aansluiten 12 volt bagageruimte V90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zojuist een 12-volt stopcontact gekocht bij de dealer. Helaas is het originele contact voor mijn V90/960 met het daarbij behorende kabelboompje niet meer te krijgen. Nu heb ik een V70 stopcontact met daarop 2 stripjes om een stekkertje (2-polig) aan te sluiten. Kan iemand mij aangeven waar (achterlichten of ?) ik nu de voeding voor het 12 volt stopcontact vandaan moet halen. Het zou zo moeten zijn dat wanneer het contact van de auto uit is er ook geen spanning meer op het 12 volt stopcontact staat.
Ik hoor het graag van jullie.
Gr. Cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is correct.henk 940LPT schreef : (die dus volgens mij alleen met contact aan ook spanning heeft).

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Ben
lidnr. 991
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij een 7 polige stekker is dat volgens mij ook de draad waar de mistlamp van de aanhanger op brandt. Dat trekt dus wat extra stroom (1.5A ?) wat van het vermogen van de voeding af gaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoelang houdt een gezonde accu het eigenlijk vol met zo'n koelkastje eraan?henk 940LPT schreef : Kan ook, op de constante voeding. Nadeel wat je dan volgens mij wel hebt is dat dat constante voeding is die dus niet uitgaat op het contact.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bijv.
www.waeco.com/nl/252_483.php
(Deze heb ik ook)
Deze verbruikt ~7Amp/U in een nacht (10 uur)
Alle andere typen slurpen in een nacht ~50Amp/U (10 uur)
En een beetje 65Amp/U accu heeft al gauw minder capaciteit dan bij nieuw
Ok, hij is wat "prijziger" maar een box vol met bedorven eten of een te diep ontlade autoaccu is ook niet goedkoop.
Al die andere geven je vakantie wat leuke extra contacten met aardige buurmannen met startkabels. (is ook wat waard)
Jan