instrumentenverlichting 945

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2010 08:26 #1079505 door Ries van Lomwel
instrumentenverlichting 945 is gemaakt door Ries van Lomwel
Ik heb een verzwakt licht bij de benzinemeter ( zelfde kwaal als bij de drie 740'rs die ik heb gehad ?) In Vadis zie ik twee lampjes genoemd buiten de verlichting voor de buitentemperatuurmeter ( 1,2W en 3W) maar die zitten niet in de buurt van de bezinemeter. Is er nog een apart lampje voor de benzinemeter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2010 08:54 #1267657 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 4 steek lampjes 1,2 watt
Er zitten er 4 in. eentje tussen klok en benzinemeter. tellerbak naar voren en je kunt er bij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-02-2010 09:22 #1267658 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope.

Adrian schreef : Er zitten er 4 in.

Nope, het zijn er 5.vier keer T10 3w en 1keer T5 1.2 watt.Die ene zit ter hoogte van de 120km/h aanduiding.
Bij de 7-serie zijn het er meen ik vier, alle vier 3 watt.
Ze zijn allen van onderaf te vervangen, de buitentempmeter heeft een T5 lampje met vaste fitting, 1.2 waat en zit aan de bovenkant van de tempmeter, niet zichtbaar van onder, wel verwisselbaar, zij het met moeite.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 10:19 #1268314 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic instrumentenverlichting
Heb inmiddels alle lampjes vervangen en alles doet het weer behalve weer het lampje van de tankinhoud. Had alles getest voor montage en toen deed ie het wel potjandori. Zal wel een slecht contactje zijn en moet die tellerwinkel er weer uit. Alhoewel vanochtend bij aankomst op kantoor bij het parkeren het lampje ineens wel brande? Bas: Wat bedoel je precies met 'ze zijn allen van onderaf te vervangen'?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 10:22 #1268316 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitleg.

RVL schreef : Bas: Wat bedoel je precies met 'ze zijn allen van onderaf te vervangen'?

Dat als je de schopplaat aan de bestuurderskant verwijderd, je op je rug liggen met een zaklampje, bij de lampjes kunt.De tellerbak eruit is soms makkelijker, maar voor 1 lampje ga ik dat echt niet doen.
Had ik trouwens niet geschreven, bijna alle?Die voor de temperatuurmeter is een lastige namelijk, dan kun je beter de unit verwijderen.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2010 10:29 #1268318 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic via schopplaat
Bas, bedankt voor de tip! Via de schopplaat zou kunnen maar dan moet je wel dunne vingertjes hebben lijkt me. Ik ga het vanmiddag even proberen.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 07:38 #1268590 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic instrumentenverlichting
Ja ik en electra...... Alles nog eens schoongemaakt en contactspray gebruikt maar het lampje van de benzinemeter brand niet. Na een rit van ca. 35 minuten springt ie plotseling aan (gisteren en vandaag precies hetzelfde) Wat kan er aan de hand zijn ?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC