2 vraagjes m.b.t. koplamp/stadslicht
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat kleine vraagjes:
- op dit moment zitten er geen lampjes in de beide stadverlichting-units. Vind het wel best; zijn deze voor de APK verplicht? (Zo ja, welk type moet ik dan even aanschaffen?)
- in het linker koplampglas zit precies in het midden een klein gaatje, vermoedelijk door steenslag. Verlichting functioneert wel helemaal zoals 't hoort. Is dat een probleem? (Meen gelezen te hebben dat een gaatje mag, mits er verder met de verlichting zelf niks aan de hand is).
Benieuwd naar jullie keurmeester-mening!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gat in je koplampglas is afkeur.Je mag het wel dichtkitten, met transparante kit (zou ik dan van binnenuit doen) maar het eindresultaat mag het lichtbeeld niet beinvloeden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe kan ik dit het beste aanpakken met die kit? (Of wat kost het vervangen van het koplampglas?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor een 940 heb je voor 40 euri een nieuw koplampglas, inclusief rubber en clips.Persoonlijk zou ik dan de andere kant ook maar gelijk doen en die ene op de plank leggen.
Kitten van binnenuit, kan alleen als er geen barst in zit.Als er een bart in zit, hoe klein ook, loop je het risico dat het glas breekt bij schoonmaken of terugzetten, lijkt me een slechte optie.Als er enkel een ster in zit (nog steeds geen garantie voor heelblijven trouwens) kun je de clips rondom verwijderen en daarna met transparante kit aan de binnenkant, naar buiten toe persen.Dat laat je goed uitharden en vervolgens snij je het met een stanleymesje netjes af.
Tweedehands glas kan natuurlijk ook, maar meestal worden die met bak en al verkocht en op de sloop kun je dan al gouw op een euro of 50 rekenen, tenminste, bij de slopen bij mij in de buurt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik rij van de week wel even langs bij Frank van SwedenParts, ik gok maar zo dat hij me kan helpen hiermee

- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de sloop heb ik voor mijn 944 (al weer een hele tijd geleden) ooit een goed koplampglas gehaald. Kost 3x niets. Mijn auto had ook een gaatje in het glas door steenslag.davidvdheiden schreef : Het is voor een 740, MY 1990 (bouwjaar 1989)
ik rij van de week wel even langs bij Frank van SwedenParts, ik gok maar zo dat hij me kan helpen hiermee. Of nu alleen het glas vervangen wordt of meteen de hele unit maakt mij weinig uit; als het maar geregeld is, liefst voor zo laag mogelijke kosten natuurlijk. (Begreep dat voor het inbouwen ervan wel e.e.a. gedemonteerd moet worden eerst.)
Als je het glas hebt gedemonteerd moet je gelijk even (voorzichtig, is vaak wat bros) het rubber schoonmaken, het mos en de algen eraf halen en zo. En daarna het rubber met wat vaseline insmeren. Dan zul je merken dat het rubber ineens veel minder hard is en veel soepeler de behuizing terug in gaat. En uiteindelijk ook beter de unit weer waterdicht afsluit, heb ik me laten vertellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

ik heb twee losse glazen liggen voor een tussenmodel, deze worden zover ik weet alleen org. geleverd.davidvdheiden schreef : Het is voor een 740, MY 1990 (bouwjaar 1989)

Of nu alleen het glas vervangen wordt of meteen de hele unit maakt mij weinig uit; als het maar geregeld is, liefst voor zo laag mogelijke kosten natuurlijk. (Begreep dat voor het inbouwen ervan wel e.e.a. gedemonteerd moet worden eerst.)
evt plaatsen is geen probleem
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij niet, Nordicar heeft beide typen voor de 7-serie gewoon in de webshop, om maar een voorbeeld te noemen, ik neem aan dat dat voor estate-services ook geldt.asatter schreef : .....deze worden zover ik weet alleen org. geleverd.