verlichting dash contra dimlicht
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 20:00 #1079806
door G.J.M. Molenaar (GAST)
verlichting dash contra dimlicht is gemaakt door G.J.M. Molenaar (GAST)
Hallo aardige mensen,
Wat een gemeet en doorverbinderij. Twee techneuten slapen slecht vannacht, wie weet is het echter weer van: "Oh...., dat klopt, dan moet je even zus of zo...".
Een twee woorden uitdaging, sinds mijn schitterende oliedruk metertje erin zit (`85, 760), en perfect functioneert, gebeurd er een tegenstrijdige reactiewijze:
Dim/groot licht aan, dashbord verlichting uit, en andersom. Dat is alles.
Alles, maar dan ook al het denkbare, van verwisselen schakelaars, knoppen etc, heeft de revue gepasseerd. Toch moet er iets over het hoofd zijn gezien, maar wat? Ik zelf weet niets van prik, kan dus alleen maar jullie suggesties en raadgevingen doorgeven. Dinsdag 30 maart moet Opoe terug.Of misschien Gemert omzetten zit ik me nu te bedenken. Dan moet ik met Bas even wat omgooien.

Wat een gemeet en doorverbinderij. Twee techneuten slapen slecht vannacht, wie weet is het echter weer van: "Oh...., dat klopt, dan moet je even zus of zo...".
Een twee woorden uitdaging, sinds mijn schitterende oliedruk metertje erin zit (`85, 760), en perfect functioneert, gebeurd er een tegenstrijdige reactiewijze:
Dim/groot licht aan, dashbord verlichting uit, en andersom. Dat is alles.
Alles, maar dan ook al het denkbare, van verwisselen schakelaars, knoppen etc, heeft de revue gepasseerd. Toch moet er iets over het hoofd zijn gezien, maar wat? Ik zelf weet niets van prik, kan dus alleen maar jullie suggesties en raadgevingen doorgeven. Dinsdag 30 maart moet Opoe terug.Of misschien Gemert omzetten zit ik me nu te bedenken. Dan moet ik met Bas even wat omgooien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 20:45 #1269501
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Massa
Slechte massa, ik heb hetzelfde gehad, licht aan, dashboardlichten uit, lichten uit, dashboard verlichting aan.
Heel vreeeemd.
Heb toen zelf een massa kabeltje getrokken naar een blauwe kabel in 1 van de aangesloten lampjes in het hele dashboard[die van de verlichting van de lichtschakelaar], en alles functioneerde weer normaal.
Waar het is misgegaan, geen idee, iniedergeval doet alles het weer.
Groeten,Gerben
Heel vreeeemd.
Heb toen zelf een massa kabeltje getrokken naar een blauwe kabel in 1 van de aangesloten lampjes in het hele dashboard[die van de verlichting van de lichtschakelaar], en alles functioneerde weer normaal.
Waar het is misgegaan, geen idee, iniedergeval doet alles het weer.
Groeten,Gerben
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 21:18 #1269507
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic toevallig
Ik heb van de week toevallig zo'n ding gedemonteerd en het massapunt zat van de meter naar de a-stijl. Verder geen massa in het dashboard??
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 22:50 #1269522
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic massa vanaf ieder metertje?
Dus ik begrijp dat dan ieder metertje afzonderlijk een massadraadje nodig heeft. Dus ook het ampère metertje links? ( klopt dat Frits, die heb jij nog geinstalleerd...) Maar is het dan niet slimmer om de hele tellerbak in zijn geheel een vette massadraad te geven. Of weer een niet zo`n slimme sugestie mijnerzijds?
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 23:00 #1269524
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic 3
Er zitten toch gewoon drie aansluitpunten op je metertje. Plus, Sensor en Massa? Als je die goed gemonteerd hebt, geen probleem lijkt me.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2010 23:04 #1269526
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Ja, natuurlijk, moeten ze
Ja, natuurlijk, moeten ze daar maar eerst weer gaan beginnen......
Moderators: Jerry Stam