- Berichten: 2
Alarm knijpt de brandstoftoevoer?
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2010 21:05 #1079974
door guy horn (GAST)
Alarm knijpt de brandstoftoevoer? is gemaakt door guy horn (GAST)
Hallo,Nu heb ik een echte probleem. Ik heb een vreemde alarm in mijn auto, ingebouwd in Belgie. Kort geleden heb ik een nieuwe Volvo Guard alarm relay gekocht. Vandaag heb ik het ingebracht en het leek goed te werken. Maar, de auto sloeg niet aan. De startmotor draaide prima. Ik heb geen benzine geruikt dus denk ik dat de alarm stiekem de benzine ergens tegenhoudt. Dat is onverwacht, niet? . Nu ben ik ook bezorgd want het procedure van ' bridging alarm relay' werkt niet meer. Ik heb het uitgeprobeerd door een draadbrug tussen 50E en 50F te plaatsen. Dezelfde varhaal. De startmotor draait maar de auto slaat niet aan. Waar / hoe begin ik om dit op te lossen?In Vadis lees ik twee bronnen. Volgens Vadis is het gedrag van mijn auto niet standaard, dus.
1. Signal specification. Guard Alarm II2. Replacing components. Basic Alarm and Guard Alarm II
Hel lukt me niet de foto's in te bedden. Bijlage dus...
1. Signal specification. Guard Alarm II2. Replacing components. Basic Alarm and Guard Alarm II
Hel lukt me niet de foto's in te bedden. Bijlage dus...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2010 22:03 #1270479
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen?
Ik vergeet iedere keer waar je woont, maar ik kan hem, als het in de buurt van 073 is, voor je uitlezen, dan zie je welke storingscode er is opgeslagen en weet je waar je moet zoeken.
De dealer kan dat ook en afhankelijk van je verstandhouding met hem/haar, kost het je (n)iets.
De dealer kan dat ook en afhankelijk van je verstandhouding met hem/haar, kost het je (n)iets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
22-03-2010 10:32 #1270501
door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic Assen / 0592
Ik woon in 0592 of Assen
.
Denk je dat er een errorcode komt? Ik denk de oude alarm zo is gebouwd dat het voorwaardelijk is voor de brandstof. Wanneer het uitgetrokken wordt, dan kan geen brandstof vloeien. Dat gedrag is niet standaard volvo. Deze conclusie trek ik omdat ik de auto niet kan starten met een brugdraad tussen 50E en 50F.
Mijn (eerste) tweede stap is, wanneer ik tijd heb, is de bedradingschema van de benzinepomp na te gaan. Daarna ga ik kijken bij de alarm waar de draden naartoe gaan behalve de relayvoet. Met de hoop dat ik er slimmer van word. Ik denk niet dat het iets met de computer heb.
Wat ook kan, is dat ze de transponder doorgeknipt hebben en door de alarm laten gaan. In dat geval is het gedrag van de auto verklaard; startmotor draait maar motor slaat niet aan. Eigenlijk lijkt dit mij de beste scenario. Dit controleren wordt mijn eerste stap. Waar loopt deze draad en hoe controleer ik of de transponderdraad heel is? En, klopt mijn vermoeden dat wanneer de transpondersdaard geknipt is, de brandstof niet kan vloeien? Zou je dat kunnen zien aan de error code?

Denk je dat er een errorcode komt? Ik denk de oude alarm zo is gebouwd dat het voorwaardelijk is voor de brandstof. Wanneer het uitgetrokken wordt, dan kan geen brandstof vloeien. Dat gedrag is niet standaard volvo. Deze conclusie trek ik omdat ik de auto niet kan starten met een brugdraad tussen 50E en 50F.
Mijn (eerste) tweede stap is, wanneer ik tijd heb, is de bedradingschema van de benzinepomp na te gaan. Daarna ga ik kijken bij de alarm waar de draden naartoe gaan behalve de relayvoet. Met de hoop dat ik er slimmer van word. Ik denk niet dat het iets met de computer heb.
Wat ook kan, is dat ze de transponder doorgeknipt hebben en door de alarm laten gaan. In dat geval is het gedrag van de auto verklaard; startmotor draait maar motor slaat niet aan. Eigenlijk lijkt dit mij de beste scenario. Dit controleren wordt mijn eerste stap. Waar loopt deze draad en hoe controleer ik of de transponderdraad heel is? En, klopt mijn vermoeden dat wanneer de transpondersdaard geknipt is, de brandstof niet kan vloeien? Zou je dat kunnen zien aan de error code?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
22-03-2010 14:48 #1270524
door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic zwart knopje...
PS:
Na het lezen van twee artikelen (hieronder) herinner ik me ineens dat ik een klein zwart verborgen knopje heb in de auto. Als de 2e artikel klopt kan ik de motor starten door - ook - op dat knopje te drukken. Ik ga a.s.a.p. testen.
#########################################
The use of vehicle transponders was introduced as a result of the German Insurance bodies refusing to underwrite vehicles that did not have some form of passive electronic immobilisation. The passive meaning that no action had to be undertaken by the user to 'arm' the system.
A transponder system comprises two primary components being the processor/interrogator and a microchip (transponder) embedded within the head of the key. The processor usually interacts with the fuel injection and varied other vehicle electronics systems.
When an attempt to start the vehicle is made, the interrogator sends a burst of Radio Frequency (RF) energy - at a defined frequency - to an antenna which usually surrounds the face of the ignition cylinder. As the transponder contains a tuned circuit matched to the frequency of the RF burst, a small voltage is generated by induction within the transponder chip. Whether this charges a capacitor I don't know, but the result is that the induced voltage causes the transponder chip to emit, by RF, it's individual code number - a thirty two (32) digit number, which can also contain alfa numeric characters.
If the processor recognises the returned code number, it then allows the starter motor, fuel pump and/or fuel injection systems to function, and allow the vehicle to start. A common sign of a faulty or absent transponder is that the vehicle will start but will only run for a few seconds.
#################################################
Transponder bypass, immobilizer bypass, bypass kits for car alarms
With most car alarms today, you will have a bypass switch installed under the dash of your automobile. Some of the old alarms, like mine, do not have a bypass. When the car alarm is activated, most of them prevent you from starting the car, leaving you stranded. So if you lose your car alarm remote or if it gets wet, you won't be able to start your car unless you know how to bypass it. This requires you to put the key in the ignition, turn it on, and then push the switch under the dash.
There are a few different ways to reactivate it, so if you don't know for sure, you might want to check with the dealer or again check with an alarm shop.
 
Na het lezen van twee artikelen (hieronder) herinner ik me ineens dat ik een klein zwart verborgen knopje heb in de auto. Als de 2e artikel klopt kan ik de motor starten door - ook - op dat knopje te drukken. Ik ga a.s.a.p. testen.
#########################################
The use of vehicle transponders was introduced as a result of the German Insurance bodies refusing to underwrite vehicles that did not have some form of passive electronic immobilisation. The passive meaning that no action had to be undertaken by the user to 'arm' the system.
A transponder system comprises two primary components being the processor/interrogator and a microchip (transponder) embedded within the head of the key. The processor usually interacts with the fuel injection and varied other vehicle electronics systems.
When an attempt to start the vehicle is made, the interrogator sends a burst of Radio Frequency (RF) energy - at a defined frequency - to an antenna which usually surrounds the face of the ignition cylinder. As the transponder contains a tuned circuit matched to the frequency of the RF burst, a small voltage is generated by induction within the transponder chip. Whether this charges a capacitor I don't know, but the result is that the induced voltage causes the transponder chip to emit, by RF, it's individual code number - a thirty two (32) digit number, which can also contain alfa numeric characters.
If the processor recognises the returned code number, it then allows the starter motor, fuel pump and/or fuel injection systems to function, and allow the vehicle to start. A common sign of a faulty or absent transponder is that the vehicle will start but will only run for a few seconds.
#################################################
Transponder bypass, immobilizer bypass, bypass kits for car alarms
With most car alarms today, you will have a bypass switch installed under the dash of your automobile. Some of the old alarms, like mine, do not have a bypass. When the car alarm is activated, most of them prevent you from starting the car, leaving you stranded. So if you lose your car alarm remote or if it gets wet, you won't be able to start your car unless you know how to bypass it. This requires you to put the key in the ignition, turn it on, and then push the switch under the dash.
There are a few different ways to reactivate it, so if you don't know for sure, you might want to check with the dealer or again check with an alarm shop.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2010 22:30 #1270579
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Het Euroalarm onderbreekt
Het Euroalarm onderbreekt naast de startmotor ook de brandstoftoevoer en is wat dat betreft dus eigenlijk veiliger als de Guard's
Het Euroalarm is veel toegepast in de late 940's en de 850's, maar veel minder in de 960/V90 (meestal Guard II). Waarom is mij een raadsel.
De inbouwhandleiding en electrisch schema van het Euroalarm (in een 850, maar lijkt erg veel op 940/960) staat <a href="/node/30962">hier</a>.
Kan je kijken hoe dit alarm de brandstoftoevoer onderbreekt.
<a href="/node/23872">Hier</a> staat een foto van de handzender van het Euroalarm. Plaats eens een foto van jouw handzender, misschien herkent iemand het.
Wat is nu eigenlijk je probleem? Krijg je de auto ook niet meer aan de praat als je het originele "belgische" alarmrelais plaatst?
Het Euroalarm is veel toegepast in de late 940's en de 850's, maar veel minder in de 960/V90 (meestal Guard II). Waarom is mij een raadsel.
De inbouwhandleiding en electrisch schema van het Euroalarm (in een 850, maar lijkt erg veel op 940/960) staat <a href="/node/30962">hier</a>.
Kan je kijken hoe dit alarm de brandstoftoevoer onderbreekt.
<a href="/node/23872">Hier</a> staat een foto van de handzender van het Euroalarm. Plaats eens een foto van jouw handzender, misschien herkent iemand het.
Wat is nu eigenlijk je probleem? Krijg je de auto ook niet meer aan de praat als je het originele "belgische" alarmrelais plaatst?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
23-03-2010 07:56 #1270602
door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic Hallo. hier (
Hallo. <a href="/node/26577" target="_blank">Hier</a> staat een link waar de handzender te zien is. Het is een oude Scorpio alarm. Geleverd door Volvo in Belgie. Helaas niet de Euro alarm. De Schema kan ik zo niet openen. Kan je het aan mij in een PB sturen?
Trouwens. Onderbreekt de euroalarm de brandstoftoevoer via de relay? Staat vast in de schema te lezen...
Trouwens. Onderbreekt de euroalarm de brandstoftoevoer via de relay? Staat vast in de schema te lezen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam