koolborstels / spanningsregelaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-

Rob
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Je hoeft niets door te slijpen maar de montage is gewoon wat lastiger bij de 100-120A dynamo´srobertm schreef : Als ik mij niet vergis, heb je ongeveer dezelfde dynamo als uit een 960. De spanningsregelaar zit IN de dynamo gebouwd bij die types. Je kunt hem niet uitnemen zoals bij de vroegere 700/900 serie zonder het zwarte kunsstof huis achter op de dynamo los te nemen. Hierdoor dien je drie "boutjes" weg te slijpen meen ik.
Robert
Demonteer de gehele dynamo en venieuw dan meteen de 3 rubbers waar de dynamo in is opgehangen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik merk dat er vaak vragen zijn hoe dit te doen, misschien dat iemand toevallig een dynamo los heeft liggen en wat plaatjes kan schieten voor een infopagina?

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Timen,wp001 schreef :
Je hoeft niets door te slijpen maar de montage is gewoon wat lastiger bij de 100-120A dynamo´srobertm schreef : Als ik mij niet vergis, heb je ongeveer dezelfde dynamo als uit een 960. De spanningsregelaar zit IN de dynamo gebouwd bij die types. Je kunt hem niet uitnemen zoals bij de vroegere 700/900 serie zonder het zwarte kunsstof huis achter op de dynamo los te nemen. Hierdoor dien je drie "boutjes" weg te slijpen meen ik.Robert
Demonteer de gehele dynamo en venieuw dan meteen de 3 rubbers waar de dynamo in is opgehangen.
Die van mijn 960 hing niet in rubbers, gewoon koud aan het blok gemonteerd. Die zwarte kap ging er niet vanaf zonder drie kleine boutjes (zonder kop) weg te slijpen. Had voorheen altijd met 700 serie gereden en daar zaten de spanningsregelaars gewoon met boutjes gemonteerd maar misschien de latere modellen ook het systeem van de 960? dwz spanningsregelaar "vervelend(?) ingebouwd?
Ik had mijn dynamo (Bosch) in zijn geheel weggebracht en een ruil meegenomen.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb gelijk maar even wat fotootjes geschoten en een verhaaltje erbij geschreven wat je <a href="/node/30351" target="_blank">hier</a> terug kunt lezen. Was wel benieuwd hoe mijn koolborstels eraan toe waren en wil best zo nu en dan even een stukje schrijven (wat niet tot de (kern)taken van moderators hoort, wat sommigen wel schijnen te denken).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan ik ook de spanningsregelaar van de 940 eens gaan vervangen/nakijken
.