Sluipstroom 120mA...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2009 21:23 #1076761
door V700 register
Sluipstroom 120mA... is gemaakt door V700 register
Vandaag een gloednieuwe accu geplaatst in m'n 940. De oude was een keer volledig ontladen (lampje laten branden) en is dat nooit meer te boven gekomen. Twee weken geleden weer met startkabels moeten starten en een half uurtje gereden, maar binnen een week was 'ie weer helemaal leeg. Voor de zekerheid heb ik de accu nog bij de garage laten testen, maar er zat weinig leven meer in. Met nieuwe accu is het weer prima rijden (weinig manouvreerruimte om die te plaatsen trouwens..).
Alles lijkt goed, maar uit nieuwsgierigheid heb ik ook even een multimeter tussen min-pool en min-klem gehangen. Sleutel was uit contact, alle deuren dicht, alles uit wat uit moet zijn. De multimeter gaf 120-130mA weer. Ik begrijp dat er altijd een beetje stroom zal lopen, maar weet iemand of dit nog een beetje redelijk is?
Ter info, ik heb sinds april een Prins VSI-gasinstallatie. Ik heb gelezen dat die wel 's veel stroom trekt bij contact uit, maar ik rijd er inmiddels al een half jaar en 10.000km naar volle tevredenheid mee.
Als 120-130 te veel is, is er een 'normale' range aan te geven?
Alvast bedankt voor alle tips/adviezen.
gr,Sander
Alles lijkt goed, maar uit nieuwsgierigheid heb ik ook even een multimeter tussen min-pool en min-klem gehangen. Sleutel was uit contact, alle deuren dicht, alles uit wat uit moet zijn. De multimeter gaf 120-130mA weer. Ik begrijp dat er altijd een beetje stroom zal lopen, maar weet iemand of dit nog een beetje redelijk is?
Ter info, ik heb sinds april een Prins VSI-gasinstallatie. Ik heb gelezen dat die wel 's veel stroom trekt bij contact uit, maar ik rijd er inmiddels al een half jaar en 10.000km naar volle tevredenheid mee.
Als 120-130 te veel is, is er een 'normale' range aan te geven?
Alvast bedankt voor alle tips/adviezen.
gr,Sander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2009 21:27 #1249408
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt
T lijkt mij redelijk veel. 120mA is elke 8 uur 1Ah oftewel 3Ah per dag. Na 18 dagen helemaal leeg.Zou eens kijken of zekeringen eruit trekken helpt. Zijn er nog extra draden direct op de pluspool geknoopt ? Die losnemen en weer meten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2009 21:44 #1249410
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De LPG-installatie heeft
De LPG-installatie heeft inderdaad een extra draad rechtstreeks op de accu, maar dan wel op de minpool. Ik zal die eerst maar 's losmaken.
Tnx!
Tnx!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2009 22:00 #1249411
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic max 60mA
<div>Het klopt dat de installatie wat verbruikt (trek de zekering er maar uit en je meet de 'echte' sluipstroom). Overigens heb ik daar voor 46mA last van. Als ik jouw cijfers zo lees vermoed ik dat je gemeten hebt nét na het uizetten van het contact: de installatie blijft nog even een paar minuten 'aan' namelijk. Je kunt dit horen (lichte zoem) en zien aan het rode lampje op je schakelknopje gas/benzine. Die gaat dus na een tijdje uit en dan kom ik op 46mA en de andere 14 zit 'm in de radio en joosmagweten meer.</div><div> </div><div> </div><div>zie hier mijn draadje hierover: <a href="/node/8701">
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/8701
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2009 22:02 #1249412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik begreep al nooit waarom
Ik begreep al nooit waarom dat rode lampje bleef branden...
De auto stond al een paar uur stil toen ik meette, dus dan wijk ik behoorlijk af van jouw waardes. Heb je diezelfde waardes ook bij die nieuwe accu gemeten?
Waar vind ik 'de' zekering van de Prins-LPG trouwens....?
De auto stond al een paar uur stil toen ik meette, dus dan wijk ik behoorlijk af van jouw waardes. Heb je diezelfde waardes ook bij die nieuwe accu gemeten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2009 11:27 #1249441
door V700 register
Die zekering zit bij mij in de geribbelde mantel van de kabel die boven de computer loopt (en op de + uitkomt). Als ik die eruitruk, loopt hij gewoon op benzine alsof de LPG-installatie er niet is.
Beantwoord door V700 register in topic ja
ja, maar dat lijkt me niet uit te maken.SanderJB schreef : Ik begreep al nooit waarom dat rode lampje bleef branden...
Die zekering zit bij mij in de geribbelde mantel van de kabel die boven de computer loopt (en op de + uitkomt). Als ik die eruitruk, loopt hij gewoon op benzine alsof de LPG-installatie er niet is.
Moderators: Jerry Stam