- Berichten: 2
Guard alarm 2.2 gekocht. Past het?
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mag ik eens vragen waar je die vandaan hebt (omdat ik Guard-foto's spaar en bij wil houden waar/hoe/wat en zo)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Hallo Bas,Baseman schreef : Als het goed is wel (en je een 5-draads ding in de bestuurdersdeur hebt zitten)Piepen (net als deadlock, reset en knippergedrag) of niet, is eenvoudig te programmeren, als dat voor het groene relais al van toepassing is.
Mag ik eens vragen waar je die vandaan hebt (omdat ik Guard-foto's spaar en bij wil houden waar/hoe/wat en zo)?
Ik heb het van een S90-sloper uit Nagele (Emmeloord). Geen idee of ik een 5-draads ding heb in de deur. Wat voor ding? Waar moet ik kijken?
Eigenlijk hoop ik dat ik de relay in de relayvoet steek en dat het daarna allen deze acties uitvoert:
1. centrele deurvergrendeling
2. startonderbreking
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is het ding wat in je deur zit en de knop naar beneden trekt en weer omhoog drukt, als je op de remote-knop drukt.Echter, de standaard is een 3-draads actuator, als jouw auto nooit een CVD+remote gehad heeft.Zou je nu het relais plaatsen, druk je op de knop en gaat alles dicht, behalve de bestuurdersdeur.Die moet met de hand, waarna je met een druk op de knop weer alles open kan doen, behalve de bestuurdersdeur, die moet wederom met de hand.
Met een 5-draads actuator is dat opgelost.
Overigens doet ie inderdaad startonderbreken en met de juiste actuator ook remote vergrendelen.
Plaatsen kun je hem alvast wel, maar dan zul je tot je een oplossing hebt voor dat 5-draads ding, met de sleutel de deur open en dicht moeten doen, wat gewoon moet blijven werken.
Oh, sorry:Hij moet in de bestuurdersdeur zitten.Als je de bekleding weghaalt, zie je onder de greep een tweetal connectors.Eentje is van het licht in de deur, de ander van de actuator.Volg het even, voor de zekerheid, hij zit linksonder in de deur.Is ie 3-draads, dan weet je waar je aan toe bent.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar waar je (en of je...) genoemd relais kunt inprikken, zou ik echt niet weten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
En dan weet ik meer. Misschien hoeft de deur helemaal niet open. Er zit nu ook een alarm in dus iets is verbonden met iets andersflyingdutchman181 schreef : heeft een 960 of S/ V 90 standaard de goede vijf dradige 'actuator'.
 
Maar waar je (en of je...) genoemd relais kunt inprikken, zou ik echt niet weten.

 
@ Bas, bedoel je dat de actuator eindigt - connector gestoken in... - in de kopse kant van de alarm relay? De groene 5-pin stekker?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de plaats waar het relais erin geprikt moet worden, rechts van je dashboardkastje, dat er dus even uit moet, hangt een losse groene 5-pins connector, die prik je bovenop, het relais prik je op de zwarte/paarse voet en de rest gaat vanzelf.guyhorn schreef : @ Bas, bedoel je dat de actuator eindigt - connector gestoken in... - in de kopse kant van de alarm relay? De groene 5-pin stekker?
5 keer op contact zetten, 5de keer aan laten, knop indrukken op remote 1, binnen 10 seconden ook bij remote 2.Contact af en klaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Baseman schreef :
Ik begrijp het even niet. Vooral de passage over: 'rechts van je dashboardkastje, dat er dus even uit moet'.guyhorn schreef : @ Bas, bedoel je dat de actuator eindigt - connector gestoken in... - in de kopse kant van de alarm relay? De groene 5-pin stekker?
 
Op de plaats waar het relais erin geprikt moet worden, rechts van je dashboardkastje, dat er dus even uit moet, hangt een losse groene 5-pins connector, die prik je bovenop, het relais prik je op de zwarte/paarse voet en de rest gaat vanzelf.
5 keer op contact zetten, 5de keer aan laten, knop indrukken op remote 1, binnen 10 seconden ook bij remote 2.Contact af en klaar.
De relay moet geprikt worden aan de berijderskant tegen de achterkant van de radio in mijn auto. Verder horen de zenders bij de relay dus hoef ik ze niet aan t emelden, of wel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sorry, da's mijn fout, je hebt een 960, had ik me even niet gerealiseert.Dan zit ie inderdaad achter de radio.Er zitten er al 2 (afhankelijk van de uitvoering van de auto), die als het goed is samenwerken, het Guard-relais past maar op 1 van de twee leeg te maken plekken.guyhorn schreef : Ik begrijp het even niet. Vooral de passage over: 'rechts van je dashboardkastje, dat er dus even uit moet'.
De relay moet geprikt worden aan de berijderskant tegen de achterkant van de radio in mijn auto. Verder horen de zenders bij de relay dus hoef ik ze niet aan te melden, of wel?
@ Alwin (ik had de vraag al wel gezien hoor...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.