Geen geluid uit mijn nieuwe radio, moet de versterker er tussen uit?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 14:22 #1078822 door V700 register
In mijn 940 zit een 906 autoradio met versterker onder de stuurkolom. Die radio wil ik vervangen. ISO aansluiste en inbouwpaneel heb ik. Als ik de neiuwe radio aansluit heb ik geen geluid. Ik vermoed omdat de luidsprekers alleen zijn aangesloten op de versterker en niet op het aansluitblok achter de radio. Klopt dat en hoe kan ik dit oplossen?
Is het stekkerblok op de versterker door te lussen op de aansluitingen achter de radio (ligt die onder de stuurkolom en zie ik 'm over het hoofd?
Of moet ik audio_out uitgang op mijn nieuwe radio aansluiten op de ingang van de versterker? Wat is dan het aansluitschema, of bestaat er een verloop naar tulp?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 14:37 #1262771 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Radio
Ik ben geen geweldenaar met draadjes maar ik denk dat jou nieuwe radio een ingebouwde versterker heeft en het mooiste is dan om gewoon draadjes naar je luidspeakers te voeren rechtstreeks van de radio toch?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 14:57 #1262775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens. Ik heb nog even door
Eens. Ik heb nog even door gesnuffeld en zoals ik ik het nu begrijp moet ik de aansluitconnector op de versterker doorknippen, de bedrading verlengen en aansluiten op de ISO van de nieuwe radio. Ik duim nog even voor een handigere oplossing, anders ga ik dadelijk hiermee maar eens aan de slag
Groetjes,
Tijs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 15:25 #1262777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik het goed begrijp heb
Als ik het goed begrijp heb je een voorversterker de 906 en een eindversterker? Als je nieuwe radio een pre-out heeft dan zou ik die aansluiten op de eindversterker, want die zijn meestel beter dan de geintegreerde versterkers en scheelt weer een boel werk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 18:44 #1262796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 906
Is het een CR-906 (cassette) of een CT-906 (CD-speler) en waarom moet hij weg ? Ben even nieuwsgierig :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 20:43 #1262818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 906
906 cassette met een cd wisselaar onder de laadvloer. Hij moet even plaatsmaken voor een radio waarop een Ipod is aan te sluiten voor de kleine kinderen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2010 21:23 #1262823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan
Als tijdelijke oplossing is wisselen met een andere radio inderdaad makkelijker. Er zijn wel oplossingen om een Ipod op de Cx-906 te krijgen maar die zijn wel vrij prijzig en je kunt de wisselaar niet meer gebruiken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 11:05 #1262874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re nieuwe audio aansluiten.
Howdy Thijs,

Ik heb ook pas een nieuwe radio ingebouwd, omdat mijn volvo 940gle totaal is geript van speakers e.d.
Ik had bij de mediamarkt een speciaal verloopgekocht om zo alles aan te kunnen sluiten, maar ik had alleen maar
links voor geluid en niet rechts, nu bleek dat de verloop van de mediamarkt toch niet geheel klopte, ik heb daarom stekkers
verwisseld net zolang totdat ik het gewenste resultaat had, en dat front ook front, back back is en niet te vergeten links links is en rechts rechts is.
Je kan eventueel met een multimeter op je oude radio zien welke nummers hij gebruikt als audio uitgang.
 Verloop is een "Caliber RAC3101"
Heelaas geen foto's...
Ik hoop je zo wel weer ff op weg te hebben geholpen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2010 16:50 #1262916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alles werkt, op een speakertje na...
Dank voor alle hulp. De radio werkt perfect en alles past mooi in het dashboard. Alleen de luidspreker linksachter produceert bijna geen geluid. 't Tweetertje geeft heel in de verte wat geluid, maar daar is alles dan ook mee gezegd. De andere speakers werken prima. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Dank alvast,
Tijs
Volvo 940 LPT 1997

• Timo Blom
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
24-01-2010 21:24 #1262954 door Timo Blom
Beantwoord door Timo Blom in topic Meet de weerstand (dmv een
Meet de weerstand (dmv een multimeter) eens door van beide tweeters, de werkende en de niet-goed-werkende. Zie je nu verschil?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC