Buitentemperatuurmeter geeft -188 graden aan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 19:42 #1079778
door V700 register
Buitentemperatuurmeter geeft -188 graden aan is gemaakt door V700 register
Mijn recent gemonteerde buitentemperatuurmeter meent dat het buiten nogal hard vriest, hij geeft -188 graden aan. Is niet echt handig. De sensor is ok, getest op een andere auto. Ook de bekabeling onder de bumper lijkt ok.
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Moet er spanning op de stekker onder de voorbumper staan? Sta open voor tips,
Richard
Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Moet er spanning op de stekker onder de voorbumper staan? Sta open voor tips,
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 19:48 #1269280
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kelvinheit
Dat zijn de graden in "Kelvinheit" Werken ze op Antarctica en Siberie allemaal mee joh.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 19:50 #1269282
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Celcius
De schakelaar staat toch echt op celcius. Bovendien verandert er niets aan de aanduiding, die blijft stug -188.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 19:58 #1269284
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet (goed) aangesloten
Hallo Richard
-188 Graden geeft de meter aan, als de sensor niet of niet goed aangesloten is.
groetjes
Mathy
-188 Graden geeft de meter aan, als de sensor niet of niet goed aangesloten is.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 20:01 #1269287
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedrading
Hallo Mathy,
onder de bumperziet alles er ok uit, sensor zit goed in de stekker, geen kabelbreuk aan stekker. Ook een zeker werkende sensor geeft geen resultaat. Is er een manier om de bedrading door te meten? Staat er spanning op?, ik meet nl. niets.
Richard
onder de bumperziet alles er ok uit, sensor zit goed in de stekker, geen kabelbreuk aan stekker. Ook een zeker werkende sensor geeft geen resultaat. Is er een manier om de bedrading door te meten? Staat er spanning op?, ik meet nl. niets.
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 20:44 #1269295
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cor Osie
Hey Richard,
Ik had hetzelfde probleem op mijn 940. Ik heb de buitenmantel van de stekker van de buitentemperatuursensor moeten slopen om hem los te krijgen. Daaruit bleek dat de aansluitingen zwaar gecorrodeerd waren. Ik heb nieuwe stekkertjes op de bedrading gezet, de contacten van de sensor opgeschuurd en weer aangesloten. Voila: het was weer boven nul op de meter. Vervolgens met plasticspray eroverheen en met galvaniserende tape geisoleerd.
Gr,
Hans.
Ik had hetzelfde probleem op mijn 940. Ik heb de buitenmantel van de stekker van de buitentemperatuursensor moeten slopen om hem los te krijgen. Daaruit bleek dat de aansluitingen zwaar gecorrodeerd waren. Ik heb nieuwe stekkertjes op de bedrading gezet, de contacten van de sensor opgeschuurd en weer aangesloten. Voila: het was weer boven nul op de meter. Vervolgens met plasticspray eroverheen en met galvaniserende tape geisoleerd.
Gr,
Hans.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2010 23:18 #1269317
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Meten is weten
Hallo Richard
Je kunt de weerstand meten over de beide kabels, aan de kant van de digitale buitentemperatuurmeter, die naar de sensor gaan. Is die oneindig hoog, dan heb je of een kabelbreuk of de verbinding tussen stekker en sensor is slecht (zie het bericht van Hans). De weerstand moet veranderen met de temperatuur. Dus een bakje warm water (warm genoeg om niet tijdens de meting al omgevingstemperatuur aan te nemen) moet een andere weerstandswaarde geven dan de buitenlucht. Hiervoor heb je wel een multimeter nodig, maar die krijg je bij de bouwmarkt voor een habbekrats. Al is een goeie digitale multimeter natuurlijk "mooier".
groetjes
Mathy
Je kunt de weerstand meten over de beide kabels, aan de kant van de digitale buitentemperatuurmeter, die naar de sensor gaan. Is die oneindig hoog, dan heb je of een kabelbreuk of de verbinding tussen stekker en sensor is slecht (zie het bericht van Hans). De weerstand moet veranderen met de temperatuur. Dus een bakje warm water (warm genoeg om niet tijdens de meting al omgevingstemperatuur aan te nemen) moet een andere weerstandswaarde geven dan de buitenlucht. Hiervoor heb je wel een multimeter nodig, maar die krijg je bij de bouwmarkt voor een habbekrats. Al is een goeie digitale multimeter natuurlijk "mooier".
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam