HULP gevraagd: V-snaar hangt los (update 22:05)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Net terug uit Dusseldorf, ging vlak voor de grens het SRS lampje even branden; daarna nog een keer en toen weer gewoon uit. Even in Haynes kijken wat dat lampie betreft, kwam ik op een lommerijk plekje en zag ik dat alle lampjes heel zwak brandden. Met de gedachte aan een vraag op dit forum reed ik verder om te ontdekken dat richtingaanwijzer helemaal niets meer deed. Ook de panieklampjes weigerden dienst.
Andere controlelampjes, zoals mist achter en handrem, werkte wel normaal.
Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen? Of moet doen? Er moeten deze weken de nodige kilometers onder de wielen doorgaan ...
Alvast bedankt voor het meedenken!
JohnPeter (die vandaag 767.000 voorbij zag komen. Heel snel, en dat was merkbaar aan het LPG verbruik...)
22:05 Relais aangedrukt, lijkt de oplossing. (Kon de zekeringen er niet 1,2,3 uithalen, dus daar mijn handen verder niet aan gebrand) Er knippert en tikt nu weer het een en ander, maar de lampjes branden nu voluit. Even onder de motorkap en gezien dat de V-snaar zo goed als los zit. Geprobeerd het ding vast te draaien maar ook nu maar gestopt. Iemand nog tips of toch maar de wegenwacht bellen?
Bedankt voor de reacties!
JohnPeter,
Wat mijn ogen zien slopen mijn handen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Relais kan misschien geen goed contact maken. Even eruit halen en opnieuw plaatsen is soms voldoende.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Tot binnenkort!
JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Zoek de spanner op. De moer met sleutel 13 ietsje losdraaien daarna met sleutelje tien (op een lange bout M6) de riem spannen, Daarna de moer sw 13 weer aandraaien.
De ANWB zal het ook wel willen doen wanneer je woonplaats service hebt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aan de voorkant (linksboven) van de dynamo zit een draadeinde (?) ene kant sleutel 12, aan de andere kant 13. Durfde die niet nog strakker aan te draaien omdat ik ervaren heb dat de boel dan knapt. Dat kleine moertje onder op heb ik gevonden, maar zag geen verbetering in de riemspanning. Ook nu ben ik gestopt met draaien.
Zit er misschien een (gebroken) beugeltje onder de dynamo? Ik snap niet goed dat die riem opeens zo snel en zo los kan zitten..
En ja, ik heb het meest uitgebreide hulppakket van de ANWB. Met mijn technisch inzicht en 10 linkerduimen is dat wel zo verstandig

Bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op en neer naar Stadskanaal gereden (2 x 20 km of zo). lichten uitgeschakeld en thuis aan de acculader gehangen. Beginstroom was 5 Amp.
Kortom, dat wordt zo bellen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de snaren er onderweg op de tussenstop in Frankrijk afgehad, omdat de flarden aan de dynamosnaar hingen en dat leek me niet de bedoeling.JP Elverding schreef : die heeft het wel wat minder los gekregen, maar volgens hem is de spanner kapot.
Ik heb alle snaren eraf gehaald en uiteraard weer teruggezet, maar deze zet ik eigenlijk nooit vast met de spannerbout, enkel ter vergrendeling.Ik heb altijd een dopsleutelset, distributieriem, 3snaren en de krukaspoelietegenhouder van Timen in de kofferbak, die gebruik ik dan als soort van hefboom, om de snaar op spanning te brengen.Ze zitten inmiddels weer 1 maand, geen last mee gehad.
Een cm op en neer, is nog net binnen de marge toch?Als je hem een halve slag of meer kan draaien in de lengterichting, dan wordt het tijd om te spannen, tenminste, die regel hanteer ik meestal.
13 volt is wel wat te weinig, niet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb de acculaeder aangesloten, maar die blijft op 5 amp staan (na twee uur of zo) Accu is ook nog niet zo oud, het statusvenstertje is groen? Nog even proberen aan te draaien maar te bang voor de gevolgen van mijn zinloze geweld
Snappernixvan.. Maar inmiddels wel een dopsleuteldop uit het vooronder gehaald; consequentie daarvan is een arm die zo zou passen in een kattenopberghuis!
Kortom, tijd voor verstand!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb ook net zo lang aan die bout zitten draaien, die daarop afbrak, toen er bgeen beweging in zat.Ik heb er een nieuwe 10cm lange M6 bout van kwliteit 12.9 in gezet (denk ik, want daar vroeg ik om) en die zit er nog steeds.Let wel op, dat je de bout/bs waar dat boutje invalt, ietsje lost, als je hem los/vast draait, anders trek je hem krom, en dan komt het sowieso niet goed.henk 940LPT schreef : Een nette oplossing is toch niet zo moeilijk ? Nieuw spanmechanisme halen (volgens mij alleen die lange bout en eventeel de moer waar deze in draait) en een nieuwe snaar. Oude snaar eraf, spandelen vervangen, nieuwe snaar erop en spannen maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.