Iedere AB op Volvo CV relais?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 21:07 #1078675 door Mathy van Nisselroy
Iedere AB op Volvo CV relais? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Kan ik iedere AB (gemaakt voor de automotive markt) inleren op het relais dat Volvo aanbiedt voor de bediening van CV of alarm?  En hoeveel kanalen/knoppen/funkties kan zo'n origineel Volvo relais aan?
Waar zit dat relais trouwens?  En zijn de (knipper)lichten al aangesloten? 
groetjes
Mathy
PS A.U.B. geen "dat kan ook met dit of dat setje" oplossingen!  Ik wil een antwoord op bovenstaande vragen, geen alternatieven!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 21:20 #1261647 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knorrig?

Mathy schreef : Kan ik iedere AB (gemaakt voor de automotive markt) inleren op het relais dat Volvo aanbiedt voor de bediening van CV of alarm?

Nee.

Mathy schreef : En hoeveel kanalen/knoppen/funkties kan zo'n origineel Volvo relais aan?

Welk relais, Guard 2 heeft twee knopen, maar de Guard voor de V70 heeft er 3, de remote voor dde S80 eeft er 4.Oplopend in functie: LOCK/UNLOCK, Panic, boot-release en ik meen car-finder.

Mathy schreef : Waar zit dat relais trouwens? 

Het Guard alarm bij een 940 zit rechts van het dashboardkastje, het CDV relaisin de middenconsole, zie relaistray met de zoekfunctie

Mathy schreef : En zijn de (knipper)lichten al aangesloten?

Ja. (de vraag is waarop, maar op een Guard wel, op de standaard CDV natuurlijk niet, waarom ook...)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 21:21 #1261648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bas
Bas kan je hier vast meer over vertellen :) Volgens mij heeft hij ook een kast/apparaat om die relais mee te programmeren en om bepaalde functies aan/uit te zetten.Je wilt dus een niet-Volvo handzender gebruiken voor het aansturen van een Volvo Guard relais dat wordt gebruikt voor de aansturing van de originele CV en alarm (afhankelijk van de uitvoering van het Guard relais). Paar aandachtspuntjes: Natuurlijk moet de frequentie van de handzender geschikt zijn voor de ontvanger in het relais. Verder zit je nog met het soort (beveiligings)protocol waarmee de zender/ontvanger communiceren. Aftermarketsetjes gebruiken zgn "rolling codes", als ik het goed begrepen heb een soort pincode voor de ontvanger die elke keer dat je de handzender gebruikt verandert wordt. Omdat het een set is, weten ontvanger en zender wat de volgende code wordt (codes of een algoritme ingeprogrammeerd). Of Volvo dit ook gebruikt weet ik niet.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 21:27 #1261650 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Relais en zenders
Hallo Volvisti
Ik wil een Volvo relais gebruiken dat plug and play is in de 940 en waarop ik later eventueel een niet origineel alarm aan kan sluiten.
Ik vind de meeste aftermarket zendertjes spuuglelijk, maar datzelfde vind ik van de 7/90(0) zendertjes.  Maar er zijn nieuwere zendertjes van Volvo die best mooi zijn.  De allernieuwste zullen wel niet werken, maar de wat oudere ...
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 21:34 #1261652 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben het spoor bijster.

Mathy schreef : Ik wil een Volvo relais gebruiken dat plug and play is in de 940 en waarop ik later eventueel een niet origineel alarm aan kan sluiten.

Ik ben lost.
Je rijdt Volvo, je bent gek op accessoires, alles origineel Volvo en geen fan van spul wat er niet in hoort of er tussen gebreid moet worden.
Volvo heeft een alarmsysteem geleverd, ook voor jouw auto.Dat past dus, kun je er een-op-een in zetten en heeft twee bijpassende werkende originele Volvo afstandsbedieningen.
Waarom zou je in godsnaam op zoek gaan, naar aftermarket spul dan?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 22:17 #1261663 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Heb ik al
Hallo Bas
Misschien omdat ik dat alarm al lang in huis heb...
groetjes
Mathy    (die vroeger zei dat ze om twee redenen z'n auto niet zouden jatten: a) hij had geen auto en b) hij had een alarmsysteem)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 22:21 #1261665 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In huis?

Mathy schreef : Misschien omdat ik dat alarm al lang in huis heb...

Je bedoeld dat je een aftermarket set, al lang in huis hebt?Die zet je dan toch gewoon te koop op marktplaats of zo?
Ik heb die Guard met antracietkleurige twee-knops remote, persoonlijk vind ik hem niet echt lelijk.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2010 22:31 #1261667 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic MP?
Hallo Bas
Maar dit alarm kan praten.  Speciaal daarvoor heb ik hem destijds gekocht. 
groetjes
Mathy    (die er nog niet uit is of ie 'em erin zet, ooit)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 12:58 #1261747 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic S60
De systemen in de S60, V70 en S80 lopen volgens mij via de centrale computer en praten daarmee via het CAN-bus protocol. Dat krijg je alleen met heel veel werk aangesloten op je 940 met relaistechniek. Veel werk als in een microprocessor die CAN-bus kan vertalen in simpele in/outputs en waarschijnlijk nog een relaiskaart omdat de CAN-bus/microprocessor niet genoeg stroom kan leveren om de 940 relais aan te sturen. Denk dat je nog de meeste kans maakt op origineel Volvo en min-of-meer plug & play met iets uit de 960, X90, 850 en misschien de vroege x40.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 15:33 #1261782 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ontvanger/relais uit 940, zender uit "iets anders"
Hallo Henk
Het relais uit de S60, V70 en S80 zal wel via de CAN-bus werken, maar eigenlijk wil ik het relais uit de 940 gebruiken in combinatie met een andere zender.  Vraag is dus of ik die andere zender (en dat kan er een zijn uit een neiuwere Volvo, maar ook iets anders) werkt met het (ontvangst)relais dat plug-and-play is in onze auto's.
BTW de AB uit de S/V40 heb ik ook al gezien.   Dat wordt het i.i.g. niet.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC