ECU vervangen bosch motronic 0261200026
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kun je me aangeven waar je dat vond? johanwesten schreef : Op het forum kwam ik ook al wat dingen tegen. Leden gaven aan dat de transistors van de motronic series het na 15 jaar begaven en dat deze eventueel vervangen konden worden door transistors van een zwaardere kwaliteit.
Transistor vervangen is niet zo moeilijk, lijkt me?Weet je het type ook, van die transistor?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ingediend door LHOsinga op Vrij, 2007/11/30 - 18:00. Heren,
Uit diverse hoeken (ook mijn eigen ervaring!) heb ik gemerkt dat de LH 2.4 ECU's nogal eens na een jaar of 15 de geest willen geven. Het begint bijna altijd met het niet meer aansturen van de brandstofpomp. Daarna volgen vaak andere uitvalsverschijnselen.
Wat er gebeurt is dat de eindtransistoren kapot gaan. Een doe het zelver kan er echter wel nieuwe transistoren in solderen. Meestal dan een type "slagje zwaarder".
Groeten,
Lieme Huib
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.autotekelectronics.com/newautotek/UK...it=0&endlimit=25 "> www.autotekelectronics.com/newautotek/UK...it=0&endlimit=25
De eerste hit op Google was al raak maar er zal best nog een ecu te vinden zijn.
Ook is er een bedrijf die de ecu kan repareren,
ECU Repair Centre Helmond - Nederland KVK 17212088
Succes.

- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Dat denk ik ook John, een B230 ET!jdutman schreef : Ik denk dat je de verschillende ecu's door elkaar haalt, Lieme Huib heeft het over de Jetronic en als ik goed lees heb jij Motronic. Wat voor motor ligt er precies in bij jou? ik denk een B230ET.
Bij Jetronic LH 2.4 heb je gewoon een bdp sensor en die kun je simpel vervangen. Bij een B230 ET zit er een dubbele achterop(signaal en positiegever en die zit lastiger(heb em zelf nooit vervangen) Waarschijnlijk heb je dan ook een LMM die niet geklikt maar met een slangeklem geschroefd zit aan je luchtfilterhuis dan is het een ET. LH2.4 hadden ze volgens mij in 85 ook nog niet..
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
het is geen jetronic maar motronic de injectors hebben we beproeft en goed dus daar licht het niet aan hebben ook geen stroom op bobine gr Pa
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-