Antenneschakelaar 960II; wat doet 'ie?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2010 13:29 #1079037 door V700 register
Antenneschakelaar 960II; wat doet 'ie? is gemaakt door V700 register
Hallo allen,
In het kader van uitbreiding van mijn radio-gebeuren heb ik de volgende vraag: wat doet de antenneschakelaar in een 960II? Heb een Hirschmann antenne gekocht die uitschuift zolang er constant stroom op staat en spanning gemeten op de connector in de kofferbak. Ook daar staat constant spanning op als de radio aan is. Het enige dat ik dan kan bedenken, is dat de schakelaar de spanning onderbreekt, oftewel: schakelaar zorgt er voor dat de antenne niet uitschuift.
Huh???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2010 13:47 #1264175 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic 1
In één keer goed Dré

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2010 14:49 #1264180 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Bingo

André Swart schreef : In het kader van uitbreiding van mijn radio-gebeuren heb ik de volgende vraag: wat doet de antenneschakelaar in een 960II? Heb een Hirschmann antenne gekocht die uitschuift zolang er constant stroom op staat en spanning gemeten op de connector in de kofferbak. Ook daar staat constant spanning op als de radio aan is. Het enige dat ik dan kan bedenken, is dat de schakelaar de spanning onderbreekt, oftewel: schakelaar zorgt er voor dat de antenne niet uitschuift.

Klopt, erg handig als je de wagen een wasstraat in rijdt, een parkeergarage in rijdt die een laag plafond heeft of gewoon een cd wil luisteren zondar dat de antenne uitgeschoven staat. Ik vind het een heerlijke gewaarwording om de mogelijkheid te hebben zelf te bepalen wanneer die antenne eruit steekt, als de radio aan is en heb 'm zelf dus in alle wagens ingebouwd. (met dat moderne spul is die knop om mikken makkelijker dan even uit zetten... en als ie vast gevroren is kan je 'm zo ook later weer in en uit laten schuiven... zonder de radio uit te zetten)Edit: de editor zet de sig er dubbel in... verwijderd

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2010 21:20 #1264236 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed zeg, van mij, maarre...

jhuijsmans schreef : ...en als ie vast gevroren is kan je 'm zo ook later weer in en uit laten schuiven...

...dát leek me dus eigenlijk wel een nuttige optie: bij vastgevroren antenne (mist + kou = ijslaag = vastgevroren antenne) voorkomen dat het motortje van de antenne doordraait in z'n poging 'm er weer in te krijgen als je de radio uit zet. Of ben ik nu wél niet (?) zo slim en houdt 't motortje de antenne alleen maar omhoog? Oftewel: het zal het motortje een zorg zijn of de antenne weer gezellig terug naar binnen komt? Lijkt er wel een beetje op...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2010 20:58 #1264365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mijn antenne stopt ie
Bij mijn antenne stopt ie gewoon als iets het blokkeerd. Dat wil zeggen het motortje doet een ferme poging de antenne in de schuiven, maar als het niet gaat stopt ie uiteindelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2010 21:26 #1264852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blokkeer-stop
Dat blokkeer-stoppen ga ik ook maar eens proberen. Zou toch maf zijn als het motortje blijft proberen net zolang tot óf het motortje is doorgebrand óf de accu leeg is (hebbie effe?). Of is dat het relais op de originele Volvo-antenne die die logica inbouwt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2010 22:29 #1264867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar zit ie?

André Swart schreef : Wat doet de antenneschakelaar in een 960II?

Waar zit die schakelaar bij jou? Ik heb een SC-801 bigfront en daar zit zo'n antenneschakelaar niet op volgens mij.
Groet,
Jan-Willem 

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2010 22:35 #1264870 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Achter het stuur
De schakelaar is een losse schakelaar achter het stuur (waar ook de spiegel + achterruit verwarming, mistalmp, enz. schakelaars zitten).  Er is vast nog een vakje over waar er eentje in kan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2010 22:46 #1264874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duidelijk
Oké,
Duidelijk. Dan heb ik m niet. Kan er inderdaad nog bij mocht zo'n schakelaar op mijn pad komen.
Groet,
Jan-Willem

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC