Amperage brandstofpomp
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-05-2010 23:59 #1081093
door Gerben Mol
Amperage brandstofpomp is gemaakt door Gerben Mol
Heeft iemand een idee van hoevaal A de brandstofpomp onder de stoel zou moeten trekken?
Sinds mijn 16V wat hikt, heb ik er eens een A meter tussen gegooit.
Hij trekt bijna 8A, wat ik best veel vind..
Ik heb nog een losse pomp liggen [exact dezelfde]
Als ik die met 12V water laat rondpompe in een bakkie, trekt ie ongeveer 1 tot 2A[als je de output blokkeerd gaat ie omhoog]
Wat een stuk minder is..
Verstopt filter? pomp niet meer lekker?
"Many (most?) of the fuel filters replaced are so jammed up you can't blow through them. If you had checked the pump's amperage draw before removing the old filter, you might have seen up to twice the expected number–perhaps 8 to 10 instead of 4 to 6. It shouldn't take much of a n intellectual leap to realize that a plugged fuel filter will make a pump work harder, and all that extra current will wipe out the brushes and groove the commutator, killing the pump prematurely."
"fuel pump current draw increases by 1 amp for each 10 pounds of fuel pressure"
Groeten,Gerben
Sinds mijn 16V wat hikt, heb ik er eens een A meter tussen gegooit.
Hij trekt bijna 8A, wat ik best veel vind..
Ik heb nog een losse pomp liggen [exact dezelfde]
Als ik die met 12V water laat rondpompe in een bakkie, trekt ie ongeveer 1 tot 2A[als je de output blokkeerd gaat ie omhoog]
Wat een stuk minder is..
Verstopt filter? pomp niet meer lekker?
"Many (most?) of the fuel filters replaced are so jammed up you can't blow through them. If you had checked the pump's amperage draw before removing the old filter, you might have seen up to twice the expected number–perhaps 8 to 10 instead of 4 to 6. It shouldn't take much of a n intellectual leap to realize that a plugged fuel filter will make a pump work harder, and all that extra current will wipe out the brushes and groove the commutator, killing the pump prematurely."
"fuel pump current draw increases by 1 amp for each 10 pounds of fuel pressure"
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 08:04 #1277163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filter
Filter even checken lijkt me het snelste, misschien bij Nordicar als je m toch op de brug hebt voor de kat/uitlaat ?De pomp levert 5 bar, dus het lijkt me dat de waarde van 1-2A te laag zou zijn bij normaal gebruik (je geeft zelf ook aan dat de stroom omhoog gaat als je m blokeert), onder de wagen @ 5 bar.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 09:43 #1277169
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Filter II
Als je niet weet hoe lang dat benzinefilter eronder hangt zou ik het sowieso vervangen.
Bij mijn oude zat er zoveel bagger in (na vervanging doorgezaagd), dat het me verbaasde dat er überhaupt nog benzine doorheen kwam.
Kost ca. € 30,- bij de dealer. Denk, als je gaat vervangen, ook aan de koperen ringetjes voor en achter.
Bij mijn oude zat er zoveel bagger in (na vervanging doorgezaagd), dat het me verbaasde dat er überhaupt nog benzine doorheen kwam.
Kost ca. € 30,- bij de dealer. Denk, als je gaat vervangen, ook aan de koperen ringetjes voor en achter.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 14:41 #1277204
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Zal gebeuren
Geen idee hoe lang die eronder heeft gezeten.
Staat op de planning voor de sleuteldag bij Nordicar.
Zal aan de ringetjes denken.
Groeten,Gerben
Staat op de planning voor de sleuteldag bij Nordicar.
Zal aan de ringetjes denken.
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam