Meters geven het op, na reinigen interieur.====update====
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2009 12:48 #1075663
door V700 register
Meters geven het op, na reinigen interieur.====update==== is gemaakt door V700 register
Hey,
2 maanden terug heb ik de 740 maar eens onder handen genomen. Na 2 jaar stilstaand, af en toe wel een keer starten en een blokje om. De ramen waren steeds beslagen als het wat warmer was en het rook niet al te fris. Het hele interieur eruit gehaald en schoon gemaakt. Daar kwam zeker een liter koelvloeistof uit. Jawel hoor, kachelkraan was lek. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar daar ook al last van maar er nooit iets aan gedaan. Dus kraan vervangen en het ventilatierooster linksvoor dichtgekit tegen inslaand vocht. Interieur is nu kurkdroog. Mooi opgelost dacht ik zo.
Echter. We zijn nu z'on 2000km verder en intussen begint de klokkenset keuren te vertonen. De benzinemeter doet waar hij zin in heeft, de toerenteller komt niet boven de 1100 uit of staat op 0, de snelheidsmeter is traag en soms blijven na het starten alle controllelampjes branden, koelwatermeter doet overigens goed. Nu kan ik natuurlijk alle sensoren na gaan lopen maar ik verdenk toch eerder dat de klokkenset niet in orde is. De motor loopt verder soepel dus hij heeft geen last van verkeerde informatie. Kan het zijn dat na jarenlang vocht en nu kurkdroog de contacten e.d. gaan oxideren? Ook het contactslot blijft nu soms hangen na het starten en dan moet ik 'm handmatig een tikje terug doen.
Waarmee kan ik de contacten van de meters het beste schoonmaken?
===update 25-1-2010===
gisteren op weg naar de nieuwjaarsreceptie springt ineens de toerenteller aan. Dat doet hij wel vaker als het interieur wat warmer wordt. Maar op de terugweg viel het me op dat de km- en dagteller niets meer doen. Het is net of de printfolie, onder invloed van de warmte blower, vervormd en daardoor geen goed contact meer maakt. Ook de benzine meter stond uiterst links tegen de nok aan.
Kan dat???
PS: ik heb wel een buitentemp. meter ingebouwd. Heb ik soms iets verbogen of zo?
2 maanden terug heb ik de 740 maar eens onder handen genomen. Na 2 jaar stilstaand, af en toe wel een keer starten en een blokje om. De ramen waren steeds beslagen als het wat warmer was en het rook niet al te fris. Het hele interieur eruit gehaald en schoon gemaakt. Daar kwam zeker een liter koelvloeistof uit. Jawel hoor, kachelkraan was lek. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar daar ook al last van maar er nooit iets aan gedaan. Dus kraan vervangen en het ventilatierooster linksvoor dichtgekit tegen inslaand vocht. Interieur is nu kurkdroog. Mooi opgelost dacht ik zo.
Echter. We zijn nu z'on 2000km verder en intussen begint de klokkenset keuren te vertonen. De benzinemeter doet waar hij zin in heeft, de toerenteller komt niet boven de 1100 uit of staat op 0, de snelheidsmeter is traag en soms blijven na het starten alle controllelampjes branden, koelwatermeter doet overigens goed. Nu kan ik natuurlijk alle sensoren na gaan lopen maar ik verdenk toch eerder dat de klokkenset niet in orde is. De motor loopt verder soepel dus hij heeft geen last van verkeerde informatie. Kan het zijn dat na jarenlang vocht en nu kurkdroog de contacten e.d. gaan oxideren? Ook het contactslot blijft nu soms hangen na het starten en dan moet ik 'm handmatig een tikje terug doen.
Waarmee kan ik de contacten van de meters het beste schoonmaken?
===update 25-1-2010===
gisteren op weg naar de nieuwjaarsreceptie springt ineens de toerenteller aan. Dat doet hij wel vaker als het interieur wat warmer wordt. Maar op de terugweg viel het me op dat de km- en dagteller niets meer doen. Het is net of de printfolie, onder invloed van de warmte blower, vervormd en daardoor geen goed contact meer maakt. Ook de benzine meter stond uiterst links tegen de nok aan.
Kan dat???
PS: ik heb wel een buitentemp. meter ingebouwd. Heb ik soms iets verbogen of zo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2009 12:53 #1243567
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Het lijkt me meer een slecht massacontact. Die zou ik dus zeker meenemen bij je zoektoch naar slechte contacten en/of corrosie. Die massaverbindingen zitten laag tegen de A-stijl (voor het voorportier), de kans bestaat dus dat je deze bij het verwijderen en terugworstelen van de matten beschadigd/verbogen hebt, dat de draadjes van de lipjes geschoven zijn of dat ze door het koelwater gecorrodeerd zijn. Even het schoppaneel en vervolgens het paneel links van je linkervoet losschroeven, dan kun je er zo bij. Let wel even op dat je het dunne stripje dat omhoog loopt niet van het paneel sloopt (zit aan het paneel links van je linkervoet).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam