ventilator motor

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 16:18 #1075713 door V700 register
ventilator motor is gemaakt door V700 register
Hallo
Heb sinds deze week een andere bolide!!
Een 940 lpt met lpi uit 1997!
Nu heb ik 1 ding waar ik mijn vraagtekens bij heb namelijk:als de airco aan staat dus ECC dan draait buiten de ventilator.(zoals hoort)
Waneer ik de airco uit zet blijft de ventilator gewoon doordraaien.........
Mijn andere 940 met ecc uit 1994 bleef ook doordraaien waneer je de airco uit zette maar dan na een halve minuut gaat hij uit.
Zal de auo later deze week nog verder showen hier!
Eerst wil ik weten of dit normaal is voor een 1997 er,

Groet chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 17:02 #1243819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt
Lijkt mij niet. Mogelijk is jouw ECC unit niet helemaal lekker ? Je hebt denk ik de electronisch aangestuurde fan met motor ipv de visco koppeling ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2009 19:20 #1243835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opgelost
Ben erachter als je gaat rijden dan gaat hij uit!
Waarschijlijk door rijwind daalt dan de temp.
Dus niks aan de hand.
Het is een 97 dus met ecc altijd electrische ventilator.
Wel appart dat mijn 94 fb met ecc dit niet zo is.

groet chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2009 08:11 #1243871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
Had die dan ook een electrische ventilator ? Of nog de viscofan ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2009 08:48 #1243877 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Electriek.

henk 940LPT schreef : Had die dan ook een electrische ventilator ? Of nog de viscofan ?

Als je een ECC hebt, heb je toch altijd een electrische fan?Dat ding is drukgeregeld, Visco-fan reageert alleen op warmte (of dat zou in ieder geval moeten) en slip daardoor meer of minder.De ventilatorregeling van een ECC wordt aangestuurd vanuit de ECC-bedieningsunit, op basis van het signaal van de hoge en lagedruk sensor, in de radiotor.
Ik rijd nauwelijks met ECC, omdat ik dat geklik irritant vind, maar inderdaad blijft ie nadraaien.Mijn B230Fb met Deltamil deed dat absoluut niet, maar had wel een Spal-ventilator voor de radiator zitten. (trouwens ook een Visco-fan, die zoals 80% van de exemplaren, vrolijk meedraaide, ook als het niet nodig was.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
30-08-2009 01:05 #1245492 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic ecc
indien je een ecc heb is er wel standaard een electriche fan. (voorzetfan)
maar een fysco koppeling is bij de B230 FB altijd standaard aanwezig
in 94 zijn de FD wel de ecc als de motor door een elec fan gekoeld (op de plaats van de fysco) in het motorruim.
div. turbies zijn eerder zo uitgevoerd.
 

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD