940 '93 - Volvo alarm met eigen wil

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 21:49 #1076099 door V700 register
940 '93 - Volvo alarm met eigen wil is gemaakt door V700 register
Hoi allemaal,
Een volgend probleempje heeft zich aangediend met m'n nieuwe aanwinst. Op mijn Volvo 940 2.3i uit '93 zit een alarmsysteem met een kastje op de linker A stijl met een knopje en lampjes. Ik dacht eerst: "after market". Maar de sirene vermeldt: "Volvo". Nu heeft het alarm een eigen willetje. Ik heb nu al drie keer meegemaakt dat ik thuis bij een open auto kom. Mijn buurman heeft bovendien geklaagt dat twee dagen terug mijn auto "af" ging. Maar het ergste nog: ik kwam vandaag bij de auto, wilde hem van het slot halen en het alarm ging af. Hij stond dus op alarm. Rijden ho maar. De afstandsbedieningen zitten er ook niet meer bij. Toen hoorde ik vanavond spontaan: "tjilp tjilp" en ik rende gelijk naar de auto. Ja hoor, auto stond open en het alarm was eraf.
Ik ben even naar m'n klusloods gereden en zag dat er een sleutelcontact op de sirene zit. Dat verklaart gelijk het kleine sleuteltje wat er aan de sleutel bos zit. Ik heb hem omgedraaid in de hoop dat de buren vannacht niet wakker worden. Verder zoeken vond ik een grijs kastje met een knopje en zweedse letters achterop in het dashboard kastje, zonder batterijen.
Paar vraagjes:
1) Hoe werkt dit alarm. Alleen met afstandsbediening of ook met de sleutel?
2) Kan het zijn dat het alarm reageert op het kastje van een ander in de buurt?
3) Als ik de sleutel op de sirene omdraai, wat gebeurt er dan?
4) Hoe los ik dit op.....?
Bedankt weer!
Hans.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 21:55 #1245818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja hoor!
Loop ik net naar de auto om het instructieboekje te pakken... Ja hoor, in de verte terwijl ik ernaar toe loop, hoor ik "tjilp". Alarm er weer op. BAH!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 22:07 #1245819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoorden.

hanhoo schreef : Paar vraagjes:
1) Hoe werkt dit alarm. Alleen met afstandsbediening of ook met de sleutel?

Het alarm met de afstandbediening, de centrale vergrendeling met afstandbediening en sleutel.Als het alarm eraf is, kun je als het goed is de auto met de sleutel open en dicht doen, zonder dat ie af gaat.

hanhoo schreef : 2) Kan het zijn dat het alarm reageert op het kastje van een ander in de buurt?

Nee, onmogelijk. De code die ingeleerd is op je systeem, is één van de zoveel miljoen. Tenzij er moedwillig iemand een poging doet je auto te ontvreemden ne de code van de auto probeert te achterhalen met een frequentie-ontvangertje of zo (weet ik veel hoe het werkt, maar het is ooit een hot item geweest) is dat dus niet mogelijk.Daarbij, is jouw auto ontvanger en zou dat dus enkel kunnen met een werkende AB en die heb je blijkbaar niet.

hanhoo schreef : 3) Als ik de sleutel op de sirene omdraai, wat gebeurt er dan?

Dan blijft de sirene stil. Meer niet, knipperen doet ie nog wel, desnoods de hele nacht.

hanhoo schreef : 4) Hoe los ik dit op.....?

Nieuwe batterijen kopen voor je AB (<a href=" link.marktplaats.nl/276247766 " target="_blank">heb ik voor je) en de boel inlezen.Als ie werkt, kun je hem ook programmeren met de AB en desgewenst alleen als AB voor je cenrale vergrendeling laten werken, zonder alarm.
Ik heb ook het complete servicemanual voor je, kun je eens doornemen.Stuur me daartoe, even een bericht met een mailadres waar ik de link heen kan sturen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 22:15 #1245822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tof voor je reactie. Ik zal
Tof voor je reactie. Ik zal je PBen voor die servicemanual.
Het verklaart alleen nog steeds niet waarom de auto spontaan op en af alarm gaat. Ik lag gisterochtend ook op bed en om 07:15 hoorde ik "tjilp" en ja hoor, deuren open toen ik later bij de auto kwam. Nu kan ik m'n auto niet in omdat het alarm er net "op" is gegaan.
Even voor de duidelijkheid: ik heb de sleutel omgedraaid, weet je zeker dat als ik nu met de sleutel de auto open doe, de sirene niet af gaat? Hij tjilpt namelijk nog wel....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 22:47 #1245827 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weer tjilp tjilp
Ik hoorde net weer tjilp tjilp. Gauw weer naar buiten gerend en ja hoor: auto open. De auto gestart en naar de klusschuur gereden. Ben maar met de Kever naar huis, even geen electronica aan m'n broek! &lt;zucht&gt;.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 22:48 #1245828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee.

hanhoo schreef : Even voor de duidelijkheid: ik heb de sleutel omgedraaid, weet je zeker dat als ik nu met de sleutel de auto open doe, de sirene niet af gaat? Hij tjilpt namelijk nog wel....

Nee, want wie weet is er aan de originele installatie geknutseld en gaat ie alsnog af.Zou volgens mij niet moeten.Zit er niet een tweede alarm op, die tjilpt?Tjilpt trouwens, gewoon als een kanarie of zo, of is het echt de alarm sirene die loeit (130 Db, dat verschil met een tjilp hoor je wel, toch, is meer TJILP! (grotere letters had ik niet.)
Het antwoord op je vraag, staat trouwens vast in de manual, die inmiddels via de link moet zijn aangekomen.Graag voor eigen archief bewaren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 22:54 #1245830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Genoteerd...
Eigen archief, staat geprent in het hoofdje. Link nog niet binnen overigens....
Wat het geTJILP betreft. Het is overduidelijk het Volvo alarm, want de twee ledjes staan dan ook te branden op de B-stijl en ik heb nergens onder dashboard of in/onder het motorruim enige sporen van een ander systeem kunnen vinden. Het is in ieder geval hard zat, want de auto staan een meter of 100 verderop en ik hoor het binnenshuis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 23:00 #1245832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd.

hanhoo schreef : Link nog niet binnen overigens....

Ik kreeg de melding dat het beriht was aangekomen op de eindbestemming.Weet je zeker dat je mailadres wat in de PB stond correct was?Het wijkt namelijk af van je registratieadres.
Zal ik ze anders daar maar heen sturen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 23:08 #1245835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevonden
Ik heb je bericht gevonden, was in de "ongewenste e-mail" terecht gekomen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2009 10:34 #1245853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alleen thuis
Het moet niet gekker worden. Het lijkt erop dat het open en dicht gaan van de auto (en op en af alarm dus) alleen bij mij thuis voor de deur plaatsvindt. Ik had een stukje bierviltje het slotknopje gelegd. Ik ben vanochtend naar de klusloods gereden en zag het viltje er nog keurig op liggen. De portieren zijn dus niet open of dicht geweest. Ook op mijn werk van de week was mij niets opgevallen. Rrraaarrrr

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC