Antenneschakelaar 960II; wat doet 'ie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
In het kader van uitbreiding van mijn radio-gebeuren heb ik de volgende vraag: wat doet de antenneschakelaar in een 960II? Heb een Hirschmann antenne gekocht die uitschuift zolang er constant stroom op staat en spanning gemeten op de connector in de kofferbak. Ook daar staat constant spanning op als de radio aan is. Het enige dat ik dan kan bedenken, is dat de schakelaar de spanning onderbreekt, oftewel: schakelaar zorgt er voor dat de antenne niet uitschuift.
Huh???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Klopt, erg handig als je de wagen een wasstraat in rijdt, een parkeergarage in rijdt die een laag plafond heeft of gewoon een cd wil luisteren zondar dat de antenne uitgeschoven staat. Ik vind het een heerlijke gewaarwording om de mogelijkheid te hebben zelf te bepalen wanneer die antenne eruit steekt, als de radio aan is en heb 'm zelf dus in alle wagens ingebouwd. (met dat moderne spul is die knop om mikken makkelijker dan even uit zetten... en als ie vast gevroren is kan je 'm zo ook later weer in en uit laten schuiven... zonder de radio uit te zetten)Edit: de editor zet de sig er dubbel in... verwijderdAndré Swart schreef : In het kader van uitbreiding van mijn radio-gebeuren heb ik de volgende vraag: wat doet de antenneschakelaar in een 960II? Heb een Hirschmann antenne gekocht die uitschuift zolang er constant stroom op staat en spanning gemeten op de connector in de kofferbak. Ook daar staat constant spanning op als de radio aan is. Het enige dat ik dan kan bedenken, is dat de schakelaar de spanning onderbreekt, oftewel: schakelaar zorgt er voor dat de antenne niet uitschuift.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
...dát leek me dus eigenlijk wel een nuttige optie: bij vastgevroren antenne (mist + kou = ijslaag = vastgevroren antenne) voorkomen dat het motortje van de antenne doordraait in z'n poging 'm er weer in te krijgen als je de radio uit zet. Of ben ik nu wél niet (?) zo slim en houdt 't motortje de antenne alleen maar omhoog? Oftewel: het zal het motortje een zorg zijn of de antenne weer gezellig terug naar binnen komt? Lijkt er wel een beetje op...jhuijsmans schreef : ...en als ie vast gevroren is kan je 'm zo ook later weer in en uit laten schuiven...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waar zit die schakelaar bij jou? Ik heb een SC-801 bigfront en daar zit zo'n antenneschakelaar niet op volgens mij.André Swart schreef : Wat doet de antenneschakelaar in een 960II?
Groet,
Jan-Willem

- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Duidelijk. Dan heb ik m niet. Kan er inderdaad nog bij mocht zo'n schakelaar op mijn pad komen.
Groet,
Jan-Willem