Lampje dashboardverlichting kapot - hoe tellerbak eruit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2010 20:23 #1269596 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welnee

Hopelijk vind je het niet erg dat ik hem eventjes heb gebruikt.

Welnee geeft niks.
Staat ook hier op V700 site overigens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2010 15:51 #1270312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vanmiddag de tellerbak even
vanmiddag de tellerbak even naar voren gehaald. Ik zie inderdaad de 4 lampjes zitten in de achterkant, dwz de zwarte 'blokjes' waar ze achter zitten. Degene losdraaien die ik los wilde hebben lukte me niet, ging erg stroef. Ik ben bang dat ik het afbreek als ik teveel kracht zet, nog een tip hierbij :)?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2010 16:46 #1270324 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic WD40

davidvdheiden schreef : vanmiddag de tellerbak even naar voren gehaald. Ik zie inderdaad de 4 lampjes zitten in de achterkant, dwz de zwarte 'blokjes' waar ze achter zitten. Degene losdraaien die ik los wilde hebben lukte me niet, ging erg stroef. Ik ben bang dat ik het afbreek als ik teveel kracht zet, nog een tip hierbij :)?

<div class="content">Klopt, kleine 'zwarte' blokjes.
Gewoon voorzichtig kracht zetten [draai je wel de goede kant op?] en anders een HEEL kleine beetje WD40 eromheen smeren, en in laten werken.Dan later niog eens proberen.
Als je het lampie stukdraait is dat ook weer geen mega groot probleem, zolang je de printplaat maar niet scheurt.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2010 17:14 #1270328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo links uit-draaien is
zo links uit-draaien is zoals bij een kruiskop is, doe ik het goed. Moet hij er zelf uitploppen of moet ik er gepast aan trekken? Dan pa ik wel even een pincet oid van moeder de vrouw om wat kracht te zetten. 

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2010 17:38 #1270332 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Plopperdeplop

davidvdheiden schreef : zo links uit-draaien is zoals bij een kruiskop is, doe ik het goed. Moet hij er zelf uitploppen of moet ik er gepast aan trekken? Dan pa ik wel even een pincet oid van moeder de vrouw om wat kracht te zetten. 

<div class="content">Ja dat is volgens mij de goede kant op, draaien en trekken, hij 'plopt' er niet echt uit, maar je voelt wel dat ie los is.Ik zou het zonder pincet doen, gewoon met de vingers en dan draaien en trekken.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 19:35 #1271261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic met vingers ging inderdaad
met vingers ging inderdaad prima. Had nog 1 zo'n lampje liggen en die erin gedraaid. Deze bleek echter wel wat sterker (hoger wattage?) dan de andere 3 die er nog inzaten. Nu dus maar even zo gedaan dus 2 verschillende lichtbundels. Niet de mooiste oplossing, maar for the time being wel ok. Morgen banden wisselen, zal bij de garage daar wel 4 nieuwe lampjes vragen om erin te zetten, dan weer 4 gelijke lampjes.

Klein vraagje tot slot: na het plaatsen van dit ene nieuwe lampje valt de dashboardverlichting soms heel even uit. Een klein tikje tegen het glas deed 't weer werken, kan dit komen door een net-wel/niet-goed aangedraaid lampje terug? Vond het vreemd dat ook de verlichting achter de warmingsunit mee-uitviel. In serie geschakeld? 

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
30-03-2010 19:54 #1271266 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic rheostaat
waarschijnlijk slect contact in de rheostaat (zeg maar de dimmer) met de printplaat. of een bijna los stekkertje op de tellerunit

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2010 19:59 #1271267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zal er met het plaatsen van
zal er met het plaatsen van de 4 lampjes 's een beetje aan morren, moet goedkomen, nog niet eerder gehad nml.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 22:03 #1271923 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laatste vraagje, erna hoop
laatste vraagje, erna hoop ik alles wel geregeld te hebben: van de 4 lampjes vallen vooral lampje 1 en 3 (van links naar rechts gezien) uit. Even er aan morren en ze doen het weer. Is er iets wat ik bijvoorbeeld op het contactpuntje kan 'smeren' om hem wat meer contact te laten hebben? Of moet ik het maar gaan zin als charme...?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2010 22:36 #1271924 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schoonmaken

davidvdheiden schreef : laatste vraagje, erna hoop ik alles wel geregeld te hebben: van de 4 lampjes vallen vooral lampje 1 en 3 (van links naar rechts gezien) uit. Even er aan morren en ze doen het weer. Is er iets wat ik bijvoorbeeld op het contactpuntje kan 'smeren' om hem wat meer contact te laten hebben? Of moet ik het maar gaan zin als charme...?

Ik heb die contactjes schoongemaakt met een glasvezelborsteltje. Die reinigt grondig zonder te beschadigen.Niet te hard drukken, gewoon het borsteltje z'n werk laten doen.
Ik gebruik het ook om contacten van printjes in oude (antieke) computers en calculators schoon te krijgen, vooral als er batterijen zijn gaan lekken.
Contactspray kan ook maar de werking is maar van korte duur.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC