Guard alarm 2.2 gekocht. Past het?

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2010 19:24 #1079058 door guy horn (GAST)
Guard alarm 2.2 gekocht. Past het? is gemaakt door guy horn (GAST)
Nu heb ik Volvo guard alarm 2.2 relay relay nr. 9166485 met de originele zenders. Wat kan ik ermee? Kan ik het zo insteken en werkt het? De enige functie die ik echt nodig heb is de deuren op afstand openen. Pieoen wil ik juist voorkomen. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 09:18 #1264417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.
Als het goed is wel (en je een 5-draads ding in de bestuurdersdeur hebt zitten)Piepen (net als deadlock, reset en knippergedrag) of niet, is eenvoudig te programmeren, als dat voor het groene relais al van toepassing is.
Mag ik eens vragen waar je die vandaan hebt (omdat ik Guard-foto's spaar en bij wil houden waar/hoe/wat en zo)?

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 09:48 #1264419 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic 5-draars?

Baseman schreef : Als het goed is wel (en je een 5-draads ding in de bestuurdersdeur hebt zitten)Piepen (net als deadlock, reset en knippergedrag) of niet, is eenvoudig te programmeren, als dat voor het groene relais al van toepassing is.
Mag ik eens vragen waar je die vandaan hebt (omdat ik Guard-foto's spaar en bij wil houden waar/hoe/wat en zo)?

Hallo Bas, 
Ik heb het van een S90-sloper uit Nagele (Emmeloord). Geen idee of ik een 5-draads ding heb in de deur. Wat voor ding? Waar moet ik kijken?
Eigenlijk hoop ik dat ik de relay in de relayvoet steek en dat het daarna allen deze acties uitvoert:
1. centrele deurvergrendeling
2. startonderbreking

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 10:14 #1264422 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Actuator.
Laat ik het voor de veiligheid maar een actuator noemen, motortje of schakelaar zou ook kunnen.
Dat is het ding wat in je deur zit en de knop naar beneden trekt en weer omhoog drukt, als je op de remote-knop drukt.Echter, de standaard is een 3-draads actuator, als jouw auto nooit een CVD+remote gehad heeft.Zou je nu het relais plaatsen, druk je op de knop en gaat alles dicht, behalve de bestuurdersdeur.Die moet met de hand, waarna je met een druk op de knop weer alles open kan doen, behalve de bestuurdersdeur, die moet wederom met de hand.
Met een 5-draads actuator is dat opgelost.
Overigens doet ie inderdaad startonderbreken en met de juiste actuator ook remote vergrendelen.
Plaatsen kun je hem alvast wel, maar dan zul je tot je een oplossing hebt voor dat 5-draads ding, met de sleutel de deur open en dicht moeten doen, wat gewoon moet blijven werken.
Oh, sorry:Hij moet in de bestuurdersdeur zitten.Als je de bekleding weghaalt, zie je onder de greep een tweetal connectors.Eentje is van het licht in de deur, de ander van de actuator.Volg het even, voor de zekerheid, hij zit linksonder in de deur.Is ie 3-draads, dan weet je waar je aan toe bent.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 11:55 #1264430 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volgens mij
heeft een 960 of S/ V 90 standaard de goede vijf dradige 'actuator'.

Maar waar je (en of je...)  genoemd relais kunt inprikken, zou ik echt niet weten.

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 13:05 #1264439 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic ik ga het gewoon eerst proberen

flyingdutchman181 schreef : heeft een 960 of S/ V 90 standaard de goede vijf dradige 'actuator'.

Maar waar je (en of je...)  genoemd relais kunt inprikken, zou ik echt niet weten.

En dan weet ik meer. Misschien hoeft de deur helemaal niet open. Er zit nu ook een alarm in dus iets is verbonden met iets anders ;-).

@ Bas, bedoel je dat de actuator eindigt - connector gestoken in... - in de kopse kant van de alarm relay? De groene 5-pin stekker?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 14:57 #1264450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen.

guyhorn schreef : @ Bas, bedoel je dat de actuator eindigt - connector gestoken in... - in de kopse kant van de alarm relay? De groene 5-pin stekker?

Op de plaats waar het relais erin geprikt moet worden, rechts van je dashboardkastje, dat er dus even uit moet, hangt een losse groene 5-pins connector, die prik je bovenop, het relais prik je op de zwarte/paarse voet en de rest gaat vanzelf.
5 keer op contact zetten, 5de keer aan laten, knop indrukken op remote 1, binnen 10 seconden ook bij remote 2.Contact af en klaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 23:57 #1264499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgorde
...

• guy horn (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2010 08:47 #1264540 door guy horn (GAST)
Beantwoord door guy horn (GAST) in topic rechts van je dashboardkastje... klopt niet

Baseman schreef :

guyhorn schreef : @ Bas, bedoel je dat de actuator eindigt - connector gestoken in... - in de kopse kant van de alarm relay? De groene 5-pin stekker?

Op de plaats waar het relais erin geprikt moet worden, rechts van je dashboardkastje, dat er dus even uit moet, hangt een losse groene 5-pins connector, die prik je bovenop, het relais prik je op de zwarte/paarse voet en de rest gaat vanzelf.
5 keer op contact zetten, 5de keer aan laten, knop indrukken op remote 1, binnen 10 seconden ook bij remote 2.Contact af en klaar.

Ik begrijp het even niet. Vooral de passage over: 'rechts van je dashboardkastje, dat er dus even uit moet'.
De relay moet geprikt worden aan de berijderskant tegen de achterkant van de radio in mijn auto. Verder horen de zenders bij de relay dus hoef ik ze niet aan t emelden, of wel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2010 09:41 #1264542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mea Culpa

guyhorn schreef : Ik begrijp het even niet. Vooral de passage over: 'rechts van je dashboardkastje, dat er dus even uit moet'.
De relay moet geprikt worden aan de berijderskant tegen de achterkant van de radio in mijn auto. Verder horen de zenders bij de relay dus hoef ik ze niet aan te melden, of wel?

Sorry, da's mijn fout, je hebt een 960, had ik me even niet gerealiseert.Dan zit ie inderdaad achter de radio.Er zitten er al 2 (afhankelijk van de uitvoering van de auto), die als het goed is samenwerken, het Guard-relais past maar op 1 van de twee leeg te maken plekken.
@ Alwin (ik had de vraag al wel gezien hoor...;-)) Neen, maakt niets uit.Manual staat trouwens ergens hier op de site, tussen de documentatie

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC