Mistlampen: Heeft meer licht zin?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er van uit gaande dat mistlampen gelezen moet worden als breedstralers ... Daar kun je veel plezier van hebben als zij goed zijn afgesteld. Zeker in combinatie met niveauregeling en schone koplampen, zie je met mistlampen veel contouren op de weg als het mistig is.
De bedoeling is dat mistlampen een beetje onder de mist doorschijnen. Waarschijnlijk dus dat veel auto's de mistlampen in of onder de bumper hebben om dit effect te bewerkstelligen
Over het gebruik van mistlampen zijn regels opgesteld die terug te vinden zijn op diverse websites. Maar ik zelf heb er geen problemen mee als er iemand met ingeschakelde mistalmpen in combinatie met dimlicht op mij af komt en alles is goed en zuiver afgesteld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Wart
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Gisterenavond een feestje in Esbeek ( vlakbij Tilburg). We vertrokken rond 19.00 uur met regen en drie kilometer verder werd het een grote sneeuwjacht. Een half uur langer gereden dan normaal.
Vannacht dooide het gelukkig dus de terugweg was een stuk beter te doen hoewel het goed oppassen bleef. Maar de Volvo ploegde zich er als op rails dapper doorheen. Waar op droge weg de duitse premium merken superieur zijn qua rij eigenschappen, doet de Volvo het in dit soort omstandigheden perfect en is de situatie omgekeerd.
Gelukkig zijn we weer heel en veilig thuisgekomen vannacht.
Groeten, Jan.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik heb (nog) overal Nightvision zitten, dus in mijn dim- en grootlicht, in de verstralers én in de breedstralers cq. mistlampen.
Ze zijn dus te krijgen, volgens mij heb ik ze ooit op E-bay gekocht.
Ik ben er erg tevreden over, maar ik denk dat wanneer je nog extra mistlampen onder de bumper hangt je beter ónder de mist door schijnt dan de breedstralers die standaard in onze lampunit zitten. Ik zit er zelf ook sterk over te denken om nog een extra set onder de bumper te hangen, maar weet niet of het wel mag, 4 mistlampen?

GG,

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.Miquelangelo1969 schreef : Ik zit er zelf ook sterk over te denken om nog een extra set onder de bumper te hangen, maar weet niet of het wel mag, 4 mistlampen?
groetjes
Mathy
PS Misschien dat Michael Oud dat weet, die heeft vier mistlampen (maar ik meen nog niet allemaal aangesloten).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Indien de auto van fabriekswege is uitgerust met mistlampen aan de voorzijde, is montage van een extraset mistlampen niet toegestaan. (Bronvermelding volgt)Miquelangelo1969 schreef : ..........maar weet niet of het wel mag, 4 mistlampen?
Over verstralers wordt niets vermeld.
Gevonden, nu de link nog:In artikel 51.*.57 van de Keuringseisen is de aanwezigheid vanverplichte en toegestane verlichting geregeld maar het is weleen tip om goed op te letten bij auto’s die standaard reeds voorzienvan mistlampen. In dat geval is de aanwezigheid van nógeen set mistlampen aan de voorzijde niet toegestaan.
Inmiddels ook een link naar de keuringseisen, artikel 5.5.57. onderaan bladzije 24
- V700 register
- Nieuw lid
-