accuvreter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2009 19:59 #1078299
door V700 register
accuvreter is gemaakt door V700 register
Vandaag geregistreert bij deze prachtige vereniging waarvan ik het bestaan tot mijn schande niet wist.
Maak gebruik van het forum om aandacht te vragen voor een al jarenlang bestaand accu probleem.
Mijn accu's gaan niet langer mee dan 2 jaar. de volvo dealer en een specialistisch bedrijf in dynamo's etc. staan voor een raadsel!
Alles is doorgemeten, dynamo laad goed bij. Wie weet de oplossing?
auto: Volvo 945 2,3 i.c. aut 06-11-95 (modeljaar '96) motor: B 230 FK
groet Gosse
 
Maak gebruik van het forum om aandacht te vragen voor een al jarenlang bestaand accu probleem.
Mijn accu's gaan niet langer mee dan 2 jaar. de volvo dealer en een specialistisch bedrijf in dynamo's etc. staan voor een raadsel!
Alles is doorgemeten, dynamo laad goed bij. Wie weet de oplossing?
auto: Volvo 945 2,3 i.c. aut 06-11-95 (modeljaar '96) motor: B 230 FK
groet Gosse
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2009 21:28 #1259261
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Makkelijkste manier
Rijdt zelf ook niet veel km per jaar , dus accu's worden daardoor ook niet altijd goed opgeladen.
Om de twee jaar een nieuwe accu voor 59.00 valt dan ook in het niets met de rest van het plezier wat je hebt van de onze '''tanks""
Pas een nieuw accu voor de 940 gekocht na 2 jaar dus valt wel mee , kon ook niet achterhalen hoe oude de accu was die er in zat, dus de makkelijkste en goedkoopste oplossing was een accy kopen voor 59.00.
 
Om de twee jaar een nieuwe accu voor 59.00 valt dan ook in het niets met de rest van het plezier wat je hebt van de onze '''tanks""
Pas een nieuw accu voor de 940 gekocht na 2 jaar dus valt wel mee , kon ook niet achterhalen hoe oude de accu was die er in zat, dus de makkelijkste en goedkoopste oplossing was een accy kopen voor 59.00.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2010 01:31 #1259265
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic deep cycle
met de volvo's hebben wij geen problemen gehad met de originele batterijen, behalve dan met de S80
moeder liet die in de garage staan met de sleutel erop, gewoon erop, alles uit
wel die verslond batterijen
nu ze de sleutel eraf haalt geen probleem meer
 
als offroader gebruik ik op de landcruiser 2 Exide Maxima batterijen
zijn eigenlijk geen startbatterijen en zijn gemaakt om lang alles te geven
laden ook moeilijker op
dus als je enkel korte stukken rijdt, gewone batterijen blijven gebruiken
rij je langere afstanden, dan kan je eens een deep cycle proberen
ik het die in 2006 gemonteerd in mijn trophywagen en in november is er eentje kapotgegaan, da's ni slecht, winches trekken veel stroom en we hebbend ie batterijen meer dan eens volledig leeg gewinched
steeds weer opgeladne en verder...
 
moeder liet die in de garage staan met de sleutel erop, gewoon erop, alles uit
wel die verslond batterijen
nu ze de sleutel eraf haalt geen probleem meer
 
als offroader gebruik ik op de landcruiser 2 Exide Maxima batterijen
zijn eigenlijk geen startbatterijen en zijn gemaakt om lang alles te geven
laden ook moeilijker op
dus als je enkel korte stukken rijdt, gewone batterijen blijven gebruiken
rij je langere afstanden, dan kan je eens een deep cycle proberen
ik het die in 2006 gemonteerd in mijn trophywagen en in november is er eentje kapotgegaan, da's ni slecht, winches trekken veel stroom en we hebbend ie batterijen meer dan eens volledig leeg gewinched
steeds weer opgeladne en verder...
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2010 16:58 #1259327
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Accu
Hallo Gosse welkom bij de 700 vereniging!
Afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt, is 2 jaar niet echt heel schokkend kort vind ik. Daarbuiten kan er sprake zijn van stroomverlies door bv het alarm (indien aanwezig) of binnenverlichting die ongewild blijft branden. Misschien eens tijd om e.e.a. door te meten of je ergens stroom verliest.
 
Afhankelijk van het aantal kilometers dat je rijdt, is 2 jaar niet echt heel schokkend kort vind ik. Daarbuiten kan er sprake zijn van stroomverlies door bv het alarm (indien aanwezig) of binnenverlichting die ongewild blijft branden. Misschien eens tijd om e.e.a. door te meten of je ergens stroom verliest.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2010 20:33 #1259366
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druppellader
Ik heb de auto's die weinig gebruikt worden aan de druppellader staan: dat scheelt aanmerkelijk in levensduur..
Hebben ze ook gekeken naar de laadstroom bij een volle accu? Misschien dat de accu permanent overladen wordt?
Er zijn trouwens ook nog behoorlijke verschillen in kwaliteit tussen de verschillende accu's. De accu die in mijn 940 gaat, kost een stuk meer dan 59euro hoor!
Hebben ze ook gekeken naar de laadstroom bij een volle accu? Misschien dat de accu permanent overladen wordt?
Er zijn trouwens ook nog behoorlijke verschillen in kwaliteit tussen de verschillende accu's. De accu die in mijn 940 gaat, kost een stuk meer dan 59euro hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2010 20:38 #1259368
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accu 940
Ik heb deze accu ook gekocht voor de 940 IC 1996 en is 72A dus past nog net .
Als ik hier weer minimaal 2 jaar mee doe valt het mee voor 29 euro per jaar altijd kunnen starten.
Fred
 
Als ik hier weer minimaal 2 jaar mee doe valt het mee voor 29 euro per jaar altijd kunnen starten.
Fred
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Kok (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-01-2010 21:12 #1259376
door Jeroen Kok (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kok (GAST) in topic Hoi Gosse,
Ik heb hetzelfde
Hoi Gosse,
Ik heb hetzelfde probleem (gehad) met mijn 944 ic aut '96. Eerst dynamo, startmotor vervangen. Massakabel extra aangelegd alles doorgemeten maar niets vreemds. Steeds van die kwikfit accu's erin en alsmaar geklooi. Na een dikke Varta erin (precies zo groot als de accubak) met meer startvermogen geen gedoe meer gehad ermee.
groet, Sebastiaan
Ik heb hetzelfde probleem (gehad) met mijn 944 ic aut '96. Eerst dynamo, startmotor vervangen. Massakabel extra aangelegd alles doorgemeten maar niets vreemds. Steeds van die kwikfit accu's erin en alsmaar geklooi. Na een dikke Varta erin (precies zo groot als de accubak) met meer startvermogen geen gedoe meer gehad ermee.
groet, Sebastiaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2010 17:35 #1259494
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen oplossing
Ik heb precies hetzelfde gehad.
de Blauwe is een maand bij de garage geweest om te onderzoeken, maar niks gevonden.
Als hij nou een tijdje stilstaat haal ik gewoon de accupool er af. Want dit jaar waren het 4 accu's waarvan drie onder "garantie"
maar de 5 jaren ervoor maar 1 dus wat er intussen gebeurd is..
Ik weet het niet.
de Blauwe is een maand bij de garage geweest om te onderzoeken, maar niks gevonden.
Als hij nou een tijdje stilstaat haal ik gewoon de accupool er af. Want dit jaar waren het 4 accu's waarvan drie onder "garantie"
maar de 5 jaren ervoor maar 1 dus wat er intussen gebeurd is..
Ik weet het niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-01-2010 22:58 #1259538
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accuvreter
Hallo Ries en anderen,
bedankt voor jullie reacties. Ik rijdt zo'n 20.000 km p/jr. Bij zowel het alarm als bij de binnenverlichting als andere componenten is geen stroom verlies gemeten.
Wel gemerkt dat, indien slechts het kleinste lampje van de binnenverlichting is blijven branden dat de accu ook direct leeg is.
Sebastiaan adviseert een zwaardere accu. Maar zowel de volvo dealer als de dynamo specialist zagen hier geen heil in, omdat de accu's voldoende bijladen.
wat vinden jullie, toch maar een zwaardere accu plaatsen?
groet Gosse uit Haarlem 10-01-02
bedankt voor jullie reacties. Ik rijdt zo'n 20.000 km p/jr. Bij zowel het alarm als bij de binnenverlichting als andere componenten is geen stroom verlies gemeten.
Wel gemerkt dat, indien slechts het kleinste lampje van de binnenverlichting is blijven branden dat de accu ook direct leeg is.
Sebastiaan adviseert een zwaardere accu. Maar zowel de volvo dealer als de dynamo specialist zagen hier geen heil in, omdat de accu's voldoende bijladen.
wat vinden jullie, toch maar een zwaardere accu plaatsen?
groet Gosse uit Haarlem 10-01-02
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2010 23:16 #1259893
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja doen
Dan heb je wat meer marge voordat hij de diepontlading in duikt.
Mocht je wat meer sluipverbruik hebben dan normaal dan is het in de winter meestal net iets teveel van het goede voor de accu met een wat kleinere capaciteit.
Dit omdat de capaciteit van elke accu in een koude omgeving domweg minder is.
En een binnenlampje lijkt weinig maar laat elke accu snel leeglopen. Zelfs met een maat groter.
De dynamo maalt er niet om een maat grotere accu.
Hij is alleen wat langer bezig om hem te vullen na een wat diepere ontlading.
Mocht je wat meer sluipverbruik hebben dan normaal dan is het in de winter meestal net iets teveel van het goede voor de accu met een wat kleinere capaciteit.
Dit omdat de capaciteit van elke accu in een koude omgeving domweg minder is.
En een binnenlampje lijkt weinig maar laat elke accu snel leeglopen. Zelfs met een maat groter.
De dynamo maalt er niet om een maat grotere accu.
Hij is alleen wat langer bezig om hem te vullen na een wat diepere ontlading.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam