luidsprekers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2009 10:25 #1075380 door V700 register
luidsprekers is gemaakt door V700 register
Hallo beste collega 940 rijders,
Wie weet hoe de frontluidsprekers geschakeld zijn?Zit er een scheidingsfilter tussen de portierluidsprekers en de dashboardspeakers?zo ja, waar? Op dit moment doen de speakers boven op het dashboard niets, klopt het dat daar alleen hoge tonen uit komen?
Betreft 940 estate uit 1997.
Bvb dank voor adviezen,
Vr.groet,
Herman 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2009 10:32 #1242295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doen ze niets of komen er
Doen ze niets of komen er alleen hoge tonen uit de dashboard speakers? Het laatste klopt, het eerste niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2009 10:39 #1242296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas, ze doen helemaal
Helaas, ze doen helemaal niets...Hebben het eerder wel gewoon gedaan, kan haast niet dat ze
"opgeblazen" zijn radio staat nooit erg hard. Ben benieuwd of er ergens een aparte connector zit voor de dasb.speakers. Aan contactblok aan radio komen maar 2x2 speakerdraden uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2009 16:34 #1242312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt niet.

HStuut schreef : Aan contactblok aan radio komen maar 2x2 speakerdraden uit.

Dat klopt niet, dan mis je een blok.Die ene 14-pins zitten de dashboardspeakkers op, de 10-polige de rest, die moet dus nog ergens zwerven.
Welke auto hebben we het eigenlijk over?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 09:44 #1242341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Baseman, Bedankt voor
Hallo Baseman,
Bedankt voor je reactie. 
Betreft een 940 Malmo uitvoering uit 1997. Aansluiting verloopt via verloopkabel, daar komen uiteindelijk 2 aansluitblokken op de radio (philips) uit. Op 1 van deze blokken zijn de speakeraansluitingen (2x2) gegroepeerd. Merkwaardige is dat het tevoren wel altijd gewerkt heeft, wil nu dus storing zoeken maar weet niet waar de dashboardspeakers gescheiden worden van de frontportierspeakers. Mijn vermoeden is namelijk dat daar mogelijk het euvel ligt. Heb al voorzichtig geprobeerd om de afdekroosters los te halen om van bovenaf de speakers los te schroeven, is echter niet gelukt. Hoe zitten deze en de deurspeakerroosters roosters vast?
Alvast dank voor de juiste tip,

Herman

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 10:25 #1242343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De splitsing zit in de radio, normaal gesproken.
De splitsing zit in de radio, normaal gesproken, een originele Volvo radio stuurt, afhankelijk van het type, de dashboardspeakers aan.
De roostertjesd, daar zit een stripje op, van 13 bij 110 mm, die eraf kan, door er gewoon je nagels of een oude telefoonkaart achter te steken en op te wippen.Daaronder zitten twee dopjes, waarvan het de centerpunt eruit moet trekken (rondje van ong 3mm diam) waarna je de rest van de 'plug' kan verwijderen.Vervolgens kun je de dashboardspeaker er zo uit halen.
Ik heb nog wel een bedradingsschema voor je, mail me even een mailadres waar de link naartoe kan.
Misschien een domme opmerking, maar als het heeft gewerkt en nu opeens niet meer, terwijl je niets hebt veranderd wat ermee te maken kan hebben, kan het dan niet gewoon zijn, dat je de fader-functie ontdekt hebt?Welk type Philips is het?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 12:49 #1242349 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plaatjes en toontjes
Hallo Herman
De draadjes voor de dashboardspeakers zitten in een andere stekker dan de draadjes voor de deurspeakers. Je hebt het over een verloopkabel. Aan de ene kant van die verloopkabel zitten twee identieke stekkers die in je (standaard) radio passen. Aan de andere kant van die verloopkabel zitten twee andere stekkers. Deze pluggen in de stekkers die al in de Volvo zaten toen ie de fabriek uit rolde. Als je zo'n verloopkabel gebruikt, worden de dashboardspeakers op hetzelfde signaal aangesloten, waar ook de speakers in de voordeuren op aangesloten zijn.
<a href=" www.volvo760.de/tipps/index.htm " target="_blank">Hier vind je wat plaatjes over hoe je bij de dashboardspeakers komt. Je moet het tweede item onder de "A" hebben. Tekst is in Duits, maar het gaat om de plaatjes.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 21:49 #1242394 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Baseman en
Beste Baseman en Mathy,
Hartelijk dank voor jullie beider uitvoerige info, hier kan ik iets mee! Vooral de link die Mathy toevoegde is zeer verhelderend.
Zodra er een vrij uurtje is ga ik aan het klussen, moet wel raar lopen wil ik er niet uitkomen.
Baseman, terechte opmerking van de fader-optie, echter zo ben ik er achter gekomen dat de hoge tonen niet meer werkten, zal om te beginnen de connectors en bedrading naar dashboardspeakers doormeten.
Waarschijnlijk loont het ook wel om nieuwe (betere) speakers te monteren daar de oude na 12 jaar gebruik wel de nodige slijtage zullen hebben opgelopen, ook is de huidige stand der techniek op luidsprekergebied verbeterd.
Wat mij betreft kan deze topic nu gesloten worden, ik heb gevonden wat ik zocht...nogmaals dank voor ieders inbreng.
Groeten van een tevreden nogechtedegelijkeachterwielaangedrevenVolvorijder 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC