinds 1980 niet meer iets gesoldeerd heeft) te vervangen moeten zijn.
Heeft iemand dit ooit, met succes laten doen of gedaan?
Ik ben benieuwd, probeer hier lokaal een hobbyist te vinden die het misschien ook zonder schema kan doen.
UPDATE: een week of wat geleden heb ik de microswitch "aan de binnenkant" met contactspray ingespoten; het knopje een aantal keer ingedrukt en gehoopt dat....De eerste week leek het wel "iets" te werken, ik hoefde de handzender niet meer zo ongeveer door het raam naar de zwarte driehoek te duwen.
Inmiddels loopt het sindsdien beter, ik kan nu wee de boel ontgrendelen vanaf de achterzijde van de auto!
Ik durf het wel een aanrader te noemen!
GroetendJohnPeter
PS: als ik er aan denk zal ik de spray in mijn auto leggen voor de sleuteldag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 09:56 #1278035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LED
Weet zeker dat de zender nog goed is ? Vaak schijnt het LEDje niet meer goed te zijn waardoor het signaal niet goed wordt verzonden.De schakelaar moet met een simpele multimeter redelijk goed na te meten zijn....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2010 11:10 #1278040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevallig
Ik heb net een <a href="/node/32745">berichtje</a> over mijn CDV gepost. De <a href=" verkopers.marktplaats.nl/403289 ">mijnheer die daarin genoemd wordt had volgens mij wel kennis van zaken. Misschien heeft hij ook nog wel Guard I onderdelen liggen. En anders onze onvolprezen Baseman misschien

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 14:16 #1278207 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contactspray
Met contactspray de boel maar even bewerkt. Nu ook de microswitch gedaan, maar met een schroevendraaier het rode knopje ingedruk gehouden. Keer of tig indrukken en terug laten komen en het lijkt weer een stuk beter te gaan. Maar ja, lijken.....
Kom er nog op terug!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 11:33 #1279290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Type?

JP Elverding schreef : De eerste week leek het wel "iets" te werken, ik hoefde de handzender niet meer zo ongeveer door het raam naar de zwarte driehoek te duwen.

Weet je trouwens, of je een RF type hebt, of een IR type?Als je een infrarood hebt, is het niet raar, dat ie bijna IN de driehoek moet, om hem te laten werken, namelijk....;-))

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 11:42 #1279291 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic JP Elverding schreef:Zoals

JP Elverding schreef : Zoals velen met mij is de handzender van de guard1 (grijze kastje, rode rand, 4 knoopcellen en 1 LED) aan het einde.

Ik denk RadioFrequentie Bas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 11:51 #1279292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zeker.

jdutman schreef :

JP Elverding schreef : Zoals velen met mij is de handzender van de guard1 (grijze kastje, rode rand, 4 knoopcellen en 1 LED) aan het einde.

Ik denk RadioFrequentie Bas

Ik vermoed dat je beide quotes maakt, om aan te geven dat uit de initiele posting moet blijken, dat het omschreven kastje er enkel in RF is.In dat deval, ga ik je verbazen, hij is er namelijk (bewezen in een servicebulletin) ook in IR, geleverd geweest voor onder andere de 460, meen ik, maar zeker n combinatie met een Guard I systeem.Ik heb hem nog nooit in handen gehad, vandaar ook mijn nieuwsgierigheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 12:04 #1279293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee wat het is
Maar het is uit een '95-945.
RTT/D/X0733 T1215 Godk. av Televerket R??? 227/89
OEPS.. Drukte even op het knopje en de CV reageerde. Auto staat hier ca. 6 meter vandaan, achter dubbel glas zie ik hem staan.Ben ik wel weer blij mee. Veiligheidshalve er binnenkort nog nieuwe batterijen er in, is de wereld weer een stukje leukier :)

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 12:14 #1279294 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic ook
Is dat ook IR met rood randje bas?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 12:39 #1279297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

jdutman schreef : Is dat ook IR met rood randje bas?

Als het goed is, is ie voor zowel UK als Europe geleverd, dus met zowel rode als blauwe rand 'vindbaar'.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC