Volvo 740 met B234F-motor draait en rijdt slecht.
- Dennis Vervliet
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 21:38 #1076680
door Dennis Vervliet
Volvo 740 met B234F-motor draait en rijdt slecht. is gemaakt door Dennis Vervliet
Onze Volvo 740 GLE met B234F-motor van 1989 draait slecht stationair,rijdt hortent en stotend, geeft soms een sterk wisselend (foutief) toerental weer (steeds hoger dan het juiste)en ruikt anders na het rijden.
Ik heb geprobeerd om de computer uit te lezen met de zelfdiagnose-stekker maar krijg steeds dezelfde foutcodes.Bij het benzinesysteem is dat 123 en bij het elektrosysteem 224, die beiden duiden op een slechte koelstoftemperatuursensor,maar deze is vorige week reeds vervangen.
De foutcode van het electrocircuit kan ik wissenmaar bij het benzinecircuit wil dit niet lukken.
Als er hier iemand meer van weet mag hij me ook mailen op<a href="mailto:Dennis.Vervliet@telenet.be">Dennis.Vervliet@telenet.be.
Ik heb geprobeerd om de computer uit te lezen met de zelfdiagnose-stekker maar krijg steeds dezelfde foutcodes.Bij het benzinesysteem is dat 123 en bij het elektrosysteem 224, die beiden duiden op een slechte koelstoftemperatuursensor,maar deze is vorige week reeds vervangen.
De foutcode van het electrocircuit kan ik wissenmaar bij het benzinecircuit wil dit niet lukken.
Als er hier iemand meer van weet mag hij me ook mailen op<a href="mailto:Dennis.Vervliet@telenet.be">Dennis.Vervliet@telenet.be.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2009 20:03 #1249064
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wissen
Voor alle duidelijkheid: Je hebt beide codes gewist NADAT je een nieuwe sensor hebt gemonteerd en ze blijven terugkomen ?Stekker en kabelboom al gecontroleerd ?
- Dennis Vervliet
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2009 19:43 #1250832
door Dennis Vervliet
Ik heb de code's gewisten krijg nu nog 224 en 232.Zij duiden respectievelijk op een defecte temp. sensor en een te rijk mengsel, wat aan die sensor kan liggen.
Wanneer de wagen op temperatuur is draait ze beduidend beter,maar de toerenteller blijft verkeerd aanduiden.Het slechte draaien van de motor loopt trouwens heerlijk syncroon met de vreemde kuren van de toetenteller.
Dus vraag ik me af waar deze zijn signaal neemt.
Alvast bedankt
Volvo 66 van '79Volvo 245 van 1991Volvo 740 van 1989Volvo 740 van 1988 (voor rallycross)
Beantwoord door Dennis Vervliet in topic wissen
Ik heb de code's gewisten krijg nu nog 224 en 232.Zij duiden respectievelijk op een defecte temp. sensor en een te rijk mengsel, wat aan die sensor kan liggen.
Wanneer de wagen op temperatuur is draait ze beduidend beter,maar de toerenteller blijft verkeerd aanduiden.Het slechte draaien van de motor loopt trouwens heerlijk syncroon met de vreemde kuren van de toetenteller.
Dus vraag ik me af waar deze zijn signaal neemt.
Alvast bedankt
Volvo 66 van '79Volvo 245 van 1991Volvo 740 van 1989Volvo 740 van 1988 (voor rallycross)
Moderators: Jerry Stam