Guard II alarm storing
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2010 19:39 #1078569
door V700 register
Guard II alarm storing is gemaakt door V700 register
Heren,
Afgelopen voorjaar het Guard II alarm weer gangbaar gemaakt, op mn 960 II '95. Tot aan het najaar zo'n beetje probleemloos gewerkt.
Sinds dat het kouder is, gaat het alarm telkens af na het parkeren van de auto. De ene keer duurt het een half uur, maar vandaag meteen al na parkeren. Ik vermoed de ultrasone detectors/ruitbreuksensors. Is dit vermoeden juist, en bestaat er een oplossing? Verder geen storingen aan deur sensors oid. Een kantel sensor zit er niet op.
Heb het alarm inmiddels stil gemaakt, maar wil t zaakje graag weer zoals het hoort.
Afgelopen voorjaar het Guard II alarm weer gangbaar gemaakt, op mn 960 II '95. Tot aan het najaar zo'n beetje probleemloos gewerkt.
Sinds dat het kouder is, gaat het alarm telkens af na het parkeren van de auto. De ene keer duurt het een half uur, maar vandaag meteen al na parkeren. Ik vermoed de ultrasone detectors/ruitbreuksensors. Is dit vermoeden juist, en bestaat er een oplossing? Verder geen storingen aan deur sensors oid. Een kantel sensor zit er niet op.
Heb het alarm inmiddels stil gemaakt, maar wil t zaakje graag weer zoals het hoort.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2010 20:15 #1261041
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevoeligheid sensors
Zelfde probleem hier, heb toen de gevoeligheid van de ultrasoon-sensors bij-(af)geschroefd, en sindsdien is het over. Als je dat ook wilt: bij mij zat het gevoeligheidskastje achter de linker schakelaarrail (mistlicht e.d.). Gewoon bij te schroeven met een klein schroevendraaiertje.
Blijft raar dat het erger is geworden met kou. Maar mocht je het zo tijdelijk willen oplossen...
Blijft raar dat het erger is geworden met kou. Maar mocht je het zo tijdelijk willen oplossen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2010 20:17 #1261043
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stroomverbruikers?
En bij mij gaat 'ie bij de pomp soms af, volgens mij omdat de telefoon dan nog aan de lader zit. Die dan niet laadt (sleutel uit contact), maar lijkt er wel iets mee te maken te hebben. Iets met lekspanning/spanningsverbruik?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2010 20:25 #1261044
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen.
De reden van het afgaan van het Alarm, kun je met een Volvo Guard II tester door de dealer laten uitlezen, of als je in de buurt bent door mij.
Wat een reden zou kunnen zijn, is dat de telefoon geschakeld is, op de interieur verlichting en zodra deze aangaat (dus niet perse het lampje, maar een belasting op die zekering, gaat je alarm af.Zit bijvoorbeeld de telefoonlader bij de hemelverlichting geknoopt (in de relaistray dan natuurlijk, niet in het plafond), daat is af, zodra de telefoon begint te laden.
Kan natuurlijk ook zijn, dat met koude de auto wat meer kraakt en de glasbreuksensor dat onterecht interpreteert als glasbreuk.
Wat een reden zou kunnen zijn, is dat de telefoon geschakeld is, op de interieur verlichting en zodra deze aangaat (dus niet perse het lampje, maar een belasting op die zekering, gaat je alarm af.Zit bijvoorbeeld de telefoonlader bij de hemelverlichting geknoopt (in de relaistray dan natuurlijk, niet in het plafond), daat is af, zodra de telefoon begint te laden.
Kan natuurlijk ook zijn, dat met koude de auto wat meer kraakt en de glasbreuksensor dat onterecht interpreteert als glasbreuk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2010 22:00 #1261216
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi! Zo leer je steeds meer
Mooi! Zo leer je steeds meer over je auto; het bestaan van de gevoeligheidsknop wist ik niet. Ga dat proberen! Bedankt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-01-2011 21:35 #1302885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo, het is een flinke tijd
Zo, het is een flinke tijd geleden maar vorige week eindelijk tijd gemaakt om eens naar het alarm te kijken.
De tip van de gevoeligheidsknop opgevolgd en dat kastje opgespoord. Er zit achter de radio, ter plaatse van je onderbeen zegmaar, een kastje van het alarm. Deze is met een multikabeltje verbonden naar de guard unit. Er zit inderdaad een potmetertje op, maar hierbij staat "12v". Dit leek mij niets met gevoeligheid temaken te hebben en zodoende er maar vanaf gebleven.Naast t potmetertje zit een rood ledje met de opdruk "<8mA" ernaast.
Of is dit wel de juiste potmeter? Verder heb ik geen kastjes kunnen vinden. Verder nog tips?
Dank alvast, ook al heb ik dit probleem een jaar laten liggen.
De tip van de gevoeligheidsknop opgevolgd en dat kastje opgespoord. Er zit achter de radio, ter plaatse van je onderbeen zegmaar, een kastje van het alarm. Deze is met een multikabeltje verbonden naar de guard unit. Er zit inderdaad een potmetertje op, maar hierbij staat "12v". Dit leek mij niets met gevoeligheid temaken te hebben en zodoende er maar vanaf gebleven.Naast t potmetertje zit een rood ledje met de opdruk "<8mA" ernaast.
Of is dit wel de juiste potmeter? Verder heb ik geen kastjes kunnen vinden. Verder nog tips?
Dank alvast, ook al heb ik dit probleem een jaar laten liggen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 08:00 #1302924
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
tip die ik je kan geven en waar je waarschijnlijk niet op zit te wachten.......... weg knippen dat alarm.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2011 10:50 #1302941
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlezen.
Ik kan hem voor je uitlezen, dan geeft ie gelijk aan waar de storing zit, scheelt je weer zoeken, vooropgesteld dat het een alarmmelding is.
Moderators: Jerry Stam