Massa kabeltje benzinetank 740
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 14:21 #1078247
door Miquel Engelen (GAST)
Massa kabeltje benzinetank 740 is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Beste Volvoïsten,

onlangs bij mijn P1800 een 'stuiterend' benzine metertje simpel gerepareerd..... massakabeltje bovenop de tank vastgedraaid! Hoe simpel kan het zijn?
Nu heb ik in de 740 ook last van en 'dan weer wel dan weer niet' werkende benzine meter, sterker nog, hij gedraagd zich soms meer als een toerenteller dan als een benzinemeter....
Dus dacht ik, misschien is het net zo simpel te verhelpen als bij de P1800!
Kan ik dat hele massa kabeltje nergens vinden! Heeft iemand misschien een hint voordat ik de hele tank eronderuit ga halen??

GG,

onlangs bij mijn P1800 een 'stuiterend' benzine metertje simpel gerepareerd..... massakabeltje bovenop de tank vastgedraaid! Hoe simpel kan het zijn?
Nu heb ik in de 740 ook last van en 'dan weer wel dan weer niet' werkende benzine meter, sterker nog, hij gedraagd zich soms meer als een toerenteller dan als een benzinemeter....
Dus dacht ik, misschien is het net zo simpel te verhelpen als bij de P1800!
Kan ik dat hele massa kabeltje nergens vinden! Heeft iemand misschien een hint voordat ik de hele tank eronderuit ga halen??

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 14:31 #1258892
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Massakabel benzinetank 740
Volgens mij zit ie op het tankvlotterelement op de smoorspoel toch ? Ik check het even in Vadis.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 14:53 #1258896
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic euh....
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 16:48 #1258909
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic stapje verder!
Tekening ontvangen, waarvoor mijn dank.....
Nu alleen nog de vraag, is deze vlotter vanuit de kofferbak te bereiken? En zijn er mensen die dit probleem van het dansende metertje ook gehad hebben en misschien nog een gouden tip hebben om dit te gaan verhelpen?
Oh ja, het zit definitief zeker niet in het tellerhuis, een goed metertje deed precies hetzelfde na de wissel.....
Alvast mijn dank!
GG,
Nu alleen nog de vraag, is deze vlotter vanuit de kofferbak te bereiken? En zijn er mensen die dit probleem van het dansende metertje ook gehad hebben en misschien nog een gouden tip hebben om dit te gaan verhelpen?
Oh ja, het zit definitief zeker niet in het tellerhuis, een goed metertje deed precies hetzelfde na de wissel.....
Alvast mijn dank!
GG,
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 17:04 #1258915
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Een of toch twee
Hallo Miquel
Volgens mij heb ik bij het vervangen van de 60 liter tank door de 75 liter tank maar één kabel(boom) gezien. De stekker daarvan zit als ik me niet vergis, in het vakje links achter. Waar de massadraad zit (in die stekker) en waar die naartoe gaat kan ik je niet zeggen. De bedrading van de tankzit aangesloten op de "grote" kabelboom die over de linker dorpels naar voor loopt. Over het spatbord dus.
Ehhh, ik bedenk net, er zouden er ook twee kunnen zitten (kabelboompjes vanaf de tank). Tegen het spatbord links zit een zwart kastje, daar zit een stekker in, die als ik me niet vergis (ook) naar de tank gaat.
groetjes
Mathy
PS als je de bekleding weghaalt uit de achterbak, kun je de vulpijp volgen. De bekabeling komt op ongeveer dezelfde plek de auto in, als die vulpijp.
Volgens mij heb ik bij het vervangen van de 60 liter tank door de 75 liter tank maar één kabel(boom) gezien. De stekker daarvan zit als ik me niet vergis, in het vakje links achter. Waar de massadraad zit (in die stekker) en waar die naartoe gaat kan ik je niet zeggen. De bedrading van de tankzit aangesloten op de "grote" kabelboom die over de linker dorpels naar voor loopt. Over het spatbord dus.
Ehhh, ik bedenk net, er zouden er ook twee kunnen zitten (kabelboompjes vanaf de tank). Tegen het spatbord links zit een zwart kastje, daar zit een stekker in, die als ik me niet vergis (ook) naar de tank gaat.
groetjes
Mathy
PS als je de bekleding weghaalt uit de achterbak, kun je de vulpijp volgen. De bekabeling komt op ongeveer dezelfde plek de auto in, als die vulpijp.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 17:04 #1258916
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic tankvlotter
Een nieuw of ander tankelement was bij mij de oplossing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 17:28 #1258923
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 22:07 #1258978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Draadgewonden weerstand!
De brandstofmeter bij de 740 is een draadgewonden weerstand, het aftakschuifje slijt door/weg.
Door de contactveertjes weer een beetje te verbuigen maken ze steviger contact met de draadgewonden weerstand (ongeveer 330 Ohm.) Dat gaat dan weer een redelijke tijd (jaar/twee jaar) goed
Als er foto's gewenst zijn, maak ik ze, ik heb nog zo'n ding liggen
Peter, Lobbes
Door de contactveertjes weer een beetje te verbuigen maken ze steviger contact met de draadgewonden weerstand (ongeveer 330 Ohm.) Dat gaat dan weer een redelijke tijd (jaar/twee jaar) goed
Als er foto's gewenst zijn, maak ik ze, ik heb nog zo'n ding liggen
Peter, Lobbes
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 23:04 #1258991
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic plaatjes!
Nou, een paar plaatjes zou ik wel graag willen zien, scheelt een hoop uitzoeken hoop ik!

GG,

GG,

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2009 23:37 #1259002
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vorige admin
Hallo Volvisti
Heeft Johan Vlagsma (voormalig admin) hier niet ooit een draadje met foto's over geplaatst? Ging wel over de 780, maar echt anders zal het niet zijn lijkt me.
groetjes
Mathy
Heeft Johan Vlagsma (voormalig admin) hier niet ooit een draadje met foto's over geplaatst? Ging wel over de 780, maar echt anders zal het niet zijn lijkt me.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam