940 ventilator / airco
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2010 13:54 #1081183
door V700 register
940 ventilator / airco is gemaakt door V700 register
940 polar, 1997, 2.3 met automaat.
Ventilator stopt ermee als motor vermogen moet leveren bij bijvoorbeeld optrekken of omhoog in de bergen. Laat ik het gaspedaal weer opkomen, dan gaat de ventilator vrolijk verder waar die gebleven was.
Is storend in de winter, maar vooral in de zomer omdat effect van airco vervalt en er ook geen ventilatie is. Airco is vorig jaar gecontroleerd en afgevuld, die werkt verder prima.
Kent iemand het probleem en wat te doen? Mijn garagehouder snapt het niet.

Ventilator stopt ermee als motor vermogen moet leveren bij bijvoorbeeld optrekken of omhoog in de bergen. Laat ik het gaspedaal weer opkomen, dan gaat de ventilator vrolijk verder waar die gebleven was.
Is storend in de winter, maar vooral in de zomer omdat effect van airco vervalt en er ook geen ventilatie is. Airco is vorig jaar gecontroleerd en afgevuld, die werkt verder prima.
Kent iemand het probleem en wat te doen? Mijn garagehouder snapt het niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2010 14:09 #1277645
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuumlek
Er zit een lek in het vacuumsysteem van de ECC. Groot voordeel is dat je nu weet wat er aan de hand is, nadeel is dat je nu ook eweet dat het een behoorlijke klus is om he tte repareren. Volvo heeft dit systeem goed verpakt opgeborgen aan de bestuurderskant achter de radio in een zwarte doos. Als het een slangetje is kost het een kwartje aan onderdelen, maar 4 uur arbeid zit er snel in.... Er kunnen ook meer exotische onderdelen zijn gaan lekken. Kosten en leverbaarheid daarvan zijn mij niet bekend.
Er is veel over geschreven op dit forum. Zoek maar eens op " ECC Vacuumlek". Ik ben zelf van plan bij de komende slueteldag dit probleem bij mijn eigen auto aan te pakken.
Er is veel over geschreven op dit forum. Zoek maar eens op " ECC Vacuumlek". Ik ben zelf van plan bij de komende slueteldag dit probleem bij mijn eigen auto aan te pakken.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2010 17:26 #1277660
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Links
<a href="/node/22654" target="_blank">Hier staat wat </a>
In dat betreffende bericht staat ook het functieschema.
Succes
In dat betreffende bericht staat ook het functieschema.
Succes
Moderators: Jerry Stam