klokken gefixt, versterker nokt ermee...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2009 16:05 #1077227 door V700 register
klokken gefixt, versterker nokt ermee... is gemaakt door V700 register
Heb ik een paar dagen geleden mijn klokkenwinkel laten fixen, die zwabberde alle kanten op en bleef regelmatig hangen, nu is mijn versterker ermee gestopt. (aaaaaargh, fijn, zo'n ouwe auto rijden!)
De sterio is eruit geweest tijdens het demonteren van de klokken (er viel tijdens het demonteren een klein metalen klemmetje achter het middenconsole...) en sindsdien doet de versteker het niet meer. De sterio zelf doet het wel. Ik heb de draden nagelopen en heb gezien dat alles gewoon weer terug is aangesloten zoals zou moeten. De zekering onder de motorkap van de dikke versterkerkabel gechecked, de zekeringen van de sterio in de auto zelf, en de zekering achterop de versterker. Allemaal in orde. De draad ook nog visueel gechecked op eventuele breuken vanaf de sterio door het dashboard naar de dorpel van de auto; niets gevonden.
Kan iemand mij nog een andere oplossing aandragen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2009 17:09 #1252130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Signaaldraad
Ik heb nog te weinig kennis van Volvo's om je draadcoderingen en dergelijke door te geven. Maar mijn eerst volgende actie is op zoek gaan naar de kleurcoderingen en functie van de draden en vervolgens met de multimeter aan de slag gaan.
De meeste versterkers hebben een +12volt "Remote" signaal die de versterker inschakelt zodra de radio inschakeld. Meten is weten. Heb je net zoals ik een electrisch uitschuivende antenne? Doet die het nog wel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2009 18:58 #1252146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic multimeter en antenne
Ik heb geen multimeter en ook geen antenne. Helemaal niet dus. Is wel besteld en ligt klaar bij Nordicar voor als ik daar binnenkort weer eens kom. Ik luister enkel MP3's via CD's. Geen orginele Volvo sterio dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2009 19:33 #1252156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meten is weten
Je kunt voor twee tientjes een goedkope multimeter op de kop tikken. Check of er spanning op de versterker zit en controleer of de remote draad van de radio (indien ingeschakeld) een +12 geeft. De remote draad op een (aftermarket) radio is meestal duidelijk gemerkt. Vaak oranje met labeltje ANT (voor de electrische antenne) en/of blauw met een labeltje REM/REMOTE.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2009 00:20 #1252195 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stekkerverbinding
Hallo Niels
In het remote-draadje (groen in mijn auto) zit een stekkerverbinding, redelijk kort achter de stekker waar je je radio cq verloopstekker inplugt. Misschien is de stekkerverbinding losgeschoten.
Die stekkerverbinding zit er overigens, zodat je er een schakelaar tussen kunt zetten om de elektrische antenne (indien aanwezig) omlaag te laten gaan. De versterker moet je natuurlijk als er een elektrisch bediende antenne aangesloten is (bij jou dus nog niet het geval) tussen de schakelaar en de radio aansluiten. Anders gaat de versterker uit op het moment dat je de antenne in laat gaan.
groetjes
Mathy (die er nog wel eens accoustisch aan herinnerd wordt, dat ie vergeten is de schakelaar om te gooien voor ie een parkeergarage inrijdt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2009 00:50 #1252625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmmm
Zal eens kijken als ik morgen tijd heb of ik dat kan vinden. Bedankt voor de info!
Niels

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2009 00:19 #1256204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heeft iemand nog een idee?!
Ik heb niets kunnen vinden, alle kleuren draden gechecked en er lijkt niets mis te zijn of los te zitten...
Beetje irritant is het wel. Misschien dat een van de aanwezigen hier die er aanstaande zaterdag @ Nordicar ook bij is dan eens mee wil kijken? Mijn auto is blijktbaar ooit in het bezit geweest van de grootste lunatic ooit. Er is zoveel aan geknutseld dat ik me kan voorstellen dat de chaos in het middenconsole verre van orgineel is en wellicht debet is aan deze onverklaarbare stroring.
Damn, je blijft bezig met die ouwe hokken he? ;-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC