speel pijltje

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2010 22:05 #1079851 door G.J.M. Molenaar (GAST)
speel pijltje is gemaakt door G.J.M. Molenaar (GAST)
Vanmiddag even met Opoe (760 `85) weggeweest. Zet ik vlak voor de Lekbrug in Vianen mijn oranje pijl aan, het drukknopje a/d pook, doet tie `t nie ! Is dan alleen het lampje kapot of staat het mechaniek helemaal niet in de "bergversnelling"? Hoe probeer ik dat uit? Of wel, wat te doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 09:27 #1269766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Is vaak de boosdoener
Het is een witte en ik dacht dat hij naast het brandstofrelais zat. Kiek maor effen.....
 Suc(V)6

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 09:49 #1269770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk hé
Ja, dat is leuk hé, zo'n overdrive knopje.
Ik had vroeger een 240 GL GL Sedan met ook een elektrisch overdrive. Zat er eens een hockey-moeder bij mij in de auto ( en een hele rij hockey-meisjes achterin )  Die hockey-moeder stond erom bekend, dat ze altijd het hoogste woord had en overal verstand van had ( ook van auto's ) , totdat ik dus op de snelweg dat knopje omzette. Ze zat vol verbazing naar dat knopje te kijken, terwijl de versnellingsbak automatisch schakelde. Je zag haar denken, is het nou een automaat of een gewone versnellingsbak, maar ze durfde het niet te vragen
Totdat ze een keer mee reed met mijn Triumph TR 6 P.I. ( ook met een Laycock overdrive ) in de TR 6 werkt hij echter in z'n 2e, 3e en vierde versnelling ( daar kan je dus veel meer mee spelen ) . Toen vroeg ze dus, is dat hetzelfde knopje als in de Volvo ?  Had ze dus echt nog nooit gezien.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 16:37 #1269806 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Dat was hem
Die kennis van die vroege 760-ers zit toch in Epe is weer gebleken. Het was `m wel. Eerst was ik nog bang dat het met die massa kwestie oliedruk meter te maken had.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 16:39 #1269807 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost?
Ik ben blij dat ik een 760 heb kunnen helpen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2010 16:45 #1269811 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prachtig.......

Pierre van Aert schreef : Ja, dat is leuk hé, zo'n overdrive knopje.
Ik had vroeger een 240 GL GL Sedan met ook een elektrisch overdrive. Zat er eens een hockey-moeder bij mij in de auto ( en een hele rij hockey-meisjes achterin )  Die hockey-moeder stond erom bekend, dat ze altijd het hoogste woord had en overal verstand van had ( ook van auto's ) , totdat ik dus op de snelweg dat knopje omzette. Ze zat vol verbazing naar dat knopje te kijken, terwijl de versnellingsbak automatisch schakelde. Je zag haar denken, is het nou een automaat of een gewone versnellingsbak, maar ze durfde het niet te vragen

Totdat ze een keer mee reed met mijn Triumph TR 6 P.I. ( ook met een Laycock overdrive ) in de TR 6 werkt hij echter in z'n 2e, 3e en vierde versnelling ( daar kan je dus veel meer mee spelen ) . Toen vroeg ze dus, is dat hetzelfde knopje als in de Volvo ?  Had ze dus echt nog nooit gezien.

Verhaal! Dat vroeger gevoel heb ik nu ook weer binnenkort......

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC